7 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op 90Lisa
Voelt het anders dan de momenten dat hij/zij zn/haar billen of andere ledem ...
Het voelt anders, deze kramp trekt meer naar binnen toe terwijl ik het uitsteken van ledematen eerder naar buiten toe voel porren. Maaar ik moet zeggen dat de bewegingen inderdaad wel minder prettig beginnen te voelen naarmate hij minder ruimte krijgt dus het zou daar inderdaad ook best mee te maken kunnen hebben 🤔
4 maanden geleden
Voor iedereen voelt het anders. De één zegt dat ze dachten dood te gaan tijdens de bevalling zo veel pijn ze hadden en een ander komt er fluitend door. Bekende van mij zat tot de 7 cm rustig voetbal te kijken (niet wetend dat ze al actief aan het bevallen was) kreeg toen s nachts wat meer kramp voor haar nog goed te doen is even gaan douchen en kreeg toen na 2 u pers drang kindje is binnen 3 min geboren. Ze heeft het totaal niet al pijnlijk ervaren. Wat ik zo bizar vind omdat ik altijd uren weeeen weg moet puffen.. wat dat betreft is voorweeën/bevallen oneerlijk verdeeld over de vrouwen 😅
4 maanden geleden
Ik heb dus het idee dat voorween ook een beetje een verzamelnaam is van alles wat pijn doet voor de bevalling begint haha. Heb ‘s nachts regelmatig een enorm harde pijnlijke verkrampte buik. VK sprak over voorween maar dat leek echt in niks op een echte wee. Overigens vond ik echte weeen ook niet voelen als menstruatie krampen (of die had ik al heel lang niet meer gehad). Meer op de buikpijn die je hebt voor een diarree aanval, en dan vervolgens weer overgaat als het eruit is haha.
4 maanden geleden
Ik ervaar ook al enige tijd voorweeën. Ik ervaar ze ook niet perse als echt pijnlijk. Meer als een soort ongemak/onprettig gevoel.
Ook de bewegingen zijn momenteel anders door het gebrek aan ruimte, maar ook niet pijnlijk. Tenzij die kleine echt tegen mijn ribben aantrapt (dat is wel pijnlijk).
Tijdens verschillende ingrepen wel eens gehoord van dokters dat ik een hoge pijngrens heb. Ik durf ook niet te zeggen of het daar aanligt.
1 ding is zeker en dat is dat elke vrouw het op haar eigen manier ervaart en aanvoelt, zo te lezen