12 Reacties
3 maanden geleden
De ene heeft er genoeg aan, de ander wordt wel ongesteld tussendoor. Ik heb het destijds wel gedaan. Uiteindelijk nu niet meer, vanwege alle extra hormonen die je binnen krijgt. Zou het gewoon een aantal maanden proberen als ik jou was.
3 maanden geleden
Reactie op sb2020
Zou sowieso niks doen met je partner of je zelf voor de 6 weken raden ze ec ...
Nee klopt heb er ook nog geen behoefte aan, maar als ik pas na de 6 weken begin met de pil moet ik het een maand lang slikken + condooms gebruiken omdat het daarna pas als bescherming biedt. Als je voor de 4 weken begint ben je gewoon gelijk beschermd. Slik het dus liever alvast op voorhand, maar dat was niet mn vraag
3 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
De ene heeft er genoeg aan, de ander wordt wel ongesteld tussendoor. Ik heb ...
Ja ik wil het slikken tot ik stop met het geven van bv, daarna over op de pleister. Wil namelijk wel gewoon elke maand ongesteld worden
3 maanden geleden
Ik slik de minipil nu twee weken en ik ben hartstikke ongesteld geworden (ik geef geen BV, dus dan kan dat vrij snel). Wat het op langer termijn doet, geen idee. De huisarts heeft mij wel verteld dat in het begin de menstruatie onvoorspelbaar gaat zijn en anders dan ik gewend ben en dat in de meeste gevallen de ongesteldheid daarna uitblijft.
3 maanden geleden
Reactie op Xlis
Ik slik de minipil nu twee weken en ik ben hartstikke ongesteld geworden (i ...
Ben benieuwd hoe ik het verschil ga herkennen tussen vloeien van bevalling en de ongesteldheid. Werd bij mn eerste dochter namelijk pas weer ongesteld na 6 tot 8 mnd dus toen vloeide ik natuurlijk niet meer. Als ik nu “ongesteld” zou worden zou ik het niet eens herkennen omdat ik nog onder de 6 weken zit dat je mag vloeien🫣 wat fijn! Hoop dat ik ook gewoon ongesteld zal blijven worden elke maand bij t slikken van de minipil. Gebruik jij nu een voorbehoedsmiddel of vertrouw je volledig op de minipil? Want je slikt nog geen 4 weken de minipil
3 maanden geleden
Reactie op Charis91
Wat bedoel je met pleister? Is dat ook een anticonceltie vorm? Nog nooit va ...
De evra pleister heet het! Voorheen ook gebruikt omdat ik niet tevreden was met mn koperspiraal. Evra pleister was echt top, want wil noooit meer aan de pil. Je plakt er elke week 1 op en de 4e week is je stopweek of je plakt door als je niet ongesteld wilt worden. Echt een super fijn anticonceptie middel
3 maanden geleden
Reactie op Charis91
Ah thanks! Ik ga dit eens opzoeken.
Jaa staat ook op thuisarts.nl!
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ben benieuwd hoe ik het verschil ga herkennen tussen vloeien van bevalling ...
Ik herkende het aan de menstruatie krampen die ik had en ik was al gestopt met vloeien, dus 1+1 was 2!
Ik ben sinds week 3 na mijn bevalling aan de minipil en je ‘mag’ pas seks hebben na week 6, dus dan zit ik al drie weken aan de minipil, maar ik merk dat ik als de dood ben om zwanger te raken, omdat de mini pil minder ‘sterk’ voelt dan de pil met twee hormonen😂 Dus misschien nog even wachten tot ik het langer gebruik of toch een voorbehoedmiddel
3 maanden geleden
Ik gebruik de minipil nu sinds een week en heb gelijk bloedingen. Helaas was dit na m’n vorige bevalling ook zo.. heb dit toen 3 maanden geslikt waarvan 3 maanden gebloed en toen was ik er zo klaar mee dat ik ben overgestapt. Kijk het nu nog even aan maar ben bang dat dit nu weer gaat gebeuren.. iedereen reageert er weer anders op. Vriendin van mij werd idd niet meer ongesteld en had ook geen bloedingen