9 Reacties

4 maanden geleden

Bij mij met 39 weken gevoeld omdat ik gevraagd had of ze ook konden strippen (maar kon helaas niet). Voor alleen ontsluiting meten zullen ze niet snel 'naar binnen gaan' omdat het verder niks zegt en niks oplevert (het zegt niks over wanneer je gaat bevallen). Denk dat ze met 38 weken strippen ook nog wel te vroeg vinden.. maar je kan het altijd vragen natuurlijk, jouw lichaam, jouw wens

4 maanden geleden

Bedoel ook niet strippen, bedoel alleen voelen of er al wat gaande is, heb met mijn dochter ook twee weken met 2 cm ontsluiting gelopen en ben benieuwd of er nu ook wat gebeurt ☺️

4 maanden geleden

Reactie op makelifejoyful

Bedoel ook niet strippen, bedoel alleen voelen of er al wat gaande is, heb ...
Jaa snap ik, maar mijn vk zou niet naar binnen gaan alleen om dus ontsluiting te meten, dat bedoel ik ;)

4 maanden geleden

Ik zou het gewoon even vragen. Zijn inmiddels ook al best veel topics met dezelfde vraag, dus raar is het sowieso niet 😉

4 maanden geleden

Ik heb het toevallig van de week gevraagd. Bij mij doen ze het niet tenzij medisch noodzakelijk. Ze willen niet rommelen aan/in iets wat niet nodig is. En het niks zegt. Ze zegt het kan zijn dat je nu al 2,3,4 cm ontsluiting heb maar zolang er geen weeën zijn heeft het geen zin.

4 maanden geleden

Je kan het zeker vragen. Vraag is alleen wat de consequentie gaat zijn. Als er niks gaande is , betekent het niet dat de bevalling nog lang laat wachten. Als er wel ontsluiting is, kan het alsnog even duren.

4 maanden geleden

Vragen staat vrij alleen de meeste doen t niet voor de 40 weken. Ik heb t toevallig wel gehad met 37w ivm waterige afscheiding en de vermoedens van gebroken vliezen wat niet was (en nog steeds niet is) had toen n centimeter... Vandaag 39+3 dus ontsluiting zegt ook nog niks haha Vrijdag extra controle gehad en toen wou ze niet toucheren omdat ze niet t idee had dat er noodzaak was dit te checken. Helemaal prima haha

4 maanden geleden

Ja hoor mag je gewoon vragen. Afgelopen met met 38 weken was ik ook nieuwsgierig dus vroeg ik het ook tijdens m'n afspraak en heeft ze even gekeken ☺️ toch fijn om te weten dat je lichaam zich voorbereid (al zegt het natuurlijk niks over wanneer het begint)

4 maanden geleden

Bij mij werd t door de gyn aangeboden met 37+2, wel met de kanttekening dat t idd niks zegt. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig en wil alles weten war er gaande is, dus wilde het maar al te graag 🤣 Leuke verrassing dat ik al een cm had en een verweekte bmm. Bij onze dochter met 40 weken nog potdicht, niks verweekt of verstreken. Word nu met 38 weken ingeleid, dus was blij dat er al iets gebeurt, ook al zou ik hier nog 3 weken mee kunnen rondlopen. Je kan t altijd vragen, maar de ene is er veel moeilijker in dan de ander!