22 Reacties

10 dagen geleden

Ik kolf voordat ik ga slapen. 1 om voorraad op te bouwen (haal dan een volledige voeding) en 2 omdat mn borsten dan vol raken. Uiteindelijk wordt dat 2e natuurlijk minder als je niet kolft, want dan krijgt je lichaam een seintje dat zoveel melk niet nodig is. Ik vind het gewoon fijn om nog melk op voorraad te hebben. Zo heb ik mijn 1e zoontje nog 2 maanden kunnen voeden vanuit de vriezer toen het drinken aan de borst niet meer zo lekker liep door de 2e zwangerschap🤭

10 dagen geleden

Lekker op zijn beloop laten. Kindje lekker laten slapen. Ja, je borsten worden even voller, maar na 2 nachten is dat alweer hersteld. Ik zou niet kolven want dan houd je het alleen maar in stand en wat een gedoe. En met 12 weken kan ze best lang zonder, ze meldt zich wel. Hier al sinds 6 weken 1 voeding tussen 19 en 7.

10 dagen geleden

Onze dochter gaat rond 18:30/19u naar bed. Vaak komt ze dan nog 1x voor een nachtvoeding en een enkele keer slaapt ze de hele nacht door tot 7u 's ochtends. Ik kolf niet af. Mn borsten staan wel op spanning de volgende ochtend als ze een nacht heeft doorgeslapen, maar dan laat ik haar de ene borst leeg drinken en de andere borst kolf ik kort met de hand zodat de ergste spanning er af is.

10 dagen geleden

Kindje sliep na 5 weken al door in de nacht en heb nooit gekolfd, 2 dagen deed t even zeer daarna past het zich aan. En heb ik de ochtend wel volle borsten maar die drinkt ze goed leeg en anders kolf ik dan nog even na.

10 dagen geleden

Ik merk hetzelfde qua bedtijd. Zoontje komt sowieso wel 1x en nu met sprong 4 3x. Lekker op zijn beloop laten. Je kunt eventueel wat met de hand eruit laten stromen als je borsten te vol aanvoelen. Maar na 2-4 dagen is dat ook weer aangepast. Niet wakker maken zou ik doen. Alleen voeden als ze actief drinkt. Ze gaat overdag dan wat meer nemen als ze s nachts minder nodig heeft.

10 dagen geleden

Altijd op z’n beloop gelaten. Als ze ineens doorsliep werd ik zeiknat wakker hahaha. Maar als ze daarna toch weer kwam gewoon aanleggen. Mijne sliep al vanaf geboorte om 8. Nu komt ie dus om 21:30 ineens sinds 2 dagen. Hij is nu ook bezig met schuiven en heb wat meer zeer sommige momenten maar laat het altijd lekker los. Ik kolf alleen in de ochtend om een voorraadje te houden als ik wegga ofzo

10 dagen geleden

Oke, dus eigenlijk op z'n beloop laten lees ik! Alleen twijfel ik ook omdat mijn dochtertje heel kort drinkt overdag (5 per kant max, wel 2 borsten) en er zeker 3 uur tussen laat. Dit komt dus vaak dan neer op maar 5 voedingen op de dag dan, terwijl ik overal lees dat je toch rond de 10 moet zitten het liefst per 24 u (bij bvb lll spreken ze vaak van 10-12 voedingen). Met misschien dan één nachtvoeding zou ik op 6 zitten in 24 u denk ik, uitgaande van dat ze om 19.00 een laatste voeding heeft overdag.... Nu vind ik 10-12 erg veel hoor, maar mijn streven is wel zo'n beetje 6/7 voedingen eigenlijk. 5 lijkt me iig wel weinig... Hoeveel voedingen zitten jullie dan?

10 dagen geleden

Mijn zoontje slaapt meestal pas laat dus de laatste voeding is hier vaak rond 22.00. Vervolgens komt hij ‘s nachts nog één keer, meestal tussen 04.00 en 05.00 en daarna slaapt hij weer tot een uur of 08.30. Mocht hij straks wel eerder gaan slapen ‘s avonds of doorslapen ‘s nachts dan ga ik hem niet wakker maken om te voeden. Ik kolf niet en geloof erin dat mijn productie zich vanzelf aanpast. Last van volle borsten heb ik niet gauw. Ze raken wel vol maar het doet geen pijn. Ik zou het in jouw geval ook lekker laten voor wat het is 😊

10 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Oke, dus eigenlijk op z'n beloop laten lees ik! Alleen twijfel ik ook omda ...
Je ‘moet’ niks qua aantal voedingen, probeer je daar niet te veel van aan te trekken. Elk kindje is anders en die richtlijnen zijn gebaseerd op gemiddelden. Zo lang jouw meisje tevreden is en goed groeit is het helemaal oké en hoef je echt niet per se meer voedingen te geven 🥰

10 dagen geleden

Hier hetzelfde onze zoon gaat 19.30/20.00 naar bed. Voor ik ga slapen kolf ik, om productie op gang te houden en een voorraadje te hebben voor als ik er een keer niet ben.

10 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Oke, dus eigenlijk op z'n beloop laten lees ik! Alleen twijfel ik ook omda ...
Hier ook 5 voedingen en drinkt steeds korter! En groeit als kool🙈

10 dagen geleden

Ik heb geen idee hoeveel voedingen ik geef of hoeveel hij drinkt. Ik laat het ook lekker op z’n beloop. Hij komt goed aan, z’n gewicht is goed en het is een vrolijk mannetje. ‘s avonds zijn mijn borsten idd ook vol, ik doe dan een dreamfeed rond 23uur als ik zelf naar bed ga, dus ik pak hem slapend op en drinkt hij slapend. Dat werkt bij mij beter dan hem wakker maken, want dan heb ik ook dat hij te moe is om te drinken (gek eigenlijk he)

10 dagen geleden

Hier ook steeds korter drinken! Nu redelijk stabiel overdag om 7-11-15-18.30 en dan naar bed. Ze komt dan meestal tussen 00.00 en 01.00 nog eens, dan geef ik een fles gekolfde melk (200cc) die ik voordat ik naar bed ga heb afgekolfd. Dan kan ze tot 07.00 (al wordt ze vaak rond 05.00 wakker met wat onrust en slaapt ze nog even op mij, lijkt dan niet echt van honger).

10 dagen geleden

Hier rond 19/20 uur de laatste voeding, dan om 6/7 uur pas weer. Mijn dochter is nu 13 weken. Je productie past zich inderdaad aan. Juist om het je makkelijker te maken! 😊 Wanneer ze toch weer een nachtvoeding wil gaat je productie zich daar weer op aanpassen.

10 dagen geleden

Hier rond 20 laatste voeding, dan rond 6.30 weer. Soms kolf ik voor ik slapen ga, maar niet elke dag omdat ik anders overproductie krijg. In de ochtend doe ik vaak wel even de andere borst kolven

10 dagen geleden

Och, ik lees het al...ik maak me druk om niks haha! Ik ga het lekker wat meer loslaten 😇 kan dus prima meer tijd tussen zo te lezen!

10 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Och, ik lees het al...ik maak me druk om niks haha! Ik ga het lekker wat me ...
7-8 voedingen per 24 uur is gemiddeld.. de ene drinkt sneller en effectiever efficiënter dan andere

10 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

7-8 voedingen per 24 uur is gemiddeld.. de ene drinkt sneller en effectieve ...
Ja precies, ze groeit heel goed dua daar maak ik me geen zorgen om. Was meer de vraag of je productie dat nu al aankan meer tijd ertussen. Maar zo te lezen wel 😅

10 dagen geleden

Ik kolf vlak voordat ik naar bed ga en voed dan weer op verzoek.. meestal zit er dan max 5 uur tussen..

10 dagen geleden

Als ze goed groeit, zou ik gewoon zelf laten komen. Kan zijn dat je heel veel stuwing krijgt, dan zou ik eerder aanleggen mocht je wakker worden oid