Hoi dames,
Weer een vraagje over borstvoeding 馃槄
Mijn dochtertje gaat nu steeds eerder de nacht in. Eerst was dat rond 22.00 (en daarvoor wel slapen maar niet echt de nachtslaap nog). Nu merk ik steeds meer dat ze in een ritme komt en rond 19.30 na een voeding in een diepe slaap valt.
Tot nu toe maak ik haar dan om 22.30 ongeveer wakker voor een luier en voed haar. Het is ook al eens voorgekomen dat ze z贸 diep sliep dat ze gewoon niet aanhapte.
Nu ben ik benieuwd hoe andere mama's dat doen? En dan ook vooral voor je productie.
Als ze bijvoorbeeld om 19.00 voor het laatst drinkt...
-Kolf je dan zelf voor je gaat slapen?
-Laat je het op z'n beloop tot wanneer ze zich meld? (Ik ben dan "bang" dat ze doorslaapt en m'n productie straks 12 uur stil ligt)
Ik vraag dit mij af omdat ik altijd lees dat je productie zich gaat aanpassen aan de kleine...en ik ook weet dat er mama's zijn die helemaal niet kolven.
Maar ik denk zelf dat zo lang ertussen nu nog te vroeg is (ze is 12 weken) en dat dat pas verstandig is als je echt een stukje langer voed?
Dus ben benieuwd hoe dat dan gaat...12 uur geen stimulatie lijkt mij te lang toch?
Verder denk ik ook wel dat mijn borsten anders oncomfortabel vol raken, maar ik weet ook dat als je blijft stimuleren door bijvoorbeeld te kolven, je dat ook weer in stand houdt!
Voor nu komt mijn dochtertje trouwens vaak nog wel voor een nachtvoeding, maar een enkele keer slaapt ze door.
Maar ben dus benieuwd naar hoe jullie dat doen!