13 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb dit precies zo, ze dachten aan zwangerschaps diabetes maar is het ook niet. Helaas niks aan te doen denk ik

5 maanden geleden

Ik heb het ook maar dan zin in ijs koude dranken. Ook snel een droge mond. Ik lees mee

5 maanden geleden

Geen idee, maar zou een teken kunnen zijn van zwangerschapsdiabetes :) geen idee of je dat überhaupt hebt, dan kan je kijken naar je insuline waardes. Het hoeft natuurlijk niet he, maar dat is wel het eerste waar ik aan denk. Mocht dat niet zo zijn dan denk ik; veel koud water en zomerfruit zoals ananas en nectarines!

5 maanden geleden

Bij mij helpen waterijsjes en dorstlessende dingen eten zoals komkommer, watermeloen e.d. (naast dat ik veel water drink, liefst ook met ijs erin). Ook geen zwangerschapsdiabetes hier, vorige zwangerschap had ik ook die verschrikkelijke dorst laatste weken van de zwangerschap 🫠🥲

5 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Geen idee, maar zou een teken kunnen zijn van zwangerschapsdiabetes :) geen ...
Hadden ze al nagekeken is gelukkig niet zo. Ik zal wat extra fruit proberen! Baat het niet schaad het niet haha

5 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde!! Het was een maandje terug echt op zijn piek. Ik werd toen een beetje lamlendig van water drinken, en stapte over op roosvice. Dat verergerde het eigenlijk achteraf gezien. Ik zou dus niks meer drinken met suikers, dat maakt de dorst heviger. Mijn verloskundige zei ook dat je in deze weken veel extra bloed en vruchtwater aanmaakt, waardoor je meer vloeistof nodig hebt. Dat kan een reden zijn. Ze legde ook uit dat het een teken kan zijn van zwangerschapsdiabetes. Ik was daar echter al voor getest in week 22 ofzo. Dat is misschien iets wat je even kan overleggen met je verloskundige? Als je heel veel drinkt dan spoel je trouwens ook mineralen weg. Het is daarom goed om wat keltisch zeezout in je water te stoppen. Daar zitten heel veel mineralen in! Veel sterkte, en you’re not alone haha. (Oh veel fruit eten stilt mijn dorst ook een beetje, sappig appeltje enzo).

5 maanden geleden

Ik heb dat echt met fases. Heel raar. Voor de rest geen zwangerschap suiker dus daar ligt tbij mij niet aan gelukkig . Was daar wel ff bang voor. Melk is t enige wat bij mij echt dorst minderd haha alles waar suiker in zit krijg ik maagzuur van, dus dat helpt ook wel maar ik heb liever geen maagzuur 😂 Dus we blijven de 2 liter waterfles gewoon vullen als je leeg is haha

5 maanden geleden

Beetje zout (Keltisch) erbij nemen

5 maanden geleden

Ik heb dit soms ‘s ochtends. Ben dan echt uitgedroogd en tik makkelijk 5 glazen weg. De rest van de dag gelukkig geen extreme dorst.

5 maanden geleden

Check ook even je magnesium waardes

5 maanden geleden

Ik heb dit ook, net als bij mn vorige zwangerschap. Zal t wel nodig hebben denk ik maar. In de avond probeer ik het wel te beperken aangezien ik anders echt 10x moet plassen snachts 🙄

5 maanden geleden

Je kan ook nog op een later termijn zwangerschapsdiabetes ontwikkelen, ik zou even overleggen met de vk

5 maanden geleden

Ik heb het ook, maar geen zwangerschapsdiabetes