27 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op xxlearas
Is het handig om nu de verloskundige te bellen?🫣 vind zo spannend allemaal ...
Nee mij is verteld dat wanneer jij een uur lang elke 5 minuten een wee hebt die een minuut lang duurt. Je dan belt! Zolang het vruchtwater helder is mag je gewoon wachten tot 8 uur dat de praktijk open is!
Probeer als het kan nog even lekker te douchen (warm water helpt) en desnoods nog even te rusten!
4 maanden geleden
Spannend! Succes!
Ik zou zeggen als je het idee hebt dat het gaat beginnen, altijd even bellen. Dan geven zij je instructies wanneer je eventueel weer moet bellen of komen ze even langs om te kijken👍
4 maanden geleden
Reactie op michele101
Spannend! Succes!
Ik zou zeggen als je het idee hebt dat het gaat beginnen ...
Als het goed is heb je hierover een gesprek gehad met je verloskundige wanneer te bellen. Als je vliezen zijn gebroken en je hebt nog geen regelmatige weeën dan heeft het weinig zin om de verloskundige wakker te bellen. Pas als de weeën regelmatig en gelijkmatig zijn dan bellen.
4 maanden geleden
Reactie op Meisjeonbekend1995
Als het goed is heb je hierover een gesprek gehad met je verloskundige wann ...
Dit ligt ook een beetje aan wat je afspreek met je verloskundige indd haha
Ik moet juist gelijk bekken als ik vruchtwater ga verliezen ook al heb ik geen weeën nog.
Maar over t algemeen is t vliezen breken maar nog geen regelmatige weeën t afgelopen uur dan hoef je niet te bellen in t weekend of in de nacht. Overdag tijdens spreekuur mag altijd om te laten weten dat t zo is haha
Hopelijk zet alles door en heb je straks je kleintje lekker bij je 😍 succes!
4 maanden geleden
Bij mijn eerste begon heg ook op deze manier. Rond 5 uur vliezen gebroken en ween kwamen goed oo gang en toen denk ik uurtje later gebeld. Rond 19/20 kwam ze langs om te kijken of mijn vliezen echt gebroken waren en rond 21/22 moest ik terugbellen omdat de weeen toen om de 3 min kwamen een uur lang.
Nu bij tweede kindje moet ik gewoon bellen wanneer ik weet dat het begint (merk je echt wel) en anders om de 7 min. Gezien de vorige bevalling erg snel ging.
4 maanden geleden
Gewoon even bellen :) dan vertellen zij je hoe verder. Het kan soms ook juist handig zijn voor hun om te weten dat er nog een bevalling aan gaat komen, ookal hoeven ze niet meteen langs te komen. Succes!!
4 maanden geleden
Als het goed is heb je hierover een gesprek gehad met je verloskundige wann ...
Ik moest wel bellen als m’n vliezen gebroken waren. Stel dat je zoals mij nog geen weeën heb dan moet je na die 24 uur naar het ziekenhuis. Overdag of ‘s nachts.
4 maanden geleden
Reactie op Syl689
Mij is verteld dat ik moet bellen als de weeën om de 5 minuten komen.
En di ...
Ik ook om de vijf bij de tweede. Bij de eerste moet je bellen bij weeen om de drie minuten.
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik moest wel bellen als m’n vliezen gebroken waren. Stel dat je zoals mij n ...
Ja maar als je vliezen zijn gebroken en je hebt geen weeën kun je toch gewoon wachten tot de verloskundige open is?
4 maanden geleden
Ja maar als je vliezen zijn gebroken en je hebt geen weeën kun je toch gewo ...
Ik moest meteen bellen. Dan hebben ze tijd hoelaat het gebroken is.
Zal misschien per verloskundige verschillen.
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik moest meteen bellen. Dan hebben ze tijd hoelaat het gebroken is.
Zal mi ...
Oh bijzonder, zou als verloskundige niet continue gebeld willen worden als vliezen gebroken zijn maar er nog geen weeën zijn. Want dan is er dus nog geen ontsluiting. Tenzij je baby nog niet is ingedaald dan moet je wel bellen. Maar je kan zelf de tijd ook wel noteren wanneer je vliezen gebroken zijn haha
4 maanden geleden
Oh bijzonder, zou als verloskundige niet continue gebeld willen worden als ...
Vruchtwaterverlies staat bij mij ook in de belinstructies 🤷🏼♀️ zal verschillen per praktijk wat ze daar fijn in vinden.
4 maanden geleden
Meestal willen ze dit wel weten hoor alleen fijn binnen (verloskundige) kantoortijden. Je krijgt vaak ook extra belinstructies/ adviezen en soms nog even extra controle!
4 maanden geleden
Hier werd dat idd ook expliciet gezegd: alleen bellen als je ook al de afgesproken tijd weeën hebt. Onder werktijden vond ze prima, maar 's nachts alleen bellen als het vruchtwater een afwijkende kleur heeft.