27 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Meisjeonbekend1995

Oh bijzonder, zou als verloskundige niet continue gebeld willen worden als ...
Je weet niet of er al ontsluiting is. Ze voelen dat ook niet vanwege infectie gevaar. Misschien heb ik wel al ontsluiting maar blijven de weeën gewoon weg. Ik had gister wel weeën maar die trokken weer weg. Mijn lichaam snapt het gewoon niet dat je na vliezen breken weeën moet produceren😂. Was bij m’n eerste ook zo. En toen had ik na een paar weeën al 5 cm.

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Vruchtwaterverlies staat bij mij ook in de belinstructies 🤷🏼‍♀️ zal versc ...
Ja klopt. Ze zijn gisteren ook langs geweest voor controles.

4 maanden geleden

Oh bijzonder, zou als verloskundige niet continue gebeld willen worden als ...
Ontsluiting kan er zeker wel zijn bij breken van vliezen... Want je vliezen breken betekent niet een begin van een bevalling? Dit kan ook pas later tijdens de bevalling zijn of in sommige gevallen worden ze bij volledige ontsluiting pas door een vk of gyneacoloog gebroken! Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ook zonder weeën kun je al wel ontsluiting hebben. Bij Maud heb ik een paar indalingsweeen gehad maar geen gerommel. Ik had toen wel al ontsluiting voor ze de ballon gingen plaatsen... Je kunt ook prima een aantal weken met ontsluiting lopen zonder t te weten 😝 Bijna iedere praktijk heeft eigen "regels" voor buiten spreekuren en bij de ene is dat bij breken van de vliezen bij de andere pas bij regelmatige weeën of zelfs bij een aantal onregelmatige weeën

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ontsluiting kan er zeker wel zijn bij breken van vliezen... Want je vliezen ...
Ja inderdaad. Ze kunnen zelfs in de vliezen geboren worden.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ja maar weeën zorgen voor ontsluiting dus als je nog geen weeën hebt komt er niet ineens een baby uit?

4 maanden geleden

Ja maar weeën zorgen voor ontsluiting dus als je nog geen weeën hebt komt e ...
Er zijn best wat vrouwen die geen duidelijke weeën hebben gevoeld (maar bijvoorbeeld krampen) die wel degelijk voor ontsluiting hebben gezorgd. Mijn schoonzus had alleen een beetje rugpijn, geen echte weeën. De verloskundige was te laat voor de bevalling. Dus ik snap de veiligheid wel om gewoon te bellen en dan meer informatie te krijgen als verloskundige. En soms is het ook goed te weten dat iemand gaat bevallen ivm de logistiek van de rest van de dienst.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dit inderdaad! Ik had ook al 2/3 cm ontsluiting zonder dat mijn vliezen gebroken waren of ik weeën had. Had het puur gekregen door voorweeën en merkte er niks van. Alleen af en toe “pijntjes”. Is zeker wel mogelijk om al ontsluiting te hebben.