8 Reacties
5 maanden geleden
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook een keer de vk gebeld omdat ik dacht dat ik vruchtwater verloor. Bleek gewoon waterige afscheiding te zijn. Toen mijn vliezen echt braken was daar geen twijfel over mogelijk. Naast dat je het ruikt, blijft dat steeds in golfjes komen.
5 maanden geleden
Ik lees vaak de tip om op je hand te blazen (dus te persen eigenlijk) als je vliezen gebroken zijn dan zou er daardoor weer vocht naar buiten moeten komen. Ook ruikt vruchtwater zoetig als het goed is
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook een keer de vk gebeld omdat ik dach ...
Bij mijn eerste bevalling was het ook heel duidelijk. Bij de tweede had hij echter een scheurtje gemaakt erin, maar stonden ze wel nog. Daardoor verloof ik kleine plasjes water waarvan ik niet had geschakeld dat het vruchtwater was. Uiteindelijk ingestuurd met een hoge bloeddruk en daar gebleven vanwege de langdurig gebroken vliezen.
Als je vocht blijft verliezen zou ik gewoon vragen of ze het even checken met een testje. Lukt het je wat vocht op te vangen ?
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik lees vaak de tip om op je hand te blazen (dus te persen eigenlijk) als j ...
Bij mijn eerste waren mijn vliezen gebroken, ik voelde het gebeuren doordat er iets letterlijk knapte. Ik had deze tip ook gelezen.
Ik had natuurlijk geen idee of mn vliezen écht gebroken waren, dus op naar het toilet en ik zat daar lekker op mn hand te blazen en er gebeurde helemaal niks. Ik kreeg na een uur direct weeën om de 3 minuten, dus toen was het wel duidelijk. Maar dit hoeft dus niet te werken haha.
5 maanden geleden
Reactie op LPF2020
Bij mijn eerste waren mijn vliezen gebroken, ik voelde het gebeuren doordat ...
Oh! Goed dat je het zegt. Het klonk wel heel logisch namelijk… Haha
5 maanden geleden
Bij mijn eerste waren ook mijn vliezen gebroken. En het voelde inderdaad alsof er iets knapte een soort plopje.
Ik kon het ook niet tegen houden zoals met plassen, het vruchtwater kwam er gewoon uit. Ik ben boven een emmer gaan hangen😅 en toen merkte ik wel dat dit me vliezen waren. En nog geen uur later begonnen de weeën.
Ik denk zelf persoonlijk dat je wel goed het verschil merkt.
5 maanden geleden
Wat betreft de geur van vruchtwater; er wordt idd altijd gezegd dat het zoet ruikt, maar daar ben ik het niet mee eens...🤣
Vriendin van mij zei ook; het ruikt naar sperma...😬 En daar kan ik me wél in vinden hahaha, werd zelf ook misselijk van de geur en ook toen onze dochter het uren later nog een keer uitkotste. Gadsie wat een lucht 🫣 Maar echt zoetig vond ik het dus echt niet hahaha