15 Reacties
3 maanden geleden
Ik wil onze kleine vanaf een week of 6 een mooi dag en nachtgevoel gaan aanbieden. Overdag denk ik in de box slapen en vanaf een uur of zeven naar de co-sleeper. Ik merk overigens dat mijn kleine in de co ook langer slaapt hoor
3 maanden geleden
Wij hebben ervoor gekozen om nu zowel overdag als ‘s nachts gewoon in de wieg te leggen ( nu wonen wij gelijkvloers dus dat is ietsje anders natuurlijk). Ze wilde namelijk niet in haar wieg slapen nadat we haar telkens bij ons hielden in haar nestje op de bank. Nu slaapt ze prima in haar wieg op welk tijdstip dan ook !
3 maanden geleden
Wij leggen hem ook een keer per dag in de co-sleeper maar dan is hij sneller wakker omdat er geen geluid is. Hij moet er dus nog even aan wennen.
3 maanden geleden
Reactie op Momtobe082024
Wij leggen hem ook een keer per dag in de co-sleeper maar dan is hij snelle ...
Haha ja het klonk nu heel makkelijk in mijn berichtje maar het kostte wel een aantal dagen met aardig wat huilen af en aan hoor 🫣
3 maanden geleden
Wij hebben vanavond zojuist ook besloten dat we hem toch ook wel 1x per dag een dutje boven aanbieden en savonds ook al naar boven brengen (ook als wr zelf nog niet naar boven gaan zeg maar).
Ik heb ook het idee dat hij door het gekwebbel/gegil van onze dochter, ons geklets, tv, honden etc idd niet diep genoeg slaapt, waardoor hij savonds vanaf een uur of 8 heel erg moe is. Nu 2x gehad dat ik dan met hem boven ging liggen en dan kwam die heerlijk tot rust en sliep in 1 ruk door.
In principe slaapt hij beneden in het nestje of bij ons. Maar als hij op onze borst slaapt, kunnen we hem in principe makkelijk op zijn buik wegleggen en slaapt ie prima verder (alleen doe ik dat nooit...😇)
3 maanden geleden
Ik las vandaag dat, om de oververmoeidheidscycle te doorbreken, het goed is om contact naps te doen. Door niet te slapen neemt cortisol toe en als ze op je liggen neemt dat juist af. Als ze dan eenmaal uitgerust zijn dan vallen ze ook weer sneller in slaap :-)
3 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Ik las vandaag dat, om de oververmoeidheidscycle te doorbreken, het goed is ...
Wij hebben hem trouwens overal slapen, maar overdag in de box, op de bank in z’n nestje, in onze armen, in de kinderwagen. In de nacht bij ons in bed naast ons.
3 maanden geleden
Wat houd je voor wakker tijd aan? En leg je hem dan wakker in je de co sleeper of? En gaat hij dan niet huilen? Hier ook nog wat zoekende met volgens mij ook oververmoeide baby
3 maanden geleden
Hier ook een oververmoeide baby. Ik zie niet helemaal voor me hoe ik hem wakker in zijn wiegje boven kan leggen en dat hij dan uit zichzelf in slaap valt? Hoe doen jullie dit? Wij moeten hem overdag echt actief in slaap brengen door hem te wiegen met zijn speen in en hem dan door te laten slapen op onze borst.. bij weg leggen wordt hij direct weer wakker😅
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde! Voorheen ging het prima in de box, nu niet meer. Eerst deden we hem snachts alleen inbakeren, nu ook overdag.
We merken dat hij nu veel dieper en rustiger slaapt.
Dus ik geef een flesje, dan is die ongeveer een uurtje wakker en leg ik hem boven in zijn bedje.
3 maanden geleden
Reactie op Eefff92
Hier ook een oververmoeide baby. Ik zie niet helemaal voor me hoe ik hem wa ...
Naast hem zitten, handje vasthouden of hand op buik, ssssst zeggen (haha) en als hij écht onrustig is krijgt hij een speentje maar liever niet
3 maanden geleden
Wij hebben de slaapgids voor eerste 16 weken en is heel erg fijn en inzichtelijk om een ritme voor je baby te maken en hem of haar zo goed mogelijk te laten slapen https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/zelf-aan-de-slag/
3 maanden geleden
Reactie op Eefff92
Hier ook een oververmoeide baby. Ik zie niet helemaal voor me hoe ik hem wa ...
Met onze dochter ben ik dit actief gaan trainen. Sowieso wilde zij alleen maar in de draagzak slapen vanaf 5-10/11 weken. Daarna ben ik een keer per dag gaan oefenen met haar eigen ledikant. Ik sprak met mezelf een tijd af dat ik dit ging proberen, bijvoorbeeld 20
min. Zodra ik zag dat ze moe begon te worden deed ik dr luiertje, slaapzak en bracht ik dr naar bed met haar speentje. Gaf dr een kus en aai en liep weg. Zodra ze huilde ging ik terug voor het speentje en een aai. Soms stond ik binnen 5 min wel 10x terug in haar kamer. Soms lukte het niet die 20 min, dan ging ze terug in dr draagzak slapen. Maar steeds vaker lukte het wel en zo heeft ze geleerd zelfstandig in slaap te vallen zonder wiegen of whatever.
Ik ben dit wel pas gaan oefenen toen ik mijn dochter goed kon lezen en we er beiden aan toe waren. Voor ons was dat dus rond de 10 weken. Met 12 weken sliep ze elk dutje in haar eigen bed.