Hallo moeders,
Ik had laatst een topic geopend over duimen of een speen. Ik heb toen besloten om mijn dochter van 11 weken een speen te geven zodat ze zichzelf het duimen niet gaat aanleren. Met als reden dat duimen moeilijk af te leren is en slechter voor het gebit. Nu sinds een week ongeveer geef ik een speen en het slapen en drinken gaat eigenlijk slechter. soms drinkt ze erg onrustig(borstvoeding). Eerst voedde ik haar, viel ze in slaap en legde ik haar weg. Soms werd ze wel weer gauw wakker maar ik gaf dan weer borst en dan sliep ze weer. Dit doet de nu dus niet meer en het lijkt erop dat ze huilt om de speen. Like kan dat wel?
Nu voed ik haar, baker ik haar in, geef ik de speen en leg ik haar in bed. Maar die speen gaat er zovaak uit en ze huilt gelijk als de speen eruit is. Nu denk ik heb ik er wel goed aan gedaan om een speen te geven? Ze heeft enorme zuigbehoefte maar ik ben bang dat ik hele slechte avonden en nachten ga hebben hierdoor. Waar doe ik nu goed aan? Kan ze nu al zo gewend zijn aan de speen? Kan ze verward zijn nu? Door borst en speen. Ze vindt inieder geval de speen lekkerder dan mijn borst. Bij het slapen gaan zuigt ze voor haar leven lijkt het.
Kunnen jullie me advies geven? En wie herkent dit?