35 Reacties
2 jaar geleden
Wij gaan 10 dagen naar Hurghada en vliegen op 30 april tijdens de schoolvakantie. Dan zou ik 28 en 29 weken zijn, het lijkt me een mooi termijn voor een rustige babymoon. In februari zou ik kiezen voor een verre reis, maar niet als ik zwanger was. Dus voor mij was de keuze met meivakantie naar Egypte.
2 jaar geleden
Dit is een lastige idd. Wij willen ook graag nog op vakantie samen voor de baby komt en zouden het liefst dan nog een ‘toffe’ (verre) reis maken. Denk aan Japan of Canada. Maarrrr zoals ik me nu voel.. durf ik nergens vanuit te gaan of iets te plannen.
Backup optie zou zijn om een rustige zonvakantie in Europa te doen. Mij lijkt reizen vanaf 30 weken misschien wat minder relaxed. Maar met 27 weken lijkt me top! Misschien een Canarisch eiland dan, of Griekenland. In mei zijn er best wel opties :)
2 jaar geleden
Wij zijn bij onze eerste rond de 27 weken naar Ibiza geweest. Was Corona periode en dus erg rustig en nog betaalbaar buiten de schoolvakanties maar ik vond dat een super fijne termijn voor vakantie. Met 17 lijkt het me nog zo ver weg dat het niet echt als een babymoon voelt. Als je de financiële ruimte hebt zou ik het hoe dan ook doen. Misschien Griekenland? Niet lang vliegen, je kan er veel eten en een aangename temperatuur (niet te warm niet te koud). Ik kijk echt nog regelmatig met zoveel weemoed terug op onze vakantie toen. Begrijp me niet verkeerd vind onze dochter fantastisch maar die laatste momenten samen zijn waren voor ons echt iets on te koesteren!
2 jaar geleden
Ik zou dan voor de meivakantie gaan. Dat kan echt prima. Ik werk ook in het onderwijs, maar mijn dochter is leerplichtig. Dus buiten de schoolvakanties zit er sowieso niet in, helaas
2 jaar geleden
Niet per se zo gepland, maar wij gaan volgende maand naar New York! Dan ben ik 17 weken. Daarna wordt nog erg lastig vakantie opnemen.
2 jaar geleden
Wij gaan (ook vanwege onderwijs) juist in de voorjaarsvakantie. Nog wat eerder in de zwangerschap en wat mobieler ook. Hebben ook een zoontje en had vorige keer last van hoge bloeddruk dus durf het met 27wk niet zo goed aan 🙈 - maar het zoeken naar een zonlocatie is echt een uitdaging. Als je in de meivakantie gaat is sicilie een optie misschien? Prachtig eiland en lekker temperatuur dan!
2 jaar geleden
Wij zijn niet gebonden aan vakanties maar zijn wel aan het kijken voor februari, en dan Gran Canaria..
En bij mijn zoontje was ik toevallig ook 27 weken toen wij naar Griekenland gingen, ging prima! T is vakantie dus lekker relaxed!
(Nu wil ik dan wat eerder, voor de 20 wkn, omdat ik nu een peuter heb lopeb dus sowieso geen relaxte vakantie meer😂)
2 jaar geleden
Wij zijn tijdens mn vorige zwangerschap 1e week maart naar Sevilla geweest, ik was toen 35 weken. Prachtige stad en met een huurauto ook de omgeving verkend. Qua weer was het heerlijk, zo’n 23 graden. Cultureel een aanrader en ook qua eten voor een zwangere heel goed te doen! Ik vond de gedachten dat is desnoods naar huis kon rijden heel fijn (was toen nog Corona, en wilde niet op een eiland opgesloten zitten en moeten bevallen haha).
2 jaar geleden
Wij gaan in April naar Center Parcs met onze dochter. Geen buitenland voor ons want bij haar had ik zware bekkeninstabiliteit en ischias en bij 34 weken al ontsluiting. Dat kan nu allemaal vroeger gebeuren, dus ik durf het buitenland niet aan. Maar onze dochter vind Center Parcs helemaal fantastisch dus dan hebben wij het ook goed 😄👍🏻
2 jaar geleden
Wij gaan in 2024 veel weg haha
Wij kunnen t ook niet echt meer een babymoon noemen omdat we al een kleintje hebben.
We gaan in februari naar München voor n week. Maart lang weekend naar t Fien en Teun Park met schoonzus, zwager, neefje en nichtje ❤️
N week later in maar gaan we naar bostalsee in Duitsland anderhalve week.
April wordt ons vakantiehuis in bostalsee Duitsland opgeleverd (net aan de rand van t meer en naast t Centerparcs wij mogen daar ook gebruik van maken heel het jaar tegen een betaling en dat gaan we ook zeker doen!) Dus dan zitten we daar ook n week.
Wij zullen daar ook veel naar toe gaan vanaf dat t opgeleverd is! Want we houden echt van dat gebied! Makkelijk naar de Moezel genoeg dingen te doen in de buurt en heerlijk aan t meer! Wat wil je nog meer!
In mei rond mijn verjaardag (9mei hemelvaart) gaan we n week naar Italië met vrienden (bewust n week gedaan omdat ik dan toch al b beetje richting verlof ga en me dan lekker in mijn eigen bubbel wil begeven)
Na de geboorte gaan we in oktober heel de maand naar bostalsee 🥰
In november gaan we naar zuid Spanje nog even zon mee pikken en in december gaan we nog n keer een lang weekend weg met de schoonfamilie bestemming onbekend maar wel al t weekend vastgezet
Genoeg ok naar uit te kijken haha
2 jaar geleden
Mijn vriend is ook gebonden aan de schoolvakanties. Wij zijn van plan om naar Marokko te gaan in de meivakantie. Prijzen vallen echt reuze mee daar. Al ben ik heel benieuwd hoe ik me dan voel😅 Maar ik dacht een week alleen maar strand hangen hou ik niet uit. Wel leuk om verschillende plekken te zien