37 Reacties
5 maanden geleden
Hier zwanger van 3e kindje en geloof me het is veel gemakkelijker snachts alles op eigen kamer te doen. De nachten zijn dan al zwaar dus maak je jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Ik heb dan een mandje op de kamer moet schone spullen wat je dan allemaal nodig hebt! Plus aankleed kussen. :)
5 maanden geleden
Maar ik heb de commode op de babykamer staan. Doen jullie dan alleen een verschoonkussen in je slaapkamer leggen zodat je daarop kan verschonen en voeden gewoon op bed?
5 maanden geleden
En stinkt dan niet daarna de hele slaapkamer naar poepluier als je die daar open trekt? Of trekt die geur snel weer weg? Sorry hoor domme vraag misschien 😂 eerste kindje
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Maar ik heb de commode op de babykamer staan. Doen jullie dan alleen een ve ...
Voeden deed ik vaak gewoon liggend, je legt ze zo gemakkelijk aan. En verschonen gewoon op bed met idd aankleed
aankleedkussen plus de spullen die je dicht bij je bed hebt.
5 maanden geleden
Bij ons het 1ste kindje. Hij gaat wel bij ons op de kamer slapen maar wij verschonen hem gewoon in zijn eigen kamer. Die zit er letterlijk langs 🙈 Voeden doen we dan wel gewoon in onze kamer. Maar heb geen zin om overal allerlei mandjes te hebben staan terwijl t letterlijk onze slaapkamer uitlopen is en zijn slaapkamer inlopen. Maar wie weet wijst de praktijk straks iets anders uit haha
5 maanden geleden
Het hangt er misschien ook een beetje van af of je borstvoeding of flesvoeding geeft. Ik gaf bij de vorige kids voornamelijk borstvoeding en hoop dat nu weer te kunnen doen. Het fijne van een co-sleeper is dat je je kindje gewoon kunt pakken en aan de borst kunt leggen, liggend of bijvoorbeeld zittend met steun van een voedingskussen. Ik zou er zelf echt niet over denken om daarvoor naar de babykamer te gaan. Zeker in de winter, zo koud om dan je bed uit te gaan! (: Wij verschoonden dan ook gewoon even snel op ons bed, of je kunt een extra aankleedkussen in de slaapkamer leggen. Ik heb nu zo'n Raskof-Ikea kastje aangeschaft, daar kun je ook makkelijk alles in kwijt wat je 's nachts nodig hebt.
Ook als de borstvoeding niet lukt, zullen we de eerste maanden nog steeds gewoon bij ons in bed voeden met een flesje. Zolang de baby in de co-sleeper slaapt, lijkt het mij persoonlijk alleen maar fijn om zelf ook zoveel mogelijk in bed te kunnen blijven en niet een paar keer per nacht op een stoel in een donkere babykamer te zitten. Zeker bij het geven van borstvoeding maak je ook hormonen aan die je slaperig maken, dan is het zo fijn dat je (eventueel met je kindje naast je) gewoon weer in slaap kunt vallen (:
5 maanden geleden
Bij de eerste deed ik het verschonen altijd in zijn eigen kamer op de commode en nam ik hem daarna weer mee naar onze kamer om te voeden (bv) en hem weer in de co sleeper te leggen. Op deze manier kon m'n vriend rustig verder slapen zonder dat het licht aan hoefde oid. Ik heb de nachten eigenlijk altijd alleen gedaan en dat nooit echt als zwaar ervaren. Het heeft mijns inziens ook niet zoveel zin om allebei wakker te moeten worden :)
5 maanden geleden
Reactie op MamaDMS
Het hangt er misschien ook een beetje van af of je borstvoeding of flesvoed ...
Precies dit! Ook mijn ervaring hoor.. daarom maak het jezelf zo makkelijk mogelijk het is al pittig genoeg de eerste paar weken. Ik vond het dan ook zo fijn aan borstvoeding!
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
En stinkt dan niet daarna de hele slaapkamer naar poepluier als je die daar ...
Domme vragen bestaan niet :p Kan me goed voorstellen dat je dat denkt, maar ik heb hier (inmiddels drie kids verder) echt nog nooit last van gehad. Sowieso vind ik babypoep echt niet zo erg stinken, dat wordt pas erg als ze ouder worden, haha! Maar die miniluiertjes van een pasgeboren baby doen nog niet zoveel. Gewoon in een luier-emmer doen (eventueel met een afbreekbaar groen zakje tegen de lucht) of op de gang gooien en dan de volgende dag direct in de container.
5 maanden geleden
Zo lang de baby in de eerste weken naast me bed ligt verschoon en voed ik haar in mijn kamer. En heb het verschonen soms overgeslagen omdat de luier minimaal vol zat en de baby alweer lag te slapen. Ik wou ze dan niet wakker maken en had ik weer een goede nachtrust.
5 maanden geleden
Ik kreeg ontzettende last van mijn rug als ik op bed voedde (vrij zacht matras). Daarnaast had mijn eerste last van reflux, dus ik kon haar na de voeding niet 'gewoon' terug leggen, maar moest haar ca. 20 min rechtop houden en rondlopen (ook om echt goed te boeren).
Ik ben dus vrij snel met haar 's nachts naar de babykamer vertrokken. Lekkere stoel met lekker dekentje erin, en veel meer 'loopruimte'. Was prima!
5 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Bij de eerste deed ik het verschonen altijd in zijn eigen kamer op de commo ...
Dit is inderdaad de reden dat ik twijfel! Het lijkt mij eigenlijk ook wel makkelijk om het op onze slaapkamer te doen maar dan maak ik mijn man wel snel wakker ben ik bang 🤔 met voeden misschien nog niet eens maar met verschonen wel denk ik.. Dan ben je toch best wat aan het bewegen en doen en klein lampje erbij aan lijkt me
5 maanden geleden
Reactie op Charis91
Bij ons het 1ste kindje. Hij gaat wel bij ons op de kamer slapen maar wij v ...
Wij wonen gelijkvloers dus het is voor mij ook echt maar een paar stappen naar het babykamertje, maar toch lijkt het me ook wel weer fijn om zo slaperig mogelijk te blijven 🤭 hahaha lastig hoor… Het heeft beide voor en nadelen
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Dit is inderdaad de reden dat ik twijfel! Het lijkt mij eigenlijk ook wel m ...
Ja het voeden ging voor ons prima op onze eigen kamer! Ik had standaard een klein zoutlampje aan staan waarmee ik genoeg kon zien om te voeden en hem weer terug in zijn bedje te leggen, maar bij het verschonen had ik wel wat meer licht nodig.
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Dit is inderdaad de reden dat ik twijfel! Het lijkt mij eigenlijk ook wel m ...
Bij m’n eerste deed ik het op gegeven moment gewoon in het donker. En had hij niet gepoept dan verschoonde ik hem niet. Je moet het je zelf zo makkelijk mogelijk maken. Ik was altijd binnen half uur klaar met voeden en verschonen. Daarna nog even rechtop zitten en dan slapen. Blijf je ook lekker warm en niet helemaal klaarwakker.
5 maanden geleden
Wij deden het echt samen. Kleine lag bij ons op de kamer, mijn vriend nam hem dan mee om te verschonen op zijn eigen kamer, dan maakte ik mijzelf klaar (even naar toilet enzo) en dan voedde ik hem in bed en legde hem zo weer in zijn bedje naast ons. Of regelmatig ook in bsbynestje tussen ons in (wel op de deken).
Vond het ideaal en gaan we nu weer zo doen
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Wij wonen gelijkvloers dus het is voor mij ook echt maar een paar stappen n ...
Haha ja snap ik. Wij doen het in het begin samen dus dat scheelt ook wel weer miss😁 je kunt altijd t 1 proberen en uiteindelijk uitwijken naar t andere. Iedereen heeft weer zijn eigen voorkeur 😁
5 maanden geleden
Onze dochter had in ons vorige huis geen eigen kamer, dus alles gebeurde daar. Mijn man verschoonde haar en maakte het flesje en ik gaf dat dan in bed (in de kraamweek, daarna maakte ik het flesje terwijl hij verschoonde hahaha).
Nu slapen ze ook beiden bij ons op de kamer en staat de commode in de speel-/kleedkamer van de kinderen. Echter hebben ze allebei een Stokke Home bed, maar bij die voor broertje zat er een commode bij die je op het bedje zet. Dus zo lang hij in het wiegje slaapt, kan hij ook lekker bij ons op de kamer verschoond worden 😊