32 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Kimb071091
Vreselijke lage rug-en bovenbuikpijn had ik. Maar vooral rugpijn
Het voelt als een golf, de pijn komt op, komt naar een hoogtepunt en zakt dan weer af
4 maanden geleden
Ik had vrijwel meteen persweeën dus hoe 'gewone' weeën voelen weet ik niet eens..
Persweeën zorgen voor 'fire in the holes' 🤭, in allebei de holes, dus. Met extra vuurwerkpijlen die ze van binnen afschieten. Ik vond het nergens mee te vergelijken, ook niet met bijvoorbeeld extreme menstruatiekrampen.
Ik wist van gekkigheid niet wat ik moest, het voelde alsof ik naar de wc moest, maar dat hielp uiteraard niet. Ik heb m'n lip verbeten, overal bloeduitstortinkjes. En blijkbaar m'n hoofd gestoten op de rand van het bed 🤷🏻♀️ Ik weet niet wat ik allemaal gedaan heb, maar ik vond ze vreselijk heftig in elk geval! 😶
Sorry voor deze niet-opbeurende woorden 😅
4 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Ja dit, maar bij mij voelde het in het begin als darmkrampen. Daarna menstr ...
Vannacht dus het golf gevoel ervaren. Maar bij mij zet het niet door waardoor het ineens afzwakt en weg is.
De kleine zit al vast in mijn bekken dus indalingsweeën kunnen het niet meer zijn.
4 maanden geleden
Reactie op First1
Vannacht dus het golf gevoel ervaren. Maar bij mij zet het niet door waardo ...
Dan lijken het toch meer op voorweeën. Weeën worden steeds heftiger en zijn echt onmogelijk te missen. Ze gaan niet meer weg en je kunt niet meer terug (: Dus zolang je nog twijfelt of ze sneller komen en zwaarder worden (als je echt moet wegpuffen en niet meer in bed kunt blijven liggen bijvoorbeeld) is het vooral nog voorwerk denk ik. En dat kan idd al best wel vervelend zijn, rn ook verwarrend, zeker als het je eerste is en je misschien nog geen vergelijkingsmateriaal hebt. Als je het nog wel prima kunt verdragen, zou ik dus nog even afwachten op het moment dat je er echt niet meer omheen kunt. En dat moment zul je echt herkennen ;-)
4 maanden geleden
Als een enorme menstruatieklachten in de onderbuik. Als je je er op moet concentreren en niet meer kunt praten dan zijn ze wel serieus. Je kunt proberen de rust te zoeken om te kijken welke kant het op gaat.
4 maanden geleden
Ik heb zelf erg last gehad van indalingsweeën, vrij regelmatig en een minuut lang. Het voelde als menstruatie krampen en ik twijfelde ook of dit dan toch weer de weeën zijn. Dit is mijn tweede zwangerschap, dus wij moeten ook oma bellen als we echt naar het ziekenhuis moeten (ook medisch). Ik ben nu 3 nachten onder de douche gestapt, dan merk ik dat het weer afzakt dus dan gaan we niet naar het ziekenhuis, mocht het versterken dan is de kans groot dat het dan echt is begonnen. 😁
4 maanden geleden
Reactie op Daniëlle97
Ik heb zelf erg last gehad van indalingsweeën, vrij regelmatig en een minuu ...
Ja vanavond had ik ze ook weer. Ben aan het timen geweest maar opnieuw geen touw aan vast te knopen. Met een kruik lijkt het wel erger te worden maar ben uiteindelijk in slaap gevallen.
Helaas is het nu door alle krampen enorm beurs daaronder (spierpijn gevoel). Heb deze krampen ook al vanaf maandag dus ja logisch dat het zeer doet.
4 maanden geleden
Zo lang je twijfelt is het geen ‘echt’ wee. Klinkt stom maar die zul je echt herkennen als een wee. Het is ook anders dan een mentruatie kramp vind ik. Het is echt geen golf en niet iets wat langer aanhoudt. Waarschijnlijk heb je gewoon veel last gehad van wat voorwerk. Eerlijk gezegd ben ik ook bij mijn vorige bevalling gaan timen toen ik zeker wist dat het aan de gang was. Bij je eerste wee die timer erbij pakken lijkt mij vrij onrustig. Wacht het gewoon af dan zul je vanzelf merken when shit hits the fan!
4 maanden geleden
Ik vond weeen echt veel ‘flitsender’ en meer in golven op- en afnemen dan nu met wat voorweeen. Voorweeen voelen wat trekkerig, onrustig, maar geen duidelijke op- of afbouw. Weeën kwamen op, tot een piek, en namen dan weer af.
3 maanden geleden
Hier begonnen de echte weeën in mijn onderbuik, duidelijke golf van pijn die eerst steeds heftiger wordt en dan afneemt. Vrij scherpe pijn.
Al die voorweeën zijn misschien erg vervelend, omdat je telkens hoopt dat het doorzet. Maar je lichaam is zich wel gewoon al aan het voorbereiden en dat is straks bij je bevalling vast mooi meegenomen 🤗
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ik had vrijwel meteen persweeën dus hoe 'gewone' weeën voelen weet ik niet ...
Haha ik moet wel lachen om de beschrijvingen van sommige van jullie. Inderdaad vrij bang makend 🤭
Ter geruststelling voor de TS wil ik nog even toevoegen dat bij een langere bevalling de weeën vaak voor een groot deel goed op te vangen zijn, en als je snel al die heftige persweeen krijgt de bevalling dus ook snel gaat en je super snel je kindje mag ontmoeten. Ik heb beide soorten bevallingen ervaren en beide overleefd haha (net zoals alle andere moeders hier 💪). Vooral belangrijk vond ik goede en fijne support. Dus een partner en/of zorgpersoneel die je verteld hoe goed je het doet en dat je het kunt en die jou steunen op een manier die jij prettig vindt (zoals massage of drukpunten). You got this 🤗 je baby is er bijna!
3 maanden geleden
Reactie op Zomer21
Haha ik moet wel lachen om de beschrijvingen van sommige van jullie. Inderd ...
Dat het uiteindelijk mega snel ging is het enige voordeel eraan inderdaad. Als ik dit, wat ik nu had, 3 uur lang had moeten doen, hadden ze me echt onder algehele narcose moeten brengen denk ik 😅
3 maanden geleden
Reactie op Zomer21
Haha ik moet wel lachen om de beschrijvingen van sommige van jullie. Inderd ...
Oh ja daar ben ik het zeker mee eens. Ondanks mijn omschrijving van hoe het voelde heb ik het allemaal prima weg kunnen puffen onder de douche thuis! En als de baby er is ben je het alweer vergeten 😊
3 maanden geleden
Reactie op First1
Ja ik krijg een keizersnede dus het is eigenlijk een soort van voor saus. B ...
Nee dat beslissen ze dan niet. Ik had ene keizersnede gepland tot ik ineens weeen kreeg en in het ziekenhuis al 6cm ontsluiting had. Toen direct naar OK :). Alleen als echt het hoofdje of de billen (in mijn geval, was stuitligging) er al uit zouden zijn, zou het geen optie meer zijn. Dat zou uitzonderlijk snel zijn! En dan ben je ook al heel ver gekomen ;)