7 Reacties
4 maanden geleden
Oeh leuk en wat spannend steeds weer he. Mijn eerste een meisje al weken voorweeën dit vond ik zo pittig. Uiteindelijk opgenomen en aan de opwekkers etc 40.2
De tweede een jongen nergens niks geen last van gehad. Tot op die vrijdag avond na het eten van een patatje kreeg ik kramp en dit zette meteen goed door 19.00/ 8 u later was hij er.
Nu bij de ons derde wondertje ( een jongetje), inmiddels 39 weken.. en het rommeld lekker 😅 Gisteravond werd ik ineens enorm misselijk + een leegloop *sorry* ben in bed gaan liggen en tot 2 u afgelopen nacht al flinke weeën gehad dus ik dacht yes het gaat beginnen maar ben helaas toch in slaap gevallen en zijn de weeën weggetrokken super balen, maargoed we wachten rustig af!💙 geen haast.
4 maanden geleden
Ik ben bij alle 4 ingeleid op een afgesproken datum.. dit keer wil ik de natuur z'n werk laten doen dus ben echt heel benieuwd! Ben wel al een poosje aan t rommelen, en soms ook echt t idee van oke nu gaat t doorzetten maar dan trekt het toch weer weg helaas. Ben nu 38.2 en heb gister nog lekker mn hele woonkamer behangen haha. Ben nog lekker een bezig bijtje!
4 maanden geleden
Leuk topic!
Hier bij mijn eerste zoontje 2x laten strippen in de 39ste week en dat gaf wel meer harde buiken en zorgde dat ik m'n slijmprop verloor, maar starte niet echt m'n bevalling. Tot ik de ochtend na de 2e x strippen om 6 uur s ochtends wakker werd met regelmatige krampen. Dit bleef door gaan en ze werden steeds sterker. Hierdoor wist ik al snel dat de bevalling dus echt begonnen was (bevalling duurde 2 dagen, dus was vanaf toen nog wel echt een lange zit).
Nu 1x laten strippen en dat deed helemaal niks. Verder wel de afgelopen week af en toe random een wee en m'n slijmprop verloren. Nu 39+4 dagen zwanger en erg ongeduldig om m'n dochter in m'n armen te houden 🤭
4 maanden geleden
Bij de eerste zoontje braken met 40+3 om 1.30 snachts m'n vliezen. Rond 2.30-3.00 begonnen de weeën gelijk regelmatig. Om 11.18 geboren!
Nu zwanger 37+2 van een dochter en het rommelt alwel elke avond.. we wachten met smart!
4 maanden geleden
Bij de eerste stond ik tot 0030 in de kroeg. Gaan slapen en om 0200 naar de wc en kreeg gelijk storm weeën. Gebeld om 0300 omdat ik dacht dat dit nog wel 6 uur ging duren. Verloskundige om 0330 aanwezig en om 0428 naar 3 keer persen is onze dochter geboren.
Nu duidelijk instructies gekregen bij de eerste wee te bellen zodat mijn bevalling niet al te hectisch gaat worden voor iedereen.
En nu hoor ik veel mensen denken woooow wat een droombevalling. Maar kan je vertellen dit is te snel. En heb geen 1 wee kunnen opvangen en in huis was het een grootte chaos omdat ik dus al 9 cm had toen de verloskundige kwam. Ik bereid me voor op een nog snellere bevalling in de hoop dat iedereen op tijd is 🫢
4 maanden geleden
Bij eerste een drukke dag gehad, naar ikea geweest, kastje in elkaar gezet en uiteindelijk boxkleed afgemaakt. Kon ik eindelijk rond 00.00 naar bed, maar was heel onrustig. Om 1.00 uur kwamen de eerste weeën. Uiteindelijk is ze avonds rond 19.00 uur geboren met 40+2.
Bij de tweede geen voortekenen, avond ervoor voetenreflex massage gehad, werd wakker van lichte weeën die ik heel goed kon opvangen. Rond 14.00 kwam de vk en bleek ik al 7 cm te hebben, echter moesten we voorzichtig zijn omdat de kleine niet meer vast in de bekken lag. Uiteindelijk om 18.30 thuis bevallen. (40+6)
Deze zwangerschap is heel anders, ontzettend veel harde buiken al weken lang, mega druk op de onderkant sinds 1,5 week, heel vaak naar toilet, maar helaas verder nog niets. Ben benieuwd wanneer ze komt. Ben nu 38+5 maar wel echt helemaal klaar mee. Voor vandaag een massage gepland staan en voor maandag een voetenreflex massage. Hopelijk hoef ik daar niet meer heen 😉