Voor alle mama's die nog met smart aan het wachten zijn op de bevalling leek me dit een leuk topic om alvast wat ervaringen uit te wisselen en gewoon wat voorpret te hebben. Dus, wanneer begon jouw bevalling (of van eerdere kindjes)? Was het in de nacht, ochtend of overdag? Met hoeveel weken? En hoe? Braken de vliezen, startte het met weeën of met nog andere voortekenen? Zo hebben andere mama's (waaronder ikzelf, haha 😁) tijdens het lange wachten weer wat interessant leesvoer 😋
Ik zal aftrappen:
Mijn oudste dochter werd geboren met 40 weken precies en dat begon in de avond (rond twaalf uur 's nachts) met het breken van de vliezen. We waren op de bank de Olympische Spelen aan het kijken :p
Bij mijn zoontje braken ook de vliezen, om 20.00 uur' s avonds. Ook dit keer zat ik net op de bank in de rust na een drukke dag. Dit was met 39.3 weken.
Bij mij jongste dochter had ik al weken last van voorweeën en allerlei pijntjes, maar elke keer vals alarm. Dacht dat ze nooit meer zou komen! En toch, met weer 40 weken precies (ook om twaalf uur 's nachts, net als bij de eerste) veranderden die voorweeën dan eindelijk in echte weeën.
Allemaal dus wel in de avond/nacht. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! 😊