24 Reacties
7 dagen geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Mag ik vragen wat je doet om je kindje weer in slaap te krijgen? Wat ik deed (ook met de 45 min dutjes) is toch structureel blijven proberen weer in slaap te krijgen. Dit kost me rond dit tijdstip ook 10x zoveel moeite als de andere avond momenten. Soms krijg ik haar dan terug in slaap (al is het na 90 min van de wakkertijd) maar zo heeft ze hier wel geleerd dat het om 5.00/6.00 toch nog echt tijd is om even verder te slapen
7 dagen geleden
Mijn dochter tot ze 2 jaar werd haha maar dat wil je vast niet horen 🙈😂
7 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Mijn dochter tot ze 2 jaar werd haha maar dat wil je vast niet horen 🙈😂
Haha thanks!! 🤣🤣
7 dagen geleden
Reactie op FRL91
Als onze zoon korte slaapjes overdag doet, leggen we hem op zijn buikje als ...
Hier slaapt hij altijd al op zn buik…op zn rug zijn het nog kortere slaapjes.
Als hij overdag na 30 min weer wakker wordt dan help ik hem weer in slaap, met wisselend resultaat.
7 dagen geleden
Reactie op Anne692
Wat mij helpt is wakker terugleggen in bed en white noise aanzetten. Valt z ...
Dan moeten we eerst zelfstandig in slaap vallen verder oefenen, dat lukt hem nog niet namelijk…
7 dagen geleden
Ik heb dit ook al echt een tijdje dat mijn dochter rond 5 wakker wordt onrustig speen blijven uitspugen. Maakt niet uit hoelaat de laatste fles ervoor is geweest het blijft standaard 5 uur dat ze wakker wordt. Nu heb ik vanochtend voor het eerst geprobeerd haar van rug naar buik te draaien en ze sliep meteen door tot half 9 en toen haar wakker gemaakt … overdags slaapt ze altijd op haar buik dus misschien vond ze het wel lang genoeg op haar rug 😂
6 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Mag ik vragen wat je doet om je kindje ...
Mee eens! Mijn man had hem laatst al aangekleed maar dat gaan we vanaf nu ook pas om 7:00 doen!
6 dagen geleden
Reactie op Kersepitje2022
Mee eens! Mijn man had hem laatst al aangekleed maar dat gaan we vanaf nu o ...
Ik hoop dat dit een beetje werkt ook bij jullie. Moest nog aan je denken nu de klok verzet wordt, dan wordt het wel heeel erg vroeg 😖
6 dagen geleden
Ben nu ook nog wakker nadat ons zoontje zich na een voeding van 5 uur kats had ondergescheten waardoor zijn slaapzak compleeeeet onder de poep zat en daardoor zijn benen en voetjes dus ook. Wat een schoonmaakklus😵💫 dus heb tevens de eerste was van de dag al in de wasmachine zitten. Nu nog even weer beetje voeding in de hoop dat hij zo zijn oogjes nog even sluit🤞 Anders is manlief toch echt de sjaak... heb ik wel verdiend vind ikzelf.. haha
6 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Ik hoop dat dit een beetje werkt ook bij jullie. Moest nog aan je denken nu ...
Ik weet het. Vannacht om 5 uur dacht ik: wauw, morgen is het dus 4:00 uur. Maar: het kon geen honger of kou zijn, ik heb hem gewiegd en getroost en hij sliep na een tijdje weer verder tot 7:00. Benieuwd of het morgen weer zo is.
6 dagen geleden
Reactie op Kersepitje2022
Ik weet het. Vannacht om 5 uur dacht ik: wauw, morgen is het dus 4:00 uur. ...
Wat ik ooit hoorde neemt de slaapdruk af vanaf dit tijdstip, door steeds minder melatonine waardoor ze dus moeilijker weer in slaap vallen...
Hier vanacht ook weer eentje om 4.00 wakker. Nam 1 wakewindow om wakker te zijn maar daarna wel weer eventjes in slaap te krijgen. Eerst was dit ook elk uur wakker. Nu sliep ze dan weer vanaf half 6 tot 8 uur. Hopelijk gaat het bij jou ook gauw beter!
5 dagen geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad, en onze dochter is gewoon een baby die echt weinig slaapt. Allerlei slaap- en voedingsschema’s geprobeerd te volgen, maar dat paste totaal niet bij haar. Uiteindelijk terug naar hoe ze was als newborn: niet om 19u naar bed, maar gewoon lekker ‘s avonds bij ons op de bank spelen. Valt dan rond 21u een beetje in slaap in het babynestje. Gaat om 22u met ons mee naar boven en krijgt dan de laatste fles. Maar vooral dat om 19u naar bed brengen zorgde ervoor dat ze om 4u ‘s nachts uitgeslapen was. En die uren die ze dan sliep van 19-22u had ik geen moer aan, die plakt ze nu van 4-7u in de ochtend!