30 Reacties

3 maanden geleden

Jaa! Sinds deze week let ik er ook op! Na 45-60 min in bed leggen. Ze is (sinds gisteren) ook rustiger in de avond dus hopelijk blijft het zo! En slaapt zo goed als zelfstandig. Af en toe even helpen of speentje geven.

3 maanden geleden

Ik ben van plan dit te gaan doen maar zit op een slaapzakje te wachten van love to dream. Ze slaat zichzelf namelijk steeds wakker en inbakeren vindt ze niet altijd een succes. Ze slaapt nu vaak de nacht 9-12 uur achter elkaar (tussendoor wel flesje maar gaat slapend) en daarna kan ze zo 3 uur wakker zijn. Vervolgens slaapt ze dan de hele middag en is ze de avond weer uren wakker. Ik wil toch een beetje kijken of ik wat meer regelmaat kan krijgen overdag! (Ik kan namelijk ook niks doen als zij 3 uur achter elkaar wakker is 😅)

3 maanden geleden

Pogen ja maar succes nope... wij doen niet inbakeren ivm het weer.... s nachts slaapt hij wel goed maar overdag kan hij zo 2 uur wakker zijn ook al leggen we heb na 45 a 60 minuten in bed

3 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik ben van plan dit te gaan doen maar zit op een slaapzakje te wachten van ...
Ik heb die bij m’n dochter gebruikt en dat was een groot succes 😍

3 maanden geleden

Ik ben benieuwd naar wat voor inbakerdoeken jullie gebruiken? Wij zijn sinds deze dagen hier erg op aan het letten, onze kleine van 4,5 week is erg veel aan het huilen en na overleg met het consultatiebureau gaven ze aan wat meer te letten op de wakkertijden en hem overdag ook in te bakeren ipv alleen ‘s nachts. Wij bakeren hem nu nog in met een hydrofiele doek, maar wil graag een inbakerdoek.

3 maanden geleden

Ja wil het ook doen, maar dan valt ze bijna in slaap en dan krijgt ze weer een krampje en wordt ze wakker 😅 of ze wordt na 5 minuten wakker. En zonder inbakeren, heb ik wel de eerste paar keren in het wiegje gedaan en daar slaapt ze s nachts goed in, met maar 1 nachtvoeding tussendoor. Dus misschien in haar ledikantje ook eens inbakeren. Wie weet ... zou fijn zijn want nu ze overdag bij mij slaapt krijg ik niks gedaan. Niet dat ik het erg vind om met haar te zitten, maar de hele tijd is wel een beetje much, vooral met die warmte.

3 maanden geleden

Reactie op Wielrenster

Ik heb die bij m’n dochter gebruikt en dat was een groot succes 😍
Ja, ik kan het me helemaal voorstellen! Ze ligt altijd met der handjes omhoog, ben erg benieuwd. Hij komt morgen binnen ☺️

3 maanden geleden

Reactie op EerstekindjeS

Ik ben benieuwd naar wat voor inbakerdoeken jullie gebruiken? Wij zijn sind ...
Ik heb van Meyco, is wel handig hoor! Maar moet zeggen dat ik met de warme dagen dan toch weer een hydrofiele doek pak omdat het gevoelsmatig luchtiger is ofzo?

3 maanden geleden

Yes wij doen het ook zo 😄 hij slaapt als een roosje!

3 maanden geleden

Reactie op EerstekindjeS

Wij gebruiken deze. Ook nu met het warme weer maar dan slaapt die er alleen im met een luier of rompertje.

3 maanden geleden

Ik zou er ook graag mee bezig willen, maar als we ons zoontje wakker wegleggen is t al snel huilen Moet echt slapend, ook niet half slapend, dan word ie zo weer helemaal wakker Hij is net ook weer 3,5u wakker geweest… vind dat echt te lang, hij is nog maar 4w Hoe doen jullie dat met wegleggen als ze gaan huilen? Ik ben geen voorstander van laten huilen en niks doen We hebben een inbakerzak van love to dream, nog maar 1x wakker geprobeerd en dat was geen succes (slapend werkt t wel!)

3 maanden geleden

Ik probeer er op te letten. Soms, als we haar niet helpen bij het slapen, is ze ook zo uren achter elkaar wakker. Probeer haar nu ook af en toe in de co sleeper te leggen in plaats van op een van ons. Ze gaat vaak wel slapen in de draagdoek als in de co sleeper niet lukt. Ons dochtertje slaapt trouwens een stuk beter in de co sleeper sinds we druppels gebruiken tegen de krampjes, hebben we het idee. Dus mocht een van jullie kindjes soms ook worstelen met kramp dan is dat misschien iets om aan te denken.

3 maanden geleden

Reactie op itisme01

Ik zou er ook graag mee bezig willen, maar als we ons zoontje wakker wegleg ...
Soms moeten ze er ook aan wennen. Ons zoontje vond het in het begin niet fijn maar even doorzetten en nu slaapt die als een roosje! Als ze zolang wakker zijn is de kans groot dat ze over vermoeid zijn. ( heb ik ook gedaan voordat we de inbakrdoek gebruikte) dan komen zenog slechter in slaap 🙈 Kan best zijn dat die geborgenheid mist als je hem in bed legt waardoor die gaat huilen. Want vaak als je hem oppakt is het goed. Hebben wij dus ook gehad. Wij waren absoluut geen voorstander van de inbakerdoek maar nu ben ik om 🙈

3 maanden geleden

Reactie op EerstekindjeS

Wij gebruiken zowel de puckababy als de love to dream ! De love to dream voornamelijk met warme dagen :) ze werken allebei top hier maar qua werkwijze is de love to dream wel makkelijker met verschonen enzovoort doordat je hem aan de onderkant open kan ritsen

3 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ik probeer er op te letten. Soms, als we haar niet helpen bij het slapen, i ...
Welk middel gebruiken jullie?

3 maanden geleden

Reactie op itisme01

Ik zou er ook graag mee bezig willen, maar als we ons zoontje wakker wegleg ...
Laten huilen word sowieso afgeraden met deze leeftijd. Als baby huilt dan is er wat. Je kan het altijd een minuut geven maar daarna grijp ik wel in door bijvoorbeeld speen, hand op de buik, sussen of uiteindelijk oppakken en kijken of er war anders zoals een poepluier in de weg zit

3 maanden geleden

Ja doe ik ook sinds een dag of 3, onze dochter is 4,5wk en ze slaapt zo veel beter dan beneden in de box met peuter en kleuter er om heen. Moet wel zeggen dat ze eigenlijk nog wel erg jong is om alleen te slapen, heb de camera er heel dichtbij staat op z'n allerhardst. Bij het eerste beste geluidje ga ik meteen naar haar toe. Ik volg grotendeels het boek 'baby in een droomritme', als ze straks 8wkn is ga ik echt beginnen met in bedje leren slapen, bij mijn andere 2 kids ook zo gedaan en dat was hard werken maar het was het waard!

3 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ik probeer er op te letten. Soms, als we haar niet helpen bij het slapen, i ...
Druppels tegen krampjes? Dat klinkt goed!! Hoe heten die druppels precies en waar kun je ze kopen? Alvast bedankt!

3 maanden geleden

Reactie op Anne692

Welk middel gebruiken jullie?
Etos eigen merk. Wilde infacol proberen maar las hier ergens dat iemands kindje ervan ging spugen. Vandaar deze geprobeerd en gaat goed!

3 maanden geleden

Reactie op Buikie

Druppels tegen krampjes? Dat klinkt goed!! Hoe heten die druppels precies e ...
Etos eigen merk hebben wij! Voeg je toe aan de fles of als je borstvoeding geeft van tevoren op een lepeltje