30 Reacties
3 maanden geleden
Bij huilen meteen oppakken hoor, ze zijn nog zo klein en laten huilen hoeft écht niet, ook als ze ouder zijn niet ..!
Ik ga zitten met onze dochter en ze valt vaak bij mij in slaap, ik geef haar soms mijn pink, en ik heb witte ruis aan staat bij haar bedje. Als ze net slaapt en 'slap' wordt dan leg ik eerst haar billen neer en dan langzaam het hoofd. Ze wordt dan ook echt nog wel regelmatig wakker en dan begin ik weer opnieuw.
Vanavond lukte het echt niet, al een uur over de wakkertijd heen en toen heb ik de borst gegeven. Ze drinkt dan niet maar valt wel in slaap, duurt wel lang maar goed ben al blij dat ze slaapt anders bouwt de slaapschuld alleen maar op.
Bij de volgende wakkertijd gaat het weer makkelijker.
3 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Ja doe ik ook sinds een dag of 3, onze dochter is 4,5wk en ze slaapt zo vee ...
Oja ik gebruik de puckababy piep slaapzak en witte ruis, kan evt nog het Nunki lakentje van Fedde&Kees toevoegen, dat zit strakker over de borst, hielp bij ons tweede zoontje heel goed.
3 maanden geleden
Ik probeer dit ook al te doen (dochter is 3wkn). In de middag gaat ze er overheen sinds 2 dagen en krijg haar dan moeilijk in slaap, ook na de borst en wandeling in de wandelwagen.
Wakker wegleggen lukt mij ook echt niet, ook na hand op de buik en sussen.
Ik heb het idee dat ze goed zou gedijen als ze ingebakerd zou worden alleen CB was hier huiverig over. Ze zeiden: dat moet je dan ook weer afbouwen… dus voel me niet helemaal gesteund 😅terwijl ze zoveel trappelt met haar benen en zwaait met haar armen (slaapzakje helpt iets met strak instoppen met laken).
Hebben jullie ervaring met afbouwen van inbakeren?
3 maanden geleden
Wij letten er ook op! Merk dat er geen huil uurtje meer is in de avond. Maar we doen het pas sinds gisteren en vandaag is het al deels mislukt omdat we op pad waren en we zijn speen vergeten waren. Hij heeft de laatste dagen steeds meer zuigbehoefte dus slapen ho maar.
2 maanden geleden
Reactie op DiedeH94
Ik probeer dit ook al te doen (dochter is 3wkn). In de middag gaat ze er ov ...
Afbouwen kan heel geleidelijk, zou me daar niet door laten tegenhouden! Slapen is zooo belangrijk, als dat met inbakeren slaapzak beter gaat dan is dat toch prima? Afbouwen komt later wel weer. Er zijn genoeg slaapcoaches op Instagram bijvoorbeeld die daar dan weer tips voor hebben als je wilt afbouwen!
Je kunt het Nunki lakentje van Fedde & Kees ook nog gebruiken dat zit ook strak op de borst en armpjes.
Maar zou niet te huiverig zijn hoor, hoe eerder je baby het slapen begrijpt hoe makkelijker het later wordt.
2 maanden geleden
Reactie op DiedeH94
Ik probeer dit ook al te doen (dochter is 3wkn). In de middag gaat ze er ov ...
Hier hebben ze het juist aangeraden omdat ons zoontje heel onrustig sliep 🙈 dus ik zou me zeker niet laten tegenhouden door het CB. Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Jij kent je kindje het beste 😊