8 Reacties
3 maanden geleden
Kijk waar in de buurt een bankje staat, loop eerst daarnaar toe en terug. Dit was in mijn geval totaal misschien 400 meter. Daarna rust ik altijd even door echt plat te liggen. Pas zodra dit goed en gemakkelijk gaat, ga ik een beetje verder lopen. Telkens zo een beetje afstand erbij waarbij het uitgangspunt moet zijn dat het aan het einde van het rondje nog goed voelt
3 maanden geleden
Ik ben gewoon gegaan 馃檲 vandaag met twee kids 40 minuten gewandeld - 3 weken pp.
Maar een tip die ik weleens voorbij zag komen: loop rondje van 5 minuten. Voelt dat goed, dan kan daar de volgende keer 5 minuten bij, en zo steeds ophogen.
3 maanden geleden
Ik ben t gaan opbouwen door te kijken wat mijn lichaam kan
Mijn bekken staan nu 9 cm scheef en dat kan pas na 6 weken op weer gekraakt worden.
Ik loop nu bijna dagelijks stukjes van 2 km en dat is nu ff de max voor mijn bekken (boodschappen, terras, van Tilburg enz)
Als we ergens heen gaan moet ik vaak ook een paar keer gaan zitten maar dat is prima.
Ik luister naar mijn lichaam want bij Maud ben ik.over die grens gegaan en heb daar dus nog steeds last van...
3 maanden geleden
Als je het echt goed wilt doen na bekkenklachten volg je een schema via bijvoorbeeld Fit zwanger online! Mijn bekkenfysio raadde hen aan en zij ziet dat er veel vrouwen bij haar komen die te snel, te lang zijn gaan wandelen. Ik doe het dan ook echt rustig aan ook al voel ik me goed!
3 maanden geleden
Hoe merken jullie dat je te ver gelopen hebt?
Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en loop nu naar de supermarkt heen en terug (2x 15 min). Mijn partner loopt dan naar binnen en ik wacht buiten. Ik heb na dat stukje nergens pijn en kan voor m鈥檔 gevoel nog 3x zo ver. Vind het daardoor erg lastig inschatten of ik meer mijn grens op moet zoeken, of toch gewoon (tergend) langzaam moet blijven opbouwen.
Hoe gaan jullie hier mee om?
3 maanden geleden
Reactie op Megeli167
Ik ben nu 2 weken geleden b ...
Ik voel het in m'n bekkenbodem dat het dan langzaam gaat trekken of zwaarder gaat voelen, gevoel trekt weg als ik ga liggen.
Persoonlijk zou ik echt rustig aan opbouwen want je wilt geen klachten overhouden
3 maanden geleden
Reactie op Megeli167
Ik herken het vooral aan een zwaar gevoel aan m'n bekkenbodem. Het is niet dat ik nu nooit loop of iets acirevers doe hoor, maar ik wissel dat dan wel af met rust. Dus als ik een half uurtje gelopen heb, dan zorg ik dat ik daarna ook een tijdje kan liggen om mijn bekkenbodem rust te geven.
3 maanden geleden
Reactie op Megeli167
Ja ik merk het ook aan een drukkend gevoel op mn bekken/vagina. Maar het kan heel erg verschillen van vrouw tot vrouw. Ik denk dat het belangrijk is om je gevoel te volgen. Mijn fysio zei: begin met een wandeling van 10 min en als dat goed voelt dan doe je er telkens 5 tot 10 min bij. Als je druk voelt goed plat liggen zodat je bekken kunnen rusten. Luister vooral naar je lichaam en lees je goed in op wat goed is en wat niet, want het herstel is onomkeerbaar (eg verzakkingen, rugklachten etc).