13 Reacties
3 maanden geleden
Idd blauwe streep, beetje bol maar niet per se afgeladen vol zou ik al een goede plasluier noemen. Zit ook niet lekker als de luier zo mega vol is dat hij strak staat dus dan zou ik hem wat eerder verschonen! Baby's kunnen de eerste maanden nog niet zo goed zweten, dus ik verwacht geen mega verschil in de plasluiers. Beetje plasgeur kan, geurloos vast ook. Je eigen urine is meestal ook niet 100% geurloos lijkt me, ik zou dat van de baby ook niet verwachten!
Qua groei: je kan wekelijks bij het cb inloopspreekuur laten wegen en meten als je dat graag wil. Maar in principe als hij lekker drinkt aan de borst, daarna tevreden is, en lekker actief wakker is, zou ik me niet druk maken. Als hij steeds loom is, en sneller in slaap valt aan de borst dan je gewend bent bijv, moet je misschien wel meer opletten.
3 maanden geleden
Reactie op Ebony1310
Hoever moet de streep blauw zijn? Hele luier, half of bijvoorbeeld alleen h ...
Net even bij onze zoon gespiekt 😅 de voorste helft is bij hem blauw als het een flink volle plasluier is. De gele streep wordt blauw als er vocht bij komt dus vind het niet gek dat hij dan vooral voorop blauw is en niet helemaal tot achter z'n billen, dan zou echt overal plas heen moeten lopen ofzo.
Maak je je zorgen dat hij misschien niet genoeg melk binnen krijgt?
3 maanden geleden
Reactie op Lindsay222
Net even bij onze zoon gespiekt 😅 de voorste helft is bij hem blauw als he ...
Thx! Hij is een beetje wisselvallig de laatste dagen. Een paar luiers echt wel tot de helft blauw en wat bol. Dan nog een paar luiers iets minder ver blauw en iets minder bol. Maar nu ook 1 of 2 keer maar een klein beetje blauw en helemaal niet bol.
Met het warme weer maak ik mij war zorgen of hij wel voldoende vocht binnen krijgt ja... 😞
Misschien komt het ook wel omdat we een tijdje ook kunstvoeding gegeven hebben, omdat hij niet aan de borst wilde. Daar had hij constant de hele luier bol staan van de plas. Dat leek ons het andere uiterste en ook niet goed 😅 ik dacht, even polsen hoe het is bij andere baby's die op alleen borstvoeding zitten en hoe vaak zij een plasluier vol hebben 🙏🏼
3 maanden geleden
Ja met fulltime bv heb je minder controle over hoeveel hij binnenkrijgt dus snap je zorgen wel hoor! Als je hem gewoon altijd aanlegt als hij dat aangeeft zal het wel goedkomen. Mocht hij minder luiers gaan plassen dan nu dan kun je altijd even cb ofzo bellen voor advies maar denk dat dit wel okee is! We hebben hier volgens mij minstens iedere voeding wel een plasluier, loopt lekker door 😅
3 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Is er een reden dat je twijfelt of hij genoeg binnen krijgt? Zo nee, dan de ...
Lief van je, dank je wel! Omdat wij pas net een klein weekje op alleen borstvoeding zitten, vind ik het wel spannend. Zeker omdat je instapt wanneer je baby al meer drinkt dan de eerste paar dagen en ik mijn productie parallel aan hem heb moeten bijbenen, maar hij altijd meer wilde drinken dan ik kon kolven in 1 sessie 😒
Ik twijfelde omdat hij een paar dagen wat minder plaste en ik niet zo goed weet waar die ondergrens ligt van de definitie "volle plasluier". De onzekerheid maakt het soms lastig om op mijn gevoel te vertrouwen. Maar dit helpt, dank je wel!
3 maanden geleden
Lastige vraag. Ik lees ook even mee. Ben zelf recent ook overgestapt van kolven weer terug naar bv. Ik zit met dezelfde angst.
Ik tel zelf de luier pas als er een goede blauwe streep aan de hele voorzijde zit.. dus ongeveer de helft van de luier. En ik vind zelf dat hij minimaal 6 van die luiers per dag moet hebben. Bij twijfel geef ik hem nog een flesje gekolvde melk na. Zeker in de avond heb ik minder melk in mijn borsten