23 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou gewoon rustig aan proberen en kijken wat goed voelt. Ik ging een week na keizersnede al een half uurtje lopen met de kinderwagen, paar dagen daarna met de auto naar de stad en daar lopen. Ik was wel moe naderhand dus het is goed om niet gelijk te lange afstanden te doen, maar zolang het geen pijn doet is wandelen alleen maar goed voor het herstel, zei mijn verloskundige. Advies om veel plat te liggen na keizersnede is achterhaald nu.
3 maanden geleden
Zou met autorijden en fietsen even wachten maar als jij je goed voelt waarom niet even er uit.
Ik had 19 juli mijn keizersnede en zijn 22 juli op bezoek geweest bij mijn moeder (revalidatie afdeling) konden redelijk bij de ingang parkeren alleen binnen stukje lopen voor we bij het appartement waren.
De zaterdag erna naar een "kinderverjaardag" (dus na 1 week) vanaf toen ook een boodschapje, lopend naar cb, bezoek opa en oma, 2x tuincentrum inclusief speeltuin voor grote zus.
Nu bijna 3 weken oud en al redelijk wat ondernomen 🫣
3 maanden geleden
Ik zou even nachecken hoe je verzekering er in staat als je binnen 6 weken gaat auto rijden. Veel verzekeringen hebben hier regels voor
3 maanden geleden
Ik denk dat het voor iedereen anders is en voelt. Ik merk nu, 13-7 bevallen met spoedkeizersnede, dat het lukt om 2x half uur te wandelen en dat het tempo al wat omhoog gaat. In de auto zitten als passagier is vandaag voor het eerst oke, de eerste keren kon ik janken bij iedere drempel en bocht en put in de weg. Ook qua energie, ik doe nog graag een dutje in de middag mee. Mn vriend is 6 weken thuis dus dat geeft ruimte. Conclusie, doen wat goed voelt voor je lijf. En echt luisteren naar je lijf.
3 maanden geleden
Echt luisteren naar je lijf en rustig aan opbouwen. Nu 2x een geplande ks gehad en beide zijn een wereld van verschil! Bij de eerste echt 3w lang pijnstillers genomen. En met pijn en moeite na 2w even de deur uit (op de koffie bij mijn ouders op 15min rijden).
Nu na een week al geen pijnstilling meer ondanks dat ik een pittig verkoudheidsvirus had de kraamweek met veeeeel hoesten en nog een dag overgeven ivm griep (wat een geluk had ik die week). Nu 2w en 5d pp en al in het tuincentrum geweest, bij de Babypark en vandaag de binnenspeeltuin met onze oudste. Papa lekker spelen en mama en baby lekker koffiedrinken en foto's maken.
Ik bekijk het per dag en een dag doen we iets, andere dag bewust thuis en meer op de bank. Zo gaat het heel goed en kunnen we ook gedoseerd leuke dingen doen. Ondanks geen pijn toch bang voor een terugval qua herstel als ik te veel zou gaan doen.
3 maanden geleden
Ik ben 23 juni bevallen middels een (spoed)keizersnede. In de weken erna veel gewandeld en met 5 weken ben ik naar een festival gegaan 🤭
Zoals hieronder ook al aangegeven: doen wat goed voelt.
Ik heb overigens tijdens of na het festival ook geen last gehad, ging helemaal prima!
Wel heb ik me aan het advies qua niet tillen gehouden, dus verder niks zwaarders dan de baby getilt.
3 maanden geleden
Je moet gewoon kijken wat kan. En als je iets gedaan hebt en savonds last krijgt was het nog iets te veel.
Ik ben vandaag 3 weken verder. 2dagen terug ben ik een uurtje gaan wandelen waarbij ik 2 keer een rustpauze heb gehouden op een bankje. Vandaag voor het eerst een hele ochtend boodschappen gedaan in Duitsland. Daarna vanmiddag nog babykleding uitgezocht. Dat was dus iets te veel in 1 keer waardoor ik nu last heb. Dus de rest van de dag niks meer doen en lekker optijd naar bed.
Maar zo moet je gewoon per keer gaan kijken wat lukt en wat nog te veel is. 😊
3 maanden geleden
Dit is heel verschillend oer persoon denk ik. 4,5 week geleden een tweede keizersnede gehad (eerste was spoed, tweede ongepland) en ik kan nu 1 km heen lopen - uitrusten op terras - 1 km teruglopen. Maar afgelopen week 1,5u naar een informele borrel geweest en hierna 2 dagen buikpijn gehad (dit was echt too much!) Ik kreeg wel na 1 week dubbele borstonsteking en ben nu verkouden wat mn herstel niet echt bevorderd..
Uit lunchen gaan (waarbij mn partner rijdt en mij en de baby en peuter in de auto zet) lukte wel al met 1 week.
3 maanden geleden
Ik ben nu 2wk geleden bevallen met een keizersnede en ging vandaag wat spullen omruilen bij babypark, ik kwam met pijn aan mn wond en vermoeid thuis. Terwijl ik thuis dacht dat ik de wereld aan kon en mijn herstel zo snel ging haha 😓 maar goed het herstel is bij iedereen anders en misschien vind jij het wel prima te doen!
3 maanden geleden
Reactie op Ourbabyjourney❤️
Ik zou even nachecken hoe je verzekering er in staat als je binnen 6 weken ...
Het is blijkbaar niet wettelijk vast gelegd dat je een bepaalde tijd niet mag auto rijden na keizersnede
3 maanden geleden
Reactie op Momtobe082024
Het is blijkbaar niet wettelijk vast gelegd dat je een bepaalde tijd niet m ...
Dat klopt. Maar mocht je een ongeluk krijgen binnen die 6 weken kan het zijn dat je verzekering niks vergoed. Tis maar net welke risico’s je wilt nemen🤷🏼♀️
3 maanden geleden
Reactie op Momtobe082024
Het is blijkbaar niet wettelijk vast gelegd dat je een bepaalde tijd niet m ...
Ik heb mijn verzekering gebeld en die geven aan “er zijn geen wettelijke regels, wij kunnen niet bepalen wanneer jij weer in staat bent om te rijden. Wij houden het advies van jouw behandelend arts aan” en dat is 2 weken niet auto rijden (mits je geen beïnvloedende medicatie oid gebruikt natuurlijk)
3 maanden geleden
Reactie op BabyToet
Slapen jullie al op je zij? Ik merk dat ik nadat de wonde twee keer weer be ...
Ik sliep na ongeveer 12 dagen weer op mn zij, draaien was dan nog even een uitdaging maar zodra ik lag was het goed.
Inmiddels kan ik ook gewoon weer lekker draaien (bijna 5 weken geleden spoedkeizersnede)
Wel slik ik nog de max dosis Paracetamol, zodra ik deze een keer vergeet en te laat neem heb ik gelijk veel pijn aan de wond.
3 maanden geleden
Reactie op BabyToet
Ik sliep na een paar dagen al op mijn zij en nu sinds een paar nachten weer op mijn buik. Donderdag is mijn kz 6 weken geleden.
Als je twijfelt of het open gaan door het zij slapen is gebeurd, zou je eens kunnen navragen aan de arts of dat een mogelijkheid is
3 maanden geleden
Reactie op BabyToet
Hier 24 juli een keizersnede gehad en voelde me na een paar dagen alweer prima. Al mn zwangerschapskilo’s in een week eraf, maar heb wel een zwelling boven het litteken. Lijkt wel een hangbuik. Hebben meer hier last van en wat doe je eraan?
3 maanden geleden
Reactie op zomerbaby2024
Hier 24 juli een keizersnede gehad en voelde me na een paar dagen alweer pr ...
Ik heb precies hetzelfde! Ook op 24 juli een keizersnede gehad en sinds een dag of 5 een zwelling bij het litteken. Voelt als een hard ei. Inderdaad hangt mijn buik ook, assymetrisch naar links 🥲😅. Ik heb het idee dat het komt door toch te veel doen, waardoor er druk is gekomen op de wond… voor de zekerheid heb ik toch even contact opgenomen met de huisarts.
Ik lees in ieder geval even mee, ben ook benieuwd of er anderen zijn die dit hebben.