24 Reacties

19 dagen geleden

Alleen een korte of lange mouwen romper, net wat hij die dag al aanhad en dan met slaapzak TOG 3. Zonder dekentje want die trapt hij toch af

19 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Alleen een korte of lange mouwen romper, net wat hij die dag al aanhad en d ...
Slaapzak met mouwen. En de kamer is tussen de 17 en 19 graden laatste tijd

19 dagen geleden

Of lange mouw romper broekje sokjes en slaapzak met mouwen of shirt romper boxpakje en slaapzak

19 dagen geleden

Lange mouwen romper + pyjama met voetjes + slaapzak 0.5 TOG. We wonen in een nieuwbouwhuis en het is altijd tussen de 21-23 graden bij ons binnen.

18 dagen geleden

Wij hebben een slaapzak voor de winter van Puck a baby. Daar zit een bijgevoegd schema wat aan moet bij welke temperatuur. Dat houden we altijd aan werkt top. We checken natuurlijk ook bij haar zelf en soms wijkt het iets af. Liever te koud dan te warm aangekleed denk ik. Als ze het koud heeft meld ze zich wel. Ik ben ook bang voor warmte stuwing, dus ik houd die regel altijd in mijn hoofd. En check nog een aantal keer haar nekje. Voordat wij gaan slapen en tijdens nachtvoeding, maar tot nu toe klopt het schema van puck a baby wel goed

18 dagen geleden

Kamer is 18/19 graden. Korte mouw romper met katoenem pyjama zonder sokken en slaapzak 2.0tog

18 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Alleen een korte of lange mouwen romper, net wat hij die dag al aanhad en d ...
Hier hetzelfde, ook met een slaapkamer rond de 17 à 18 graden nu.

18 dagen geleden

Bij ons koelt het in de nacht best wel af tot 16,17 graden denk ik wel. Hij heeft een lange mouw romper aan met boxpokje met voeten eraan vast en dan een slaapzakje tog 2,5 plus dekentje. Is dit te warm?

18 dagen geleden

Reactie op roosss12

Bij ons koelt het in de nacht best wel af tot 16,17 graden denk ik wel. Hij ...
Als je de TOG adviezen volgt is het wel te warm, maar het is per kindje verschillend. Heb je in het nekje gevoeld?

18 dagen geleden

Ik kleed hem te warm, maar hij slaapt gewoon niet in dunnere slaapzak of met minder kleding. Lange mouwen romper + pyjama + dikke slaapzak 2.0 tog. En het is vrij warm in huis.

18 dagen geleden

Reactie op Xlis

Als je de TOG adviezen volgt is het wel te warm, maar het is per kindje ver ...
Als ik het dekentje weg laat is het goed toch? Ja zijn nekje is altijd wel warm

18 dagen geleden

Reactie op roosss12

Bij ons koelt het in de nacht best wel af tot 16,17 graden denk ik wel. Hij ...
Dit klinkt wel warm. Ik denk dat je het dekentje zeker wel kan weglaten. Heeft de slaapzak mouwen? Dan zou ik geen lange mouwen romper doen als je ook nog een boxpakje doet. Beter iets te koud want dan laat hij wel van zich horen. Te warm is eerder gevaarlijk. Maar elke baby is anders. Zolang hij niet klam en zweterig is dan is het goed volgens mij

18 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Dit klinkt wel warm. Ik denk dat je het dekentje zeker wel kan weglaten. He ...
Nee de slaapzak is zonder mouwen. Dan doe ik zonder deken is het dan goed? Vind het zo lastig haha weet ook nooit precies hoeveel graden het is in de kamer. Hoe meet je dit snel?

18 dagen geleden

Elk kindje is anders 🙈 bij onze dochter op de slaapkamer is het 22 graden maar wel een frisse 22 graden. En als ik het tog schema moet volgen dan heeft ze het super koud… ze ligt nu in een tog 3 slaapzak met mouwen en een romper en zelfs dan heeft ze het om 3/4 uur koud waardoor ze wakker wordt niet wil eten maar wel hard huilt … ben nu al een aantal dagen aan het zoeken met wat ik haar aan moet trekken voorheen sliep ze echt door van 21:00 tot 7/8:00

18 dagen geleden

Wat ik dus ingewikkeld vind is dat bij onze zoon vaak zijn handjes echt HEUL koud zijn, terwijl ik dan al vind dat we hem vrij warm hebben ingepakt... Hebben jullie kleintjes dat ook? Hij draagt een lange mouwen romper, een legging, een 2,5 tog slaapzak zonder mouwen. En dan een nunki lakentje. Het zal hier een graad of 17 zijn, zeker weten doe ik dat niet want we hebben geen thermometer hier.

18 dagen geleden

Bij ons is het vaak tussen de 19.5 en 21 graden, baby draagt lange mouwen romper, boxpyjamapakje, sokjes, 0.5 tog slaapzak. Als het kouder wordt gaan we naar een andere slaapzak, voor nu nog prima zo. Alles bij elkaar zitten we rond de 2 tog, dat zou goed moeten zijn. Nekje voelt altijd lekker aangenaam

18 dagen geleden

Reactie op EefAndTiny

Wat ik dus ingewikkeld vind is dat bij onze zoon vaak zijn handjes echt HEU ...
Handjes zegt niks, als het nekje en de voetjes maar gewoon lekker warm zijn

18 dagen geleden

Reactie op roosss12

Nee de slaapzak is zonder mouwen. Dan doe ik zonder deken is het dan goed? ...
Ja blijft lastig hoor want elk kindje is anders dus die schema’s kloppen ook niet altijd. Gewoon voelen hoe de baby aanvoelt. Vooral het nekje/de rug. Dat moet niet zweterig zijn. Bij ons meet de babyfoon de temperatuur en dat zien we dan bovenaan de camera staan

18 dagen geleden

Reactie op C.L

Elk kindje is anders 🙈 bij onze dochter op de slaapkamer is het 22 graden ...
Wij hebben haar een wollen pakje aan van dilling, wol werkt temperatuur regulerend. Ik vind het ideaal en geeft me rust dat het niet snel te warm of te koud is!

17 dagen geleden

Reactie op MKV_

Wij hebben haar een wollen pakje aan van dilling, wol werkt temperatuur reg ...
Ja precies! Wol geeft rust 😉😄