17 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb begrepen dat de meeste baby’s, ook bij warm weer, evengoed veel laagjes dragen omdat ze zichzelf nog niet goed warm kunnen houden. Denk dan aan romper met lange mouw + pakje erover + sokjes + mutsje. Volgens mij kan dat mutsje in veel gevallen gauw af, en dan zou je nog de kleding kunnen aanpassen naar de temp van je kindje door de sokjes uit te doen, romper met korte mouwen aan te doen etc. Je kan altijd last minute nog dingetjes bestellen als je tekort komt 😊.

5 maanden geleden

Je pasgeboren baby kan zich in het begin nog niet warm houden dus heeft meer nodig dan alleen een rompertje met lange mouwen en een broekje. Ik heb meerdere setjes met lange mouwen en daaronder doe ik gewoon een lange romper. Zo'n mooi weer is het helemaal niet dus nu zeker heeft je kindje dat nodig!

5 maanden geleden

Bedankt voor jullie adviezen! Dit heb ik ook gelezen op het internet, maar ergens vind ik het toch een beetje lastig om voor te stellen dat onze kleintjes vrij ‘dik’ aangekleed moeten worden en wij in de zomer bijna omvallen van de hitte. Ik kreeg trouwens de tip van een collega dat Zalando een 90 dagen retourbeleid heeft. Misschien dat ik daar het e.e.a. ga halen en alles wat ik niet gebruik, dan maar ga retourneren..

5 maanden geleden

Reactie op Guchi

Bedankt voor jullie adviezen! Dit heb ik ook gelezen op het internet, maar ...
Je kunt ook eens op Vinted kijken! Daar hebben ze ook leuke kleding voor een leuke prijs wat niet veel gedragen is. Je kunt t daar altijd weer op verkopen 😁

5 maanden geleden

Ik vond dit ook héél moeilijk inschatten maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor laagjes: Rompers met korte mouw, T-shirt/Trui met lange mouw Lange broek Mutsje Sokjes Sloffen Teddyjasje Dekentje / Voetenzak

5 maanden geleden

Mn eerste zoontje is van augustus ‘22. Is geboren met 30 graden, maar droeg een romper, lange mouwen en lange broek en zelfs nog een vestje erover met mutsje. Omdat hij zich niet zo goed warm kon houden. Na een week gingen we naar buiten, was het nog 30 graden, had hij nog steeds lange mouwen en lange broek aan. Het verschilt ook gewoon heel erg per kindje….

5 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik vond dit ook héél moeilijk inschatten maar wij hebben uiteindelijk gekoz ...
Dit is ook ongeveer wat ik heb. Lange mouw rompers vind ik waardeloos met een shirt er over. Dus alleen lange mouw romper met een broekje doe ik dan wel. En heb geen jasje want dat vind ik ook onhandig bij een kleintje. Wij gebruiken een lekkere warme wikkeldeken.

5 maanden geleden

Reactie op sk1994

Mn eerste zoontje is van augustus ‘22. Is geboren met 30 graden, maar droeg ...
Hier precies hetzelfde en aangezien het weer minder mooi is momenteel denk ik zeker dat de dubbele lange mouwen aan moeten en een mutsje. Zeker de eerste paar weken.

5 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Dit is ook ongeveer wat ik heb. Lange mouw rompers vind ik waardeloos met e ...
Eens! Wat een gepriegel die lange mouwen. Wij hebben bij ons zoontje (mei 21) de lange rompers in de kast gelaten en extra korte mouwen bijbesteld. Een dekentje of wikkeldoek altijd in de buurt voor een extra laagje. Tip van onze kraamhulp was welke kleding draag je zelf (in laagjes) + een laagje extra voor de baby. Dus draag je zelf een t-shirt dan bij de baby nog een shirtje erover;) en slapen doe je zelf onder een deken dus je kindje ook

5 maanden geleden

Met deze lente verwacht ik geen top zomer meer wahahaha Maar ik vind lange mouwen rompers zo shit dat ik ze lekker gelaten heb voor wat t is. Dan maar een dun truitje aan in t begin... Ik frustreerde me gek met aankleden van Maud dat ik dacht sterf nooit meer bij een newborn of tot n half jaar bijna lange mouwen rompers haha. Ik heb echt vanalles in de kast liggen. T-shirts jurkjes broekjes korte broeken wolle sokken normale sokken alles haha

5 maanden geleden

Wij hebben zo een set van 5 shortjes en set van 5 rompertjes korte mouw gekocht bij H&M en zo telkens gecombineerd. Tijdens de hittegolf vorig jaar was het enkel een rompertje, maar als we buiten gingen deed ik er wel een shortje op. Had ook t-shirtjes voor als het wat afkoelde. Ik beviel bij 30° en mocht niet naar huis met enkel een rompertje en broekje en mutsje, moest een romper en bovenstuk zijn

5 maanden geleden

Als je minimalistisch wil inkopen dan kan ik je wolzijde of gewoon merinowol aanraden. Dat hoef je namelijk alleen te wassen als het vies is. Verder is luchten voldoende. En vooral wolzijde is heerlijk in de zomer!

5 maanden geleden

Ik heb ervoor gekozen om met laagjes te gaan kleden. Het weer in de zomer is altijd zo wisselvallig. Rompers met korte mouwen en omslagslag shirtjes met lange mouwtjes en vestjes. Het is ook lastig he, vorig jaar was het in deze periode toch al weer super lekker weer.

5 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Dit is ook ongeveer wat ik heb. Lange mouw rompers vind ik waardeloos met e ...
Ik heb een paar lange mouw rompers, maar daar ga ik geen shirt overheen doen, misschien alleen een vestje/jasje. Als ik ergens een shirt overheen wil doen, dan heb ik in gedachte om een romper met korte mouw of zelfs mouwloos aan te doen. Lijkt mij inderdaad ook een gepriegel met die kleine armpjes 😌

5 maanden geleden

Heel anders dan kleding, maar ik heb de kleine gans van Senger gekocht. Deze mag in de vriezer (de grote niet). Vorige keer hadden we dat baby de warmte zelf nog niet kwijt kon en echt enorm last van de warmte had. Het was toen 35 graden. We gaan de gans niet in de eerste week gebruiken natuurlijk en alleen als baby op gewicht is etc. Maar wil niet weer een baby die ziek is van de warmte. Ik weet niet of het werkt een gans uit de vriezer (het schijnt van wel) maar beter in huis dan om verlegen. En het beest is ook gewoon leuk om te zien. 😉

5 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Als je minimalistisch wil inkopen dan kan ik je wolzijde of gewoon merinowo ...
Ik vond het wassen van dat wolle gedoe juist heel onhandig. Kan niet mee in de gewone was en met een baby die poept en kotst wordt alles al vrij snel vies toch 🙈 Wij gingen voor lange mouwen rompertjes en broekjes inderdaad. Zou wel een oaar opties zond zijn sokjes doen ondat het wanneer het warm is het juist fijn is warmte kwijt te raken via de voetjes. Verder hadden we slechts een paar shirtjes die eroverheen konden als het kouder werd en een warmer jasje voor buiten. Binnen lag ze bij ons toch vaak ingebakerd/onder dekentje als ze sliep de eerste tijd dus dan was slechts de lange mouwen romper voldoende. En daarbij; wanneer je weet wat werkt voor jou heb je zo dingen bijgesteld!

5 maanden geleden

Reactie op Guchi

Bedankt voor jullie adviezen! Dit heb ik ook gelezen op het internet, maar ...
Ik zou willen afraden om van alles vooruit te bestellen om het evt vervolgens weer retour te sturen. Vaak wordt retour gestuurde kleding helemaal niet opnieuw verkocht of zelfs vernietigd. Zo zonde. Als je er op het moment achter komt dat je ergens te weinig van hebt, kun je het alsnog bestellen en heb je het vaak ook de volgende dag in huis (of beter nog als je dit in de buurt hebt: je partner even langs de Hema oid laten gaan).