73 Reacties

vorige week

1 boterham in de ochtend, smiddags 2 boterhammen vaak, savonds een potje olvarit maaltijd. Verder tussendoor een schaaltje Griekse yoghurt, meestal 2 babykoekjes, wat volkoren toastjes, halve volkoren croissant soms. Hij drinkt savonds voor het slapen ook nog een flesje volle melk.

vorige week

Wat eet je zoontje op een dag? Hier beginnen we met 150ml pap (gaat niet op) Fruit (banaan of kiwi vaak) Driekwart potje olvarit groente (tussen 11.30 en 12.00) Na het slapen 2 boterhammen Vaak nog een koekje/ crackertje/soepstengel/rijstwafel/klein beetje kwark Avondeten rond 18.15 Voor het slapen nog een fles (150+5, gaat soms op, vaker niet). Hij is denk ik richting de 9.5 kilo inmiddels.

vorige week

Reactie op LMKamphuis

Wat eet je zoontje op een dag? Hier beginnen we met 150ml pap (gaat niet o ...
Eet tie met de pot mee of maak je apart zijn groentjes?

vorige week

Reactie op Oummouss

Eet tie met de pot mee of maak je apart zijn groentjes?
Tussen de middag is gewoon letterlijk olvarit potje. Avondeten proberen we hem mee te laten eten. Soms apart voor hem iets uit de vriezer. Maar we proberen dingen te eten die hij mee kan eten. Heel soms gaat dat echt niet en dan dus of vriezer of toch nog een potje, maar dat probeer ik te voorkomen.

vorige week

Cb heeft ons gezegd dat ons zoontje zoveel mag eten als hij wil zolang het in verhouding is. Hij zit op de -1 lijn sinds de laatste twee checks, daarvoor was hij gemiddeld. S ochtends eet hij meestal 1 boterham (soms een 2de) gevolgd door 150 ml melk. Om 10 uur 1 stuk fruit of equivalent dus 100 gram fruit. Soms vraagt hij tussendoor om nog wat en dan krijgt hij soepstengel of rozijnen. S middags dan 2 boterhammen en rond half 4 nog een keer 1 stuk fruit of 75 gram fruit. S avonds zoveel als hij wil groente (meestal 100 gram) dan 50 gram koolhydraten en nog iets van vlees of ei of iets dergelijks; gevolgd door 50 gram yoghurt met paar blauwe bessen en 100 ml melk

vorige week

Ik ben hier ook nog heel erg zoekende in soms. Onze dochter slaapt tot 9/10 uur. Hier starten we dan met een banaan en brood met kipfilet of croissantje of krentenbol met boter. Dan rond 12 krijgt ze een tussendoortje. Dan gaat ze tussen 12 en 1 uur naar bed en slaapt dan 3 uur. Daarna krijgt ze nog een boterham of krentenbol. Dan eten wij tussen 6 en 7 uur. Hier eet ze al een hele tijd gewoon met ons mee. Ze kan goed en netjes eten ook met vork lukt nu steeds beter. Soms krijgt ze erna nog een beetje kwark of koekje. En dan gaat ze tussen 8 en 9 weer naar bed. Ik heb soms ook het idee dat ze weinig eet maar ze groeit goed en ze komt goed aan dus ik denk dat het wel goed zal zijn. Soms maak ik pannenkoekjes in de middag. Ook roept ze heel de dag dat ze kaas wil. Dus ook dit geef ik soms wel kleine stukjes geen hele plakken. Ik zou gewoon kijken wat jou zoontje weg krijgt ik denk dat ze zelf best goed kunnen aangeven wanneer het genoeg is voor ze.

vorige week

'S morgens 12+ maanden pap van AH bio met 200mL melk Tussendoor fruit (vaak 1 sfuk + wat extra zoals blauwe bessen ofzo) Lunch is meestal 2 boterhammen met meestal hartig beleg. Vaak ook nog wat hapjes van ons mee, of bijvoorbeeld een gekookt eitje Tussendoor van alles en nog wat, wisselt per dag. Rijstwafel, soepstengel, ontbijtkoekje, maispuff, rozijnen etc. Dan avondeten met de pot mee, vaak zo'n 200-230gr avondeten gevolg door een schaaltje yoghurt (100gr ongeveer) en regelmatig een klein schaaltje appelmoes on the side ;) Geen flesjes meer hier

vorige week

Reactie op C.L

Ik ben hier ook nog heel erg zoekende in soms. Onze dochter slaapt tot 9/10 ...
Geef je geen flesjes meer? Wat goed!

vorige week

Reactie op Oummouss

Geef je geen flesjes meer? Wat goed!
Nee die krijgt ze al niet meer sinds dat ze 13 maanden was. Ze at al best snel heel goed en ik vond dat flesje overbodig. Ze krijgt halfvolle melk. Ik heb die fles wel rustig proberen af te bouwen vanaf dat ze een jaar was. Met halfvolle melk en wat granen maar ze dronk hem vaker niet dan wel. En ze slaapt de nachten gewoon goed door ( als ze niet ziek is of ergens last van heeft ) dus zie ik ook niet in waarom ze dit nodig heeft. En als ze in de nacht wakker word krijgt ze gewoon wat water en gaat ze daarna ook weer verder slapen.

vorige week

Ik lees ff mee, hier ook een kleine eter en ben soms zoekende wat ik nog meer kan geven (ook bij bijvoorbeeld weigeren van brood).

vorige week

Reactie op Beanie85

Ik lees ff mee, hier ook een kleine eter en ben soms zoekende wat ik nog me ...
Pap ook niet? Onze zoon ging ook pas vrij laat brood eten, maar pap, niet al te dik en soms met een beetje knijpfruit er doorheen, is altijd een succes geweest. Op een gegeven moment 2x per dag, maar toen ging meneer brood begrijpen en sindsdien 1x per dag pap en 1x per dag brood.

vorige week

Reactie op LMKamphuis

Pap ook niet? Onze zoon ging ook pas vrij laat brood eten, maar pap, niet a ...
Pap krijgt ze in de ochtend, maar ook niet van harte. Meestal ongeveer 60 ml borstvoeding aangemaakt met pap. Brood krijg ik er dus wel in met allerlei kunstjes en afleiding, maar echt max 1 boterham op de dag en vaak nog niet eens helemaal. Ik ben ook een beetje zat om zoveel moeite te doen om haar dat te laten eten 😅 Banaan pannenkoekjes maak ik weleens, dat gaat oke maar ook niet super veel. Verder kwark ofzo gaat allemaal een beetje maar echt kleine hoeveelheden.

vorige week

Reactie op Beanie85

Pap krijgt ze in de ochtend, maar ook niet van harte. Meestal ongeveer 60 m ...
Kan me voorstellen dat dat lastig is hoor. Ik merk dat ik me er vooral met de tijd minder druk om ben gaan maken. Heeft ze wel eens een dag of moment dat ze ineens heel goed eet? Misschien kan dat je het vertrouwen geven dat als ze honger heeft, dat ze echt wel eet. Is er een kans dat je te veel eetmomenten hebt? Omdat je steeds probeert er wat in te krijgen. Misschien heeft ze dan nog niet genoeg honger. Ik roep ook maar wat dingetjes die in me op komen hoor. 1 flinke herkenning: ik opende laatst de topic “eet vooral met speelgoed”, dus ik herken dat je allerlei afleidingstechnieken moet toepassen.

vorige week

Reactie op LMKamphuis

Kan me voorstellen dat dat lastig is hoor. Ik merk dat ik me er vooral met ...
Nee, alle dagen zijn wel gelijk. En ook wat ik ook geef! Vandaag tosti, kaas vind ze erg lekker. Maar nee ook dit was het niet. Ik heb niet veel eetmomenten denk ik. Ongeveer; Ontbijt (8.00) Lunch (11.30) Fruit (15.30) Avondeten (17.30) Tussendoor nog weleens een hapje van iets of een stukje soepstengel of koekje. Het is eigenlijk vooral dat ik gewoon zo moet entertainen en dan tussendoor hapjes erin krijg. Maar uit zichzelf een boterham ofzo eten doet ze gewoon niet. Alles gaat op de grond.

vorige week

**Kleine disclaimer: onze zoon zit op de +2 lijn qua lengte en gewicht. Daar heeft hij altijd al gezeten 🙈 Hij is nu 16,5 maand, weegt 13kg en eet gemiddeld: - ontbijt: 2 boterhammen met beetje boter (soms met korst, soms zonder) - tussendoor vaak 2 stuks fruit - lunch: 2 boterhammen met hartig beleg - tussendoor crackers of ook weer fruit (is hij gek op) - avondeten: met de pot mee en dan echt wel een groot portie. We hebben werkelijk elke maaltijd strijd omdat hij meer wil eten, maar wij vinden dat hij genoeg krijgt 🙈 En qua drinken heeft hij nog 2 flessen koemelk omdat hij dat echt lekker vindt (en soms ook nog ‘s nachts 🙃) en water. Zijn beker staat altijd waar hij aan het spelen is

vorige week

Mijne begint de dag met borstvoeding direct bij wakker worden, dan eet ze vaak een broodje (soms half, soms helemaal). Dan eet ze fruit, vaak wel 2 mandarijnen, of een heel schaaltje blauwe bessen, of hele banaan, of bakje druiven ofzo. Dan vaak een dutje. Dan met geluk nog een boterham, soms half. En dan vaak nog een stuk fruit omdat ze dan toch iets binnen heeft. Soms maispufs. Avondeten wisselt super erg per dag of het 5 happen is of een heel bordje vol. Ligt er ook aan hoe goed ze die dag gegeten heeft. Soms heel bird van iets en de volgende keer het zelfde maar 2 happen, alhoewel stamppot en kip met krieltjes uit de oven en sperziebonen wel echt favoriet lijken. En als ik het echt weinig vind probeer ik haar nog yoghurt te geven, lukt soms wel soms niet. En dan een flesje 150 volle melk en dan bv (maar ben zwanger, dus flesje ter aanvulling nu). Voor snachts hebben we nog een nood-banaan mee naar bed, die de helft van de nachten nodig is en midden in de nacht gegeten wordt anders blijft ze huilen :(

vorige week

Reactie op Beanie85

Nee, alle dagen zijn wel gelijk. En ook wat ik ook geef! Vandaag tosti, kaa ...
Ah nee dat zijn niet per se veel eetmomenten nee. Lijkt me wel frustrerend. Is ze ook wat aan de lichte kant of valt dat dan weer mee? Je geeft geen fles meer? Ik merk dat ik dat nog prettig vindt omdat meneer ook soms avondeten heel slecht eet en dan heeft ie met een fles in ieder geval nog de mogelijkheid om wat extra binnen te krijgen. Verder denk ik dat je gewoon een kindje heeft met duidelijk andere prioriteiten. Misschien komt het nog, maar zolang ze groeit en zich ontwikkelt zou ik proberen me er niet gek door te laten maken. Makkelijker gezegd dan gedaan misschien. Verder lekker blijven uitproberen, al kan ik me voorstellen dat je daar ook niet elke dag zin in hebt 🙈

vorige week

Reactie op LMKamphuis

Ah nee dat zijn niet per se veel eetmomenten nee. Lijkt me wel frustrerend. ...
Ze groeit op zich prima, slanke dame maar wel helemaal keurig op gemiddelde in de curve (nu 26 maanden en ik denk zo'n 11 a 11,5 kilo ongeveer). Ze drinkt nog wel aan de borst, dus daar haalt ze ook nog wel voedingstoffen uit. Maar ik vind het bijvoorbeeld jammer/vervelend dat ik niet ook ff lekker rustig kan eten als zij eet. Want ik ben dus aan het entertainen, gek doen, afleiden en tussendoor regelmatig weer wat van de grond aan het rapen. Dus ja, ik eet wel mee maar niet echt lekker even ontspannen. Ik maak me er niet druk om, omdat ze wel prima groeit. Maar het is meer vooral vermoeiend de manier waarop. En als ik niks doe, is het ook niet zo dat ze dan toch wel gaat eten ofzo. Dus ja, ik blijf ermee in de weer. Geen ramp, wel stom 🙈

vorige week

Reactie op Beanie85

Ze groeit op zich prima, slanke dame maar wel helemaal keurig op gemiddelde ...
Oeps, 16 maanden 😂
Ontbijt 1,5 tot 2 boterhammen Tussendoor banaan Lunch 1,5 tot 2 boterhammen Avondeten 150 tot 250 gram ongeveer Soms nog Griekse yoghurt als toetje of overdag tussendoor (niet altijd) Papfles van 120cc halfvolle melk