17 Reacties

2 maanden geleden

Heeel herkenbaar. Na een HG zwangerschap heel contrast haha. Maar ik moet van mezelf 鈥榮 ochtends Griekse yoghurt eten (10%vet,vult goed!) met een banaan,blauwe bessen en een hand noten. Is snel gemaakt, en dat voorkomt dat ik de hele ochtend aan het snaaien ben. 鈥榮 middags eet ik vaak iig 2 eieren. Ik zorg ook dat we altijd een soepje hebben staan, daar neem ik dan ook nog een goede kom van. Alsnog snaai ik tussendoor, maar veel minder dan op dagen als ik geen goede basis heb. Ik zorg (bijna altijd) dat wat ik eet goed vullend/voedend is.

2 maanden geleden

Zooo herkenbaar! Ik geef ook iets teveel toe aan het snaaien, maar inderdaad griekse yogurt en fruit als start, en zorgen dat ik gewoon normaal lunch en avondeet.

2 maanden geleden

Hier ook herkenbaar, zorg dat ik niet al te veel ongezonds in huis heb maar kom soms ook amper toe aan eten met een baby die veel clustert en een peuter, zelfde met drinken

2 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Hier ook herkenbaar, zorg dat ik niet al te veel ongezonds in huis heb maar ...
Even een fles water op de wc zetten en steeds als je daar bent daar uit drinken. Helpt wat.

2 maanden geleden

Zoals al gezegd: yoghurt (of kwark!) met noten en fruit, tussendoor fruit en verder de gewone maaltijden. S nachts af en toe een notenreep als ik het echt nodig heb. Soep voor een week maken is ook fijn 馃槂

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ik had mezelf 4 weken gegund naar de bevalling om weer lekkere dingen te eten. Ik had vanaf 12 wrken zwangerschapsdiabetes dus al het lekkers moest ik laten staan. Inmiddels zijn die 4 weken allaaaaang voorbij 馃ぃ en inmidels verdubbeld en geen healty levenstijl 馃檮 Wil deze week echt gaan starten want ik ga volgend jaar trouwen! Dus er moeten gewoon kilo's af maar merk dat ik het vooral heel lastig vind als ik alleen thuis zit 馃檮

2 maanden geleden

Ik lees dit met een zak m&m's in m'n hand, ik volg dus even.

2 maanden geleden

Dan ben ik een uitzondering馃槄 ik eet echt 3 maaltijden op een dag. Eet volkoren brood en verse maaltijden met veel groentes. Drink sowieso 2l water, thee en 2 bakjes koffie. Fruit elke dag, yoghurt/kwark, in de nacht sultana of een fruitreep tijdens voeding. In de avond wel eens een stukje chocola of een waterijsje. Ik moet zeggen dat ik niet extreem veel meer eet dan voorheen, maar ben voor de zwangerschap ook 45kilo afgevallen馃槄 en ik heb geen zin om weer die kilo's erop te hebben

2 maanden geleden

Ik heb weinig behoefte aan snaaien, maar dit had ik sowieso al weinig voor mn zwangerschap. Maar als ik honger heb en snel iets wil pak ik vaak een halve avocado (ik vind die gewoon los erg lekker, met beetje peper), fruit (veel schoongemaakt in de koelkast zodat ik het snel kan pakken) of yoghurt met cruesli. Als ik meer tijd heb dan met melk gekookte havermout met kaneel en wat noten, of met diepvries blauwe bessen. Daar kun je echt lang op door. Of even snel een broodje met zalm en roomkaas. Allemaal ook nog goed voor je borstvoeding! En ik hou er ook van om restjes avondeten even in de magnetron doen als tussendoortje haha, maar niet iedereen houdt daar van.

2 maanden geleden

Reactie op barbzz

Ik heb weinig behoefte aan snaaien, maar dit had ik sowieso al weinig voor ...
Ohja en gekookte eitjes en gewoon veel drinken!

2 maanden geleden

Ik eet juist geen zoete dingen merk ik. Ik blijf echt bij t hartige eten. Ik maak wel juist tijd om goeie maaltijden te eten want ik merk dat Yinthe dan ook meer verzadigd is. Dus een paar crackers met avocado en ei als snack als ik echt honger heb tussendoor. Ontbijt zo veel mogelijk granen of volkoren producten. Lunch verschilt heel erg van lekker makkelijk Tosti met extra kaas of broodjes met lekker vleeswaren of vis. Wil ik echt ff gezond gezond doen dan maken we salad jars (vaak al de avond van te voren) heerlijk! Met een soep erbij of n beschuit. In de avond sowieso vlees en groenten. Aardappels zijn niet mijn ding haha tenzij gebakken of in toefjes/kroketjes. Ik merk dat Yinthe last heeft van rood vlees 馃ゲ heb ik weer.... En chocolade is ook verschrikkelijk daar heeft ze ook heel veel last van. Ik kijk ook veel meal prep videos dus daar haal ik veel inspiratie van en dan is het ff 1 middag in de keuken staan voor de hele week. Dat is prima te doen tussen de voedingen door haha

2 maanden geleden

Ik probeer gezond te eten maar als ik echt even tijd (en handen) te kort kom dan drink ik snel een maaltijdshake

2 maanden geleden

Ik merk dat ik zelf nu ook snel naar de snacks grijp. Probeer het toch nog een beetje gezond te houden dus zet vaak op mijn borstvoedingsplek een bakje met nootjes neer. Maar mijn favoriete snack is zelfgebakken bananenbrood op basis van havermout. Je moet wel ergens een kwartiertje vinden om het te maken, maar daarna is het supermakkelijk om te snacken, gezond en schijnt ook nog eens goed te zijn voor je melkproductie

2 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Ik merk dat ik zelf nu ook snel naar de snacks grijp. Probeer het toch nog ...
Oh en verder zorg ik dat ik echt 3 goede maaltijden eet (alles wat al geschreven hieronder geschreven is). Overdag zit de kleine echt uren in de draagzak, maar dit helpt wel om met een plakbaby nog rustig je maaltijden te kunnen maken en opeten. (De kleine heeft echt al een hele hoop eten op zijn hoofd geknoeid gekregen 馃槄馃槄)

2 maanden geleden

Ik eet ook drie maaltijden. Volkoren producten, Griekse yoghurt, fruit, heb walnoten naast mijn bed. Toch kan ik na iedere maaltijd wel een chocoladereep op. Het wordt tijd dat ik mezelf ga beheersen want ik ben zwaarder dan einde kraamweek...

2 maanden geleden

Herkenbaar. Ik start de dag met yoghurt, havermout en noten rond 7. Dan vaak rond 10 al 2 boterhammen, vaak met worst. Dan tussen 1 en 2 lunch, meestal weer 2 boterhammen en een stuk fruit. En dan avondeten rond 17.30. En dan s avonds voor het slapen gaan nog 2 handjes noten. Wat helpt als ik zoete trek heb is Dadeltaart of granola balletjes met chocolade. Die heb ik zelf gemaakt en in de vriezer liggen. Het voordeel is dat er veel vezels in zitten en dat het inderdaad goed vult. Hetzelfde geldt voor bananenbrood.

2 maanden geleden

Hier ook veel meer honger. Maar door de koemelkallergie van mijn dochter kan ik ceel niet eten. Yoghurt vulde altijd goed, nu moet ik het doen met kokosyoghurt. Meer boterhammen en eet veel havermout. Ik ben alweer op gewicht, dat is en bijkomend voordeel van borstvoeding geven. Maar ik probeer er ook op te letten niet teveel te snoepen...