11 Reacties

4 maanden geleden

Mijn ziekenhuis had het over een operatiehemd, maar heb vriendinnen die zeiden dat ze volledig naakt moesten in andere ziekenhuizen... ik ga het ook nog eens navragen...

4 maanden geleden

Bij mijn ziekenhuis staat alles uitgewerkt daar krijg je een gentle sectio, waarbij je een bandeau achtige top krijgt en een operatiehemd zodat ze de baby onder de top kunnen plaatsen voor huid op huid

4 maanden geleden

Ik kreeg een ziekenhuis hemd aan zonder ondergoed. Ze leggen baby op je blote borst met veel dekens eroverheen. En ze moeten een katheter inbrengen dus vandaar geen ondergoed.

4 maanden geleden

Dus gwn naakt en dan z’n hemd?

4 maanden geleden

Naakt onder het operatiehemd had ik afgelopen maandag. M’n onderbroek heb ik tot de ok aangehad omdat ik net voor vertrek vanaf thuis begon te bloeden door placenta preavia maar eigenlijk willen ze ondergoed gelijk uit hebben vanaf dat je je omkleed vlak na aankomst op afspraak

4 maanden geleden

Ja een buideltop en operatiehemd krijg je aan. Daar overheen krijg je als je eenmaal ligt een warmtedeken, want het is best fris op de OK. Onder ben je naakt, je krijgt een blaaskatheter en je gaat vloeien achteraf. Achteraf gaat het hemd uit en ligt de baby in je buideltop en onder de warmtedeken huid op huid bij jou tijdens het hechten

4 maanden geleden

Vorige keer -als ik het mij goed herinner- alleen een operatiehemd. Buideltop heb ik niet aan gehad. Wel direct huid op huid met de baby. Onderbroek ging pas weer aan toen we de volgende dag naar huis gingen. Eigen pyjama (nachthemd met knopen) heb ik diezelfde avond aangekregen.

4 maanden geleden

Reactie op beauf

Dus gwn naakt en dan z’n hemd?
Dat was bij mij wel zo bij een gentle sectio.

4 maanden geleden

Ik kreeg ook een band voor huid op huid aan onder het operatieschort. Verder niks. Na geboorte werd de baby hierin gestopt

4 maanden geleden

Je houdt niets van je eigen ondergoed aan, gewoon naakt onder een operatieschort

4 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Mijn ziekenhuis had het over een operatiehemd, maar heb vriendinnen die zei ...
Nee je wordt toch niet naakt in bed richting de ok gereden 😉 Ze trekken je inderdaad zo’n blauw ding aan met druk knopen.