6 Reacties
één maand geleden
Ik had het in m’n zwangerschap als ik opstond vanuit zitten. Dan moest ik eerst even stilstaan en dan voorzichtig de eerste paar stappen en dan gaat het. Bij lang bezig zijn kreeg ik een soort druk van onderen.
Na de bevalling nergens meer last van en sinds 2 weken is het weer terug! (Dochtertje is nu 8 weken)
Ik ga binnenkort weer naar de bekkenfysio en hopen dat het beter gaat als ik weer moet werken!!
één maand geleden
Inderdaad even door een fysio laten beoordelen. Bekkenproblemen voelen niet voor iedereen hetzelfde en/of zitten op dezelfde plek. Sommigen hebben last van het schaambot, ik van het SI-gewricht. Moeilijk plas op kunnen houden lijkt mij sowieso een probleem met de bekkenbodem, dus vooral contact opnemen met een bekkenfysio.
één maand geleden
Ik had er tijdens de zwangerschap last van en nu ook. Wat ik nu voel:
- pijn aan onderrug en bekkengebied bij langdurige inspanning, gaat weer weg bij rust
- minder gevoel clitoris (ja echt 🥲😵💫🥴)
- niet goed voelen wanneer ik moet plassen
- soms ongemerkt wat in mijn broek plassen
Ik ga naar de fysio hiervoor en zij heeft inwendig onderzoek gedaan. Je bekkenbodem krijgt een behoorlijke knel van de zwangerschap en moet herstellen. Je kunt dit doen door je bekkenbodem aan te spannen (te trainen) en door rust te houden. Ik. Zou je ook aanraden om naar de fysiotherapeut te gaan omdat deze klachten blijvend zij als je er niks aan doet.
Sterkte 🤗