25 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben ook heel benieuwd voor mij is het de eerste weet totaal niet wat ik moet verwachten..
4 maanden geleden
Bij de eerste begon het met weeën die leken op menstuatieactige krampen op 39+6. Met de tweede ben ik ingeleid. En bij de derde verloor ik iets over 38 weken kleine beetjes vruchtwater.
Ben benieuwd hoe het dit keer begint want zoals je ziet was het heel verschillend.
4 maanden geleden
Bij de eerste ook ingeleid en nu 39+1 van de 2de. Tot dusver volledig weke baarmoeder half verstreken en 1 -2cm ontsluiting met af en toe wat weeën.
Vandaag mijn slijmprop verloren dus ik ook hoop dat het een dezer dagen doorzet.
Waarom zouden ze je met 39 weken inleiden als het niet doorzet? Daar is en wordt bij mij echt geen woord over gerept. Je kunt best lang met een verstreken baarmoeder en paar cm ontsluiting lopen zolang je vliezen niet gebroken zijn.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste en tweede begon het met gebroken vliezen. De eerste met 40.0 dagen en de tweede met 39.3 dagen. Bij beiden zat ik na een drukke dag op de bank, televisie aan, in de ontspanningsmodus (:
Bij de derde was het heel anders. Toen ik in bed lag, merkte ik dat de voorweeën ineens heel regelmatig kwamen. Ik had verder niet heel duidelijke voortekenen (wel voorweeën en harde buiken, maar dat kan soms wel weken aanhouden). Ik kan me wel herinneren dat ik last kreeg van diarree vlak van tevoren, alsof je darmen zich alvast willen leegmaken. En de baby was de dag zelf heel rustig.
Ik hoop voor je dat het gauw spontaan begint! Succes!
4 maanden geleden
Bij onze eerste was het enige voorteken dat ik op zondagochtend bloedverlies had (volgens het zkhs ontsluitingsbloeding), maandagavond is ze met exact 41 weken geboren.
Nu ben ik 37+3 en word ik met 38 weken ingeleid, maar had ik gisteren voorweeën en vandaag (een deel van) mijn slijmprop verloren. Verder vertelde de gyn gisteren dat ik 1 cm ontsluiting had en al een verweekte bmm. Dit zijn allemaal dingen die ik bij onze eerste niet heb gehad met 41 weken en nu al met 37 weken, dus ik ben heel benieuwd of haar broertje voor de inleiding nog komt..🤣 Ik reken er niet op hoor en onze planning ook niet hahahahaha😂
4 maanden geleden
Bij de eerste steeds klein beetjes verliezen van de slijmprop, dan de dag voor de bevalling in zkh voor ctg.. bij het lange wachten, had mijn destijd partner drukpunt massage gedaan. Onderweg naar huis even langs de wc, flinke slijmprop toch.. de volgende ochtend begonnen de eerste weeën. Bij de tweede werd ik gestript in de ochtend en zo rond 2/half drie begonnen de weeën. Benieuwd hoe het nu zal gaan.. ik wil sws vanaf 39+3 beginnen met drukpuntmassage, seks evt.. 😝 Kijken of dat zetjes zal geven voor de start
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Heb jij iets van een filmpje of een website over de drukpuntenmassage die j ...
Jaa ik ben er ook benieuwd naar!
4 maanden geleden
Bij mijn eerste weinig voortekenen. Met 41+2 werd ik in de ochtend wakker van een eerste wee na een nacht prima slapen. Daarna gebeurde er een uur niets en toen weer een wee. Langzaam kwamen ze wat vaker maar nog erg onregelmatig (10-45 min ertussen) en nog prima te doen. Ik ben toen een stukje gaan wandelen en nog even met de auto naar het tuincentrum en de Hema gegaan. Langzaam kwamen de weeën meer op gang en rond 19:00 werden ze wat heviger en regelmatiger. Dit bouwde op in de avond en nacht en volgende dag 19:00 bevallen.
Ik zou mijn eerste afspraak in het ziekenhuis hebben voor een inleiding op de dag dat ze geboren werd dus was helemaal happy dat het zelf op gang kwam 😃
Strippen ging 2 dagen eerder nog niet want alles zat nog potdicht 😅
4 maanden geleden
Achteraf gezien kan ik dingen wel plaatsen als voortekenen maar op het moment zelf had ik het echt niet door 😅 Ik had wat kramp in mijn onderrug de avond van tevoren, achteraf waren dat voorweeën (ik heb alleen maar rugweeën gehad, geen aanrader, die pijn was nooit helemaal weg tussen weeën door 😬). En 's morgens vroeg was ik echt misselijk, net niet tot overgeven aan toe. Om iets voor 2 's middags zijn mijn vliezen gebroken en dat kwam voor mij echt uit het niets 😅
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Heb jij iets van een filmpje of een website over de drukpuntenmassage die j ...
Toendertijd gewoon via YouTube gekeken.. van de week ook iets op insta reels voorbij zien komen..
Google: Ongeveer twee centimeter onder je enkelknobbel aan de binnenkant van je voet zit zo'n belangrijk drukpunt die verbinding maakt met je baarmoeder. Af en toe flink stimuleren zou kunnen helpen.
Als je dat punt vind.. voel je wel dat daar de drukpunt zit! 😝
4 maanden geleden
https://www.instagram.com/reel/C8W_fs8Ai4s/?igsh=MWY3dHZmdjIyejNidw==