17 Reacties

3 maanden geleden

Volgens mij is je zoontje komende dinsdag niet echt besmettelijk meer, aangezien die fase twee dagen voor de pokjes-uitbraak al is. En in die tijd zat de baby nog in je buik en teert dus op jouw antistoffen van 29 jaar geleden.

3 maanden geleden

Hier toevallig een zelfde soort situatie. Onze baby is ruim een week oud en er komt iemand op kraamvisite waarvan het kindje waterpokken heeft. We hebben de HAP gebeld om na te vragen en op internet gezocht, maar er staat toch echt overal dat je newborn de eerste 3 maanden beschermd is als je het zelf ooit hebt gehad en de HAP heeft dit ook bevestigd. Je hebt zelf dus toch nog antistoffen die je kindje meekrijgt. Geen zorgen en beterschap voor je zoontje!

3 maanden geleden

En je zoontje is ruim voorbij de 3 maanden dus die antistoffen van jou heeft hij nu niet meer😉

3 maanden geleden

Reactie op Kersepitje2022

Volgens mij is je zoontje komende dinsdag niet echt besmettelijk meer, aang ...
Hopelijk!!

3 maanden geleden

Reactie op aprive

Hier toevallig een zelfde soort situatie. Onze baby is ruim een week oud en ...
Wauw echt bijzonder! Thanks !!

3 maanden geleden

Hier nog zo'n geval.... Mijn zoontje krijgt ineens sinds vandaag allemaal bulten en ik gok de waterpokken want het zijn echt blaasjes.... godzijdank heb ik het gehad maar kan ook elk moment bevallen maakte mij daar ook al zorgen om...

3 maanden geleden

Ik zit nu op dag 3 met waterpokken met de peuter en vandaag mijn uitgerekende datum.. Heb het helemaal uitgezocht en zo lang jij het zelf als moeder hebt gehad zijn er weinig risico's voor jou en de pasgeboren baby straks. Het kan wel dat de baby het mild krijgt.. dat zou super balen zijn maar niks ernstigs dus. Het valt me overigens ook alles mee bij mijn zoon. Zit flink onder maar heeft weinig last. Havermoutbad helpt. Kost me ook geen extra energie en aandacht gelukkig!

3 maanden geleden

Reactie op Babynumber2ontheway

Hier nog zo'n geval.... Mijn zoontje krijgt ineens sinds vandaag allemaal b ...
Precies hier zaten we niet op te wachten, ik heb waterpokken ingesmeerd met swaab zinkolie kinderen van mijn buuf waren er snel van af hierdoor proberen waard en morgen even havermout badje doen.. hij heeft er gelukkig niet zo last van dat scheelt

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik zit nu op dag 3 met waterpokken met de peuter en vandaag mijn uitgereken ...
Gelukkig mijn zoontje heeft er ook geen last van, bij mij kan de baby ook elk moment komen ben over mijn datum heen..

3 maanden geleden

Oh ik deel je onzekerheid! Mijn dochter haar mond zit vol aften/blaren, vermoedelijk de hand mond en voetziekte. Ik ben nu 40+4 en er is niet zo heel veel informatie te vinden hierover. Hopelijk krijgen de baby en ik het niet. En ik kan mijn dochter onmogelijk scheiden van mij en de baby straks. Op dit moment eet en drinkt ze niet, dus morgen een doktersbezoek, maar deze timing is echt ruk.🥺

3 maanden geleden

Reactie op jenn1991

Oh ik deel je onzekerheid! Mijn dochter haar mond zit vol aften/blaren, ver ...
Aahhh zo jammer dat heerst nu ook heel erg he

3 maanden geleden

Reactie op coco75

Aahhh zo jammer dat heerst nu ook heel erg he
Ja helaas wel, echt zo sneu.

3 maanden geleden

Reactie op jenn1991

Ja helaas wel, echt zo sneu.
Ik lees net goed op de hygiene letten en eigenlijk het liefst niet bij kindjes laten komen, zo lastig op dit moment snap ik🥲

3 maanden geleden

Reactie op jenn1991

Oh ik deel je onzekerheid! Mijn dochter haar mond zit vol aften/blaren, ver ...
Toevallig heb mijn zoontje deze in het begin van de zwangerschap gehad.. wisten niet of er toen ook nog 5de ziekte bij speelde maar zeker weten hand mond voet.... Heel besmettelijk maar ik waste me handen na iedere luier was daar heel streng op.. Als ik hem had gedouched etc... heb het toen niet gehad, gaf m geen kusjes.. Nu met de waterpokken. die ik dit niet want heb het zelf gehaf

3 maanden geleden

Ben 2 weken geleden ook bevallen en helaas had mijn oudste ook waterpokken de kinderarts in het zkh (ik was medisch) gaf aan me oudste ergens naar toe te brengen omdat het gevaarlijk is voor baby’s ook mijn huisarts adviseerde het liefst me oudste even niet in de buurt te hebben van de baby Beide dokters zeiden wel van als je oudste niet ergens anders naar toe kan gaan we haar goed uit de buurt moesten laten en hele goeie handhygiëne moesten toepassen nadat we bij de oudste waren geweest.

3 maanden geleden

Hier zijn ze op dag 5 allemaal ingedroogd! Dagelijks havermoutpap en 100% zinkzalf gesmeerd. Viel dus mee en nog geen baby, dus geen besmettingsgevaar meer. Hopelijk voor jullie ook snel.