9 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij konden ze bij mijn dochtertje ook gelijk de vliezen breken. Was de 2e zwangerschap.
Ik heb wel aan de weeënopwekkers gezeten op laagste dosering, omdat ze nog niet vast lag in de bekken. Ze hebben het maar 1 keer opgehoogd omdat ik ook niet wilde hebben dat ik in weeënstormen terecht zou komen. Ik ben, na de ophoging, in bad gaan zitten om de weeën op te vangen omdat ze heftiger werden. Na een uur wilde ik er al uit, omdat ik persdrang kreeg en ik op bed wilde bevallen ivm eerder opgelopen totaal ruptuur en ze op bed konden monitoren hoe het ging.
In totaal, na vliezen breken, heeft mijn bevalling maar 4 uur geduurd. De verloskundige was maar 4 minuten binnen en toen is ze al geboren.
Probeer te ontspannen, ga lekker onder de douche of in bad (indien mogelijk). Bij mij heeft het warme water ervoor gezorgd dat ik ging ontspannen en m’n lichaam zelf de weeën op ging vangen. Hierdoor ook niet aan een hoge dosering weeënopwekkers gezeten.
Heel veel succes, je kan het!!🍀
3 maanden geleden
Wat spannend dat er nu een datum is 💕
Bij mij hebben ze na een ballon en tabletten mijn vliezen gebroken. Op mijn verzoek besloten om eerst een uur af te wachten of het vanzelf op gang zou komen. Dit n.a.v. negatieve ervaring met weeënstorm door weeënopwekkers bij vorige bevalling. Na het breken van de vliezen kwamen de weeën meteen al om de 2 minuten en toen ik in bad stapte om de minuut. Zo zie je maar, ook zonder weeënopwekkers kun je zomaar in die storm belanden 😅. Dat was heftig, maar achteraf kijk ik er heel positief op terug.
Heel veel succes en geluk als de kleine er eenmaal is 🥰
3 maanden geleden
Hier ook alleen vliezen gebroken bij een ruime
3cm ontsluiting en na een half uur gestart met de laagste stand weeen opwekkers. Na het breken van de vliezen kwamen de weeen al wel wat vanzelf, vandaar de laagste stand.
Toen een weeenstorm gehad en was hij er binnen 4 uur!
Wel met een knip en pomp, maar hier heb ik niet veel van gemerkt vanwege de weeen. Pijnstilling kon niet meer vanwege het snelle ontsluiten.
3 maanden geleden
Mijn bevalling begon wel spontaan met het verliezen van de slijmprop en weeen, maar na 2 uur op 3 cm ontsluiting wilde het dus niet vlotten. Toen vliezen laten breken en daarna begonnen de weeen vrij snel toe te nemen. Denk dat ze er 4 uurtjes na het breken van de vliezen was.
3 maanden geleden
Reactie op Jacolien_95
Bij mij konden ze bij mijn dochtertje ook gelijk de vliezen breken. Was de ...
Klinkt als een fijne bevalling! Nog van harte gefeliciteerd!
Ik wil het liefste ook in bad, dus hopelijk lukt dit ook. 🤞🏻
Maar heb dit eigenlijk niet aangegeven, dus misschien ben ik daar te laat voor.
Ik wil het liefste alles juist staand of zittend doen om de zwaartekracht z’n werk te laten doen. Bij m’n dochter veel gelegen en na 3 uur persen uiteindelijk met vacuümpomp gehaald.
Denk je dat door staan of zitten ruptuur groter is?
3 maanden geleden
Reactie op Linda93
Wat spannend dat er nu een datum is 💕
Bij mij hebben ze na een ballon en ...
Helaas heb je het niet zelf in de hand inderdaad! Fijn dat je er toch goed op terug kijkt. Nog van harte gefeliciteerd 😃!
3 maanden geleden
Reactie op Linnie2024
Hier ook alleen vliezen gebroken bij een ruime
3cm ontsluiting en na een ha ...
Mijn vorige bevalling is ook uitgelopen op een knip een vacuümpomp, hopelijk blijft me dat dit keer bespaard. 🥲!
Nog van harte gefeliciteerd!
3 maanden geleden
Reactie op Immie26
Trouwens geen opwekkers gehad en ook geen andere ingrepen. Maar ook zonder ...
Gefeliciteerd! Fijn dat je er goed op terug kijkt. Klinkt fijn zo snel, maar kan me voorstellen dat het heftiger is als langer en meer adem pauze.