Hoi allemaal! Allereerst alvast sorry voor de TMI. Ik ben nu 38 weken zwanger en al een aantal weken last van “menstruatie-achtige” krampen. Die worden alleen maar pijnlijker maar komen (gelukkig) meestal maar 1/2 keer voor in de nacht en 3/4 keer overdag. En dit houdt dan zo’n 2 minuten maximaal aan. Het is mij ook meer dan duidelijk dat dit natuurlijk nog niet het begin van de bevalling is, maar gewoon de voorbereiding van het lichaam op de bevalling. Tenminste dat dacht ik. Want ik heb ook best vaak dat de pijnlijkste “voorweeën” (zo noem ik ze maar even) toch weggaan nadat ik voor een nummer 2 naar de wc ga. Maar de pijn voelt totaal niet als de normale pijn in mijn darmen (ik heb PDS en die pijn voelt totaal anders dan wat ik nu ervaar, namelijk echt die menstruatiekrampenpijn). Iemand die dit ook ervaart, of toevallig weet of dit vaak voorkomt, of “erbij hoort”? Ik maak me geen zorgen, maar vind het vooral irritant, omdat ik soms echt wakker wordt met het idee “oke misschien gaat het beginnen” en dan vervolgens moest ik gewoon naar de wc…. 🫠🫠 alvast bedankt! ☺️