12 Reacties
4 maanden geleden
‘s nachts (voor) weeën komt vaker voor, je baarmoeder is dan eenmaal t actiefst
Drukkend gevoel kan best de indaling zijn!
En ze zeggen dat je echte weeen herkent.. ook als first time mom, ik weet t niet, heb ze nog niet gehad haha
Weet wel dat echte weeën blijven aanhouden, in welke houding dan ook, steeds vaker komen en langer aanhouden en echt zeer doen
Wat je bedoeld qua die app snap k niet zo goed?
4 maanden geleden
Reactie op itisme01
‘s nachts (voor) weeën komt vaker voor, je baarmoeder is dan eenmaal t acti ...
Je hebt een app waarbij je bijhoudt wanneer een wee komt en hoelang die duurt. Die app geeft ook aan wanneer je naar het ziekenhuis moet.
Gisteren schreeuwde ik het uit van de pijn in de nacht. En in de ochtend was alles foetsie. Nu begint het weer.
4 maanden geleden
Reactie op miamia2023
Je hebt een app waarbij je bijhoudt wanneer een wee komt en hoelang die duu ...
Jaa de app ken ik, heb m ook al en ook al zo’n melding gehad :), vals alarm tho haha
Weet alleen niet wat je bedoeld er zat van te zijn☺️
Als je zo’n last ervan hebt zou ik toch zeker de VK bellen😅
4 maanden geleden
Dit klinkt meer als voor weeen. Laat je niet gek maken door zo'n app ! Het is beter om het los te laten. Als je in bed ze nog weg kan slapen is dat fijn en beter om je rust te pakken als het echt zo ver is. Als je echt twijfelt gewoon de verloskundige bellen die weet het beter dan een app. Ze komt dan gewoon langs, kijkt even en geeft je advies. Zo wordt je alleen maar onrustig!
4 maanden geleden
Klinkt inderdaad als voorweeën. Maar zou de verloskundige wel even bellen om dit aan te geven. Je kunt vannacht ook even onder de douche stappen. Je moet echt op start drukken in de app als je de wee voelt, dus niet pas als hij het heftigste is (deed ik vorige keer ook toen pas 🙈)
4 maanden geleden
Klinkt als voorweeën indd.
Heb vannacht voor t eerst in anderhalve week geen voorweeën gehad en een beetje mogen slapen 🤯
Dit kan echt nog ff aanhouden helaas. Maar t kan ook zomaar zijn dat de kleine zich snel aandiend 🩷🤷🏻♀️
Helaas moeten we nog even geduld hebben (en laat ik zelf dat nu echt niet meer hebben hahaha)
4 maanden geleden
Ik heb beide bevallingen geen app gebruikt maar gewoon de tijden genoteerd in de notities. Het leek op darmpijn en ik dacht nog niet aan weeen. Gewoon bij de start van de buikpijn notitie met de tijd, toen bleek het toch om de 7 te zijn bij mijn eerste bevalling, en dat werd al snel om de 5 waarop ik de verloskundige belde over regelmatige darm pijn. (36 weken) toen zij er was braken mijn vliezen en was het duidelijk.
Tweede bevalling begon ook vaag, zonder enorme pijn maar een gek gevoel in de buik wat kwam en ging, dus weer de notitie gemaakt en na 20 minuten bleek dat het toch weeen waren, uur later al volledige ontsluiting (29 weken zwanger). Na die eerste 20 minuten van vage pijn werd het pas intens qua pijn (en toen waren we gelukkig al onderweg naar het ziekenhuis).
Wat ik hiermee wil zeggen: laat het een beetje los qua app, als het echt begint dan voel je dat, zolang je het rustig weg kan ademen is er vaak nog niet echt wat aan de hand, moet je je echt gaan focussen om jezelf bij elkaar te houden dan schrijf je de tijd even op. Gaat de pijn weg met een warme douche en een paracetamol, dan weer even rustig liggen en een beetje slapen 😊
4 maanden geleden
Voor mij was de douche de beste manier om echte weeen van voorweeen te onderscheiden. Was er al een paar nachten onder gaan staan en telkens werd de pijn minder zodra ik er onder stond en ging het weg, dus bleken het steeds voorweeen te zijn. Toen de bevalling begon kreeg ik een weeenstorm onder de douche en wist ik het zeker ;)
4 maanden geleden
Reactie op itisme01
Sluit me hierbij aan, hoor! Onze dochter kwam met 41 weken, dus daarvoor al het nodige aan kramp en harde buiken etc gehad. Maar toen ik wakker werd van een bepaalde soort buikpijn wist ik direct; ja dit is een wee! Nog even 2 uurtjes aangekeken en toen mn vent wakker geschopt😆
Wat betreft die app; gebruik die lekker voor het timen, maar let aub niet op de adviezen, ga uit van je eigen gevoel en de afspraken die jij hebt mer je vk/zkhs!
4 maanden geleden
Ja hoor ik heb ook voorweeen, ook bij de eerste. Maar toen t echt zo ver was wist ik t ook. Ik laat t nu helemaal los. Als het echt doorzet merk je het vanzelf hoor, het neemt dan echt toe heviger en sneller. Dat je de eerste weeën niet echt bijhoudt maakt niks uit. Zou dus vooral proberen te denken, ah mijn spieren/kindje zijn lekker bezig, ik ga chillen/slapen en als je komt dan merk ik het vanzelf:)
4 maanden geleden
Reactie op itisme01
Dat voel je ook wel. Bij alle 3 voorweeën, zeker bij de laatste en nu. Maar de wee bij de eerste bevalling was voor mij in elk geval heel duidelijk.
Zolang je een veilige termijn bereikt hebt kun je rustig afwachten. Doet het meer pijn bel je, blijft het gelijk dan kun je afwachten. Bij twijfel gewoon bellen !