194 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Snap dat je dan die keuze maakt. Heb in augustus met een gelijkwaardige k ...
Dankje❤️

9 maanden geleden

Reactie op Es2014

Nee ze wilde niks meegeven helaas. Ik mocht wel bellen rond het weekend als ...
En anders blijven bellen!! Mijn verloskundige zei vorige week dat als ik het mentaal niet aankon om tot vandaag te wachten ze haar best ging doen om de afspraak in het ziekenhuis te vervroegen… wie weet is er iets mogelijk? Dankjewel!! Ben heeeeel bang voor de krampen vrijdag. Mijn vriend moet werken maar kan de auto inspringen wanneer nodig, Heb gewoon totaal geen idee wat te verwachten…

9 maanden geleden

Reactie op lou1998

Ik had ook gisteravond eerste echo. Volgens Flo zou ik al 8+3 zijn, maar V ...
Ik heb dit ook net te horen gekregen bij de echo! App zei 8+2, echo zegt 7+2. Echoscopiste zei dat dat gewoon kan! Late innesteling of eisprong.

9 maanden geleden

Reactie op Eknein92

En anders blijven bellen!! Mijn verloskundige zei vorige week dat als ik he ...
Hey,, misschien een beetje gek aanbod, maar ik heb het maandag meegemaakt. Mocht je vragen hebben voel je vrij om me toe te voegen... Ik merk dat ik heb juist wel prettig vind om het erover te hebben ♥️

9 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Hey,, misschien een beetje gek aanbod, maar ik heb het maandag meegemaakt. ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd❤️

9 maanden geleden

Hoi Dames, ik heb vandaag de echo gehad en ook bij mij was het niet goed.. hartje is gestopt, is iets kleiner geworden er was alleen nog geen bloeding te zien. Ik heb aangegeven dat ik het liefst voor de feestdagen het achter de rug wil hebben. Mag maandag naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gyn. Dan gaan we sowieso de opties bespreken. We zijn erg verdrietig maar ergens ook opgelucht dat het nu is en niet verder in de zwangerschap. Ben wel bang voor wat er komen gaat, maar dat is even afwachten..

9 maanden geleden

Reactie op MamaMama93

Hoi Dames, ik heb vandaag de echo gehad en ook bij mij was het niet goed.. ...
Sterkte💔💔💔💔 Hopelijk kan de gyn maandag medicatie voorschrijven zodat je dinsdag + woensdag kunt starten💔. Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, mocht je ervaringen willen delen / horen.

9 maanden geleden

Reactie op MamaMama93

Hoi Dames, ik heb vandaag de echo gehad en ook bij mij was het niet goed.. ...
ah jeetje sterkte meid! wat een ellende is het allemaal :( Hoop dat het los komt..

9 maanden geleden

Ook wij hadden gisteren een niet al te positieve echo. Ik zal ruim 8 weken moeten zijn en wat te zien was kwam overheen met een kleine 6 weken. Mijn cyclus is regelmatig dus is voor mijn gevoel niet te verklaren dat het verschil zo groot is. Enige positieve was dat alles klopte als het 5-6 weken zal zijn, ook het hartje klopte. Maar verder was ook zij niet heel positief helaas…

9 maanden geleden

Reactie op Suuskexx

Ook wij hadden gisteren een niet al te positieve echo. Ik zal ruim 8 weken ...
Wat vervelend. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik had gister een verloskundige die aangaf dat 2weken verschil wel echt te veel is.. Ik hoop natuurlijk alsnog op een wonder bij jou!! Wanneer mag je terug komen?

9 maanden geleden

Reactie op Simone85

Ik heb dit ook net te horen gekregen bij de echo! App zei 8+2, echo zegt 7+ ...
Ik had dit twee weken geleden ook. Ruim een week teruggezet. Stil meegelezen hier. Heel veel sterkte voor iedereen waar het toch mis is gegaan. Gisteren heb ik nog een echo gedaan voor eigen gemoedsrust en nu alweer 4 dagen vooruit gezet met wat er 2 weken geleden werd gezegd. Heel erg opgelucht. Hartje klopte krachtig en VK gaf aan dat ik me echt niet meer zorgen moet maken dan dat nodig is. Over 2 weken termijnecho. Ben benieuwd...

9 maanden geleden

Kunnen ze bij een echo van rond 6 weken zeggen hoe ver je bent? ik las allemaal op internet dat ze dat niet doen. Maar ik heb geen flauw idee wanneer het bij ons raak was... ergens tussen 5 en 21 nov, is dus nogal een ruim begrip iets met onregelmatige cyclus. Ik vermoed rond 11 nov maar weet het niet zeker.

9 maanden geleden

Reactie op leonie0996

Kunnen ze bij een echo van rond 6 weken zeggen hoe ver je bent? ik las alle ...
Ze meten het vruchtje en op basis daarvan zeggen ze hoe ver je bent. Maar bij een volgende echo kan dat dus nog wat aangepast worden

9 maanden geleden

Reactie op MamaMama93

Wat vervelend. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik wil je niet ontmoedi ...
Dankjewel! En wat vervelend dat je dat ook hebt meegemaakt… Ik zit constant onder spanning waardoor ik buikpijn heb wat heel dubbel is ☺️ Het hele vervelende is dat ik na 10 dagen terug zal moeten komen en dat is net met kerst, dus nu pas de 28ste. Baal echt dat kerst er tussen zit. Mijn schoonouders weten niet dat ik zwanger ben en eigenlijk willen we ze dat ook niet vertellen, zeker niet met deze onzekerheid. Het zal sowieso een grote verrassing zijn dat we de wens hebben voor een tweede en dat willen we eigen pas delen als het positief is, want we denken dat ze super blij zijn. Alleen ik ben echt bang voor opmerkingen tijdens het kerstdiner omdat ik niet drink (als Bob drink ik ook altijd een wijntje) en alles wat ik lekker vind zal laten staan 😞

9 maanden geleden

Reactie op Suuskexx

Dankjewel! En wat vervelend dat je dat ook hebt meegemaakt… Ik zit constant ...
Ow dat is inderdaad vervelend voor je die spanning ! Ik snap dat je het nog niet wilt vertellen en is je ook goed recht . Maar is het juist niet fijn om te delen ? Wij hebben vorig jaar een stil geboorte gehad en deze zwangerschap hebben wij het ook weer vroeg verteld wel ergens met de gedachte dat we weer verdriet kunnen mee maken,maar dat je er in ieder geval wel over kunt praten als het zo zou zijn . Ik denk dat als het niet goed gaat ik het na dien ook verteld zou hebben . En ook wilde ik die leugens niet . Ik drink inderdaad ook altijd een wijntje ook al ben de Bob .

9 maanden geleden

Reactie op Suuskexx

Dankjewel! En wat vervelend dat je dat ook hebt meegemaakt… Ik zit constant ...
Ik snap je spanning, ik heb uiteindelijk in totaal ook 3 weken in spanning gezeten. Het is slopend. Oh wat vervelend dat dat tussen de feestdagen door is.. dan zit je ook niet lekker. Zou je niet eind volgende week langs kunnen? Misschien geeft dat al duidelijkheid? Wij hebben het mensen verteld die dicht bij ons staan, eigenlijk pas na de 1e echo. Toen werd er ons verteld dat het waarschijnlijk een miskraam zou worden. Wij vonden de steun toen wel fijn. Daarna was het een ‘goede’ echo. Dus hebben we dat ook gedeeld, en nu het gister duidelijk mis was ook. Misschien lucht het op om het toch te delen? Ik was namelijk ook bang voor opmerkingen van ja wanneer komt de 2e? Wordt nu wel tijd he. Die opmerking kreeg ik vaak😪 tis fijn dat daar nu rekening mee gehouden kan worden.

9 maanden geleden

Reactie op MamaMama93

Ik snap je spanning, ik heb uiteindelijk in totaal ook 3 weken in spanning ...
Ik heb jouw verhaal net gelezen. Wat een spanning en moeilijke periode 😕. Ergens lijkt me het ook fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en vooruit kan kijken. Hoe voel je je nu? Heel veel sterkte! Ik vind het heel lastig om te bepalen of ik overwegend positief of negatief moet zijn… Want ze zei dat het een perfecte echo was voor 5 a 6 weken maar het klopt totaal niet met mijn verhaal; Positieve zwangerschapstest op 21 november, regelmatige cyclus en periode wanneer ik ongesteld was. En dat maakte haar heel sceptisch. Ze was ook verward dat het heel raar is, maar wel overwegend negatiever vond ik haar. Of ze wil me voorbereiden mocht het mis gaan. Ik zat daar ook over na te denken maar ze zei dat minimaal 10 dagen beter is. En ben ook bang dat het volgende week dan wellicht goed is en daarna alsnog slecht. Twijfel nog wel… Je hebt helemaal gelijk. Mijn ouders weten het wel en ook een goede vriendin. En dat is heel fijn. De band met mijn schoonouders en ook mijn man met hen is wat minder sterk. Bij ons vragen ze nooit of we een tweede willen omdat we daar heel stellig in waren 🤗. Maar we zijn nu zo dol op onze kleine meid (de baby periode vonden we heel pittig). Dit zal dus een hele grote verrassing zijn. Maar ergens wil ik dan niet al die verwachtingen hebben in de toekomst 😊 Niet te druk tzt voelen zeg maar.

9 maanden geleden

Reactie op Suuskexx

Ik heb jouw verhaal net gelezen. Wat een spanning en moeilijke periode 😕. ...
Als je je er prettig bij voelt zou ik wél een echo voor kerst vragen. Bij mij zat er exact 1 week tussen beide echo’s. Ik had een echo met een vruchtje en hartje van zo’n 6 weken terwijl ik obv ovulatietesten veel verder moest zijn. Als je een echo een week later hebt is het belangrijkste toch om te kijken of de groei cf verwachting is. Ik snap persoonlijk niet helemaal wat dan het verschil is tussen 7 of 10 dagen. Zeker als dit een prettiger gevoel geeft zou ik daar toch naar vragen.

9 maanden geleden

Reactie op Suuskexx

Ik heb jouw verhaal net gelezen. Wat een spanning en moeilijke periode 😕. ...
Ja het is fijn om te weten waar we aan toe zijn, en ik ben ook opgelucht dat we nu weten dat het mis is. En niet als je straks over paar weken zelf de keuze zou moeten maken. Daarnaast zijn we ontzettend verdrietig, je hebt toch een bepaald plaatje in je hoofd. En dat is dan ineens voorbij. Ik ben wel voornamelijk bang voor wat er komen gaat, maar misschien moet ik het op me af laten komen. Ja ik snap je gevoel erin. Ik kan je ook geen antwoord geven helaas. Bij mij klopte er met de telling ook niks van, en dat bleef knagen. Je bent continu maar aan het tellen, zoeken waaraan het kan liggen. Ik sluit me wel aan bij Eknein92, ze kunnen in 1 week wel zien of het gegroeid is. En ik hoop natuurlijk dat dat zo is! Maar je moet doen wat goed voelt voor jezelf. Onzekerheid is ook slopend. Ik hoop dat je snel wat meer weet. 😘

9 maanden geleden

Reactie op Eknein92

En anders blijven bellen!! Mijn verloskundige zei vorige week dat als ik he ...
Ik heb vandaag toch gebeld. Heb medicatie meegekregen en bij thuiskomen na het werk eigenlijk zonder na te denken de eerste pil gepakt.. Hoe gaat het vandaag met je?