18 Reacties

2 maanden geleden

Onze oudste is gewoon naar de opvang blijven gaan. Maak mij niet zo druk over het ziek worden. Die kleintjes worden het eerste jaar toch heel vaak verkouden. Zo wordt het immuunsysteem veel sterker

2 maanden geleden

Onze oudste is altijd naar de opvang blijven gaan. Ik ben er niet bang voor. We gaan onszelf ook niet opsluiten 😅

2 maanden geleden

Nee hoor, ik maak me er niet druk over

2 maanden geleden

Hier geen opvang dag gemist. De kleine man zelfs al geshowed bij de oudste op de opvang. Hij komt straks in dezelfde groep dus hij is daar zelfs al door de leidsters geknuffeld😅. Het komt zoals het komt denk ik maar. De oudste is gek op zijn broertje, die kan ik echt niet bij de baby weghouden. Is goed voor de weerstand denk ik maar.

2 maanden geleden

Korte antwoord: niet 😂 accepteren en ermee dealen

2 maanden geleden

Hier is de oudste ook gewoon naar de opvang gegaan 😊

2 maanden geleden

Ik trek me daar niks van. Bo had nu koorts en een pseudokroep aanval (zit al op school dus kan haar ook niet thuis houden). Consequentie, je blijft een paar dagen van je zusje af en dat is het.

2 maanden geleden

Nee helemaal niet. Wij vonden het zeer belangrijk juist dat het ritme van onze dochter gewoon bleef ondanks dat haar broertje er nu ook is. Alleen toen mn schoonzusje zei dat haar dochter hand-voet-mond ziekte had en of ze dan wel ook naar opa en oma mocht hebben we even opgezocht dat de richtlijnen zijn.. Verder, tja het is nou eenmaal het "echte" leven. Kan m'n dochter van 2 moelijk opsluiten tot m'n zoontje z'n eerste prikken heeft gehad 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Onze oudste gaat gewoon naar de opvang maar hij moet bij thuiskomst wel zijn handen goed wassen met zeep en ik was zijn gezicht voordat hij aan zijn zusje mag zitten. Soms komt het voor dat het dan al te laat is maar doe ik het evengoed nog even. Voelt toch net wat fijner

2 maanden geleden

Reactie op Bollie3003

Onze oudste gaat gewoon naar de opvang maar hij moet bij thuiskomst wel zij ...
Hier precies hetzelfde; onze oudste gaat al naar school dus zo doen wij het ook. Sowieso eigenlijk altijd wel, maar nu met een baby let ik er wel op dat het ook echt gebeurt. En ik laat ze ook vaak andere kleding aan doen (kan er soms ook zo uit zien na een dag spelen😅)

2 maanden geleden

Mijn oudste gaat vanaf het begin gewoon naar de opvang. Ze is al 2x verkouden geweest maar gewoon uitkijken dat ze niet in het gezicht van de baby hoest/niest of aan het mondje komt etc. Baby niet ziek geweest

2 maanden geleden

Gewoon naar opvang. Voor ritme en regelmaat heeeeel fijn

2 maanden geleden

Maud is gewoon lekker naar de opvang geweest. T ritme was voor ons heel belangrijk en ook dat ze dan lekker derzelf kan zijn en niet de grote zus. Ik ben echt niet bang voor de dingen die Maud mee neemt van de opvang. Ik sta er in dat ze vroeg of laat t toch wel krijgt dan wel niet van maud dan wel van mensen die hier over de vloer komen met de kinderen die ook dingen meenemen. Als je daar bang voor bent dan heb je 24/7 wel iets om je zorgen te maken over ziekte want overal is wel iets

2 maanden geleden

Die van mij zijn gewoon gegaan vanaf de dag van geboorte. Is echt belangrijk voor hun structuur. Ziek worden ze allemaal toch wel. Hoort erbij. Al is er tot nu toe nog niemand ziek geweest in de afgelopen 5 weken

2 maanden geleden

Onze oudste dochter (2 jaar) is gewoon naar de opvang geweest. En ja, we werden ziek😅 Eerst corona en nu heb ik een keelontsteking. Onze baby (nu 7 weken) heeft gelukkig tot nu toe alleen last gehad van een verstopte neus. Geef je borstvoeding? Dan geef je iig wat antistoffen mee.

2 maanden geleden

Dag na de geboorte ging onze dochter gewoon al naar de opvang. Enige waar ik beter op let is dat ze dr handen wast na de opvang en speeltuin als ze thuiskomt. Er heerst momenteel hand mond voet ziekte oo de opvang. Dan ben je wat alerter maar voor de rest geloof ik dat het alleen maar beter is voor de weerstand van de baby. We hebben nog twee oudere kids (basisschool leeftijd toen mijn dochter newborn was) en die gjngen ook logischerwijs gewoon naar school waar van alles heerst. Mijn dochter is nooit ziek geweest in haar eerste 3 jaar en heffige verkoudheden zijn op 1 hand te tellen. Ik geloof dat babies juist weerstand op moeten bouwen door ze niet overal van weg te houden.

2 maanden geleden

Onze dochter is alleen de eerste opvangdag thuis gebleven, maar dat was voor de gezelligheid en het samen settelen..🤣 Daarna gewoon weer gegaan en 6 weken erna ging ze zelfs 2 dagen ipv 1. Broertje is ook al meerdere keren mee geweest om haar te halen/brengen en dat vond ze geweldig en de andere kindjes ook. Hij is ook al mee geweest naar de efteling, kinderboerderij en beekse bergen en een familiedag met allemaal verliefde tantes. Dus nee, hier wordt er niet preventief geweerd of gescheiden. Alleen als iemand echt aan t hoesten/verkouden is voorlopig nog even niet welkom op kraamvisite of de kraamborrel. Bij een vriendin meegemaakt dat haar dochtertje met 6 weken RS virus kreeg en werd opgenomen.🥹