7 Reacties
23 dagen geleden
Ik werk als secretaresse bij de gemeente en werk ook veel thuis, begin ook eind oktober weer.
Het is gelukkig best flexibel als ik beetje met uren wil schuiven is dat geen probleem als ik het maar laat weten aan m'n managers en team. Ook is de bedoeling om elke week naar kantoor te gaan maar afhankelijk van oppas, m'n pa en die werkt in ploegen dus is niet elke week hetzelfde en soms zou het een week niet kunnen. Maar is allemaal geen probleem.
Als de oudste eenmaal met school begin zal de jongste wel een dag of 2 naar de opvang gaan en kan ik dus vaker naar kantoor.
Mijn man gaat er ook altijd vroeg uit, nu hebben we best een goed ritme dat beide kids om 8 uur slapen dus liggen wij ook optijd in bed 😜🥳
23 dagen geleden
Werk zelf in de kinderopvang gister mijn eerste werkdag weer gehad. Ik werk woensdag de hele dag en donderdag en vrijdag alleen smiddags (bso uren ). Ik werk zo 20 uur mijn man werkt 5 dagen in de week waarvan hij nu 1 dag ouderschapsverlof heeft het eerste jaar het tweede jaar gaat hij zijn overige vakantie dagen op nemen die woensdag. Op vrijdag passen opa en oma een dagje op. Ben blij dat onze oudste hierdoor nooit naar de voorschoolse opvang hoeft en maar 1 dag naar de bso. Werkt voor ons hopelijk prima. De tijd zal het leren. Ik twijfel nog heel erg of ik dit zo wil blijven doen of dat ik toch werk ga zoeken in een peuterspeelzaal of voorschool waar de kinderen alleen sochtends zijn zodat ik elke middag thuis kan zijn voor de kids. ( 3 kinderen de oudste vorige week 4 geworden middelste net 2 en dus de baby van 3 maanden)
23 dagen geleden
Ik werk ook in de zorg met onregelmatige diensten (veel avonden, weekenden en nachten) en het kan gewoon niet anders... Ik zie er eerlijk gezegd ook een beetje tegenop als ik begin november weer ga werken. Sommige dagen zie ik mijn zoontje helemaal niet, soms zelfs 2 dagen achter elkaar niet. Dat vind ik heel moeilijk. :(
Maar ik zou ook geen andere baan willen hebben, vind het werk zelf onwijs leuk. De onregelmatigheid is gewoon een groot minpunt.
23 dagen geleden
Reactie op HartelijkeAlbatros346202
Werk zelf in de kinderopvang gister mijn eerste werkdag weer gehad. Ik werk ...
Hiervoor altijd op een vakantiepark gewerkt 1,5 jaar geleden gekozen om daarmee te stoppen om de weekenden en feestdagen ook vrij te zijn met de kinderen
22 dagen geleden
Ik werk in de gehandicaptenzorg. Als ik een late dienst heb dan haalt mijn man onze dochter van de opvang om 18.30. Nog een flesje tussen 19.00-20.00 en dan gaan ze beiden naar bed, man moet er elke dag om 3.30 uit. Scheelt dat onze dochter doorslaapt en dus daarna geen fles meer hoeft.
22 dagen geleden
Ik werk in gehandicaptenzorg, met wisseldiensten.
Wij mogen 1 harde wens hebben en 1 zachte wens. Ik heb toestemming gevraagd aan mijn team of ik vaste dagen mag werken, wanneer de kinderen op de opvang zijn. En dan om het weekend.
Ik werk momenteel 32u en neem 8u ouderschapsverlof op per week, waardoor ik 24u per week werk, maar dit kan ingedeeld in de gehele maand.