38 Reacties
4 maanden geleden
Ooh mijn schoonmoeder zegt gewoon: jeetje jij bent wel echt enorm dik!!
Ik negeer haar kort gezegd op het moment. Normaal zou ik in jou geval zeggen: nee joh zijn er 3 dat zie je toch!
Gewoon lekker op haar tenen trappen, doe ik bij de mijne ook🤭 heb me hormonen laatst ook laten gaan toen ze voor de zoveelste keer zei: ik moet aan je buik voelen.... uh nee dat mag jij niet🙄🫤
Je vriend staat achter je neem ik aan😉☺️
4 maanden geleden
Zo vervelend deze reactie😫
Bij mij was het mijn eigen moeder toen ik nog contact met haar had.
Ik zou wel proberen het op een luchtige manier te brengen dat je het wat vervelend vind dat er zo’n reactie volgt.
Ik heb de irritatie zo lang op laten lopen voor mezelf dat ik letterlijk gesneerd heb: “ik heb gelukkig niet zo’n mega buik als jij gehad hebt” 🥲 kan ik je niet aanraden om het zo op te laten lopen, heb je uiteindelijk alleen jezelf mee
4 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap zei mijn schoonmoeder ook continu dit soort dingen. 4 dagen na mijn bevalling: “heeft de kraamzorg niet iets over je buik gezegd?” Ehh wat bedoel je? “Nou, dat je buik nog zo dik is. Is dat wel normaal?!”. Echt ik kon dr wel wat aan doen…
Bij de tweede zwangerschap heb ik bij de eerste beste opmerking het flink de kop in gedrukt. Ik zei: “je gaat niet weer continu zeggen hoe dik ik ben, je geeft me het gevoel alsof ik een walvis ben. Niemand vind het leuk om te horen dat je dik bent, ook niet als je zwanger bent! Ik wil er deze zwangerschap NIKS over horen.”
Ze heeft er nooit meer iets over gezegd deze keer😜
4 maanden geleden
Hier ook zo'n schoonmoeder. Bij haar komt het vooral voort uit extreme jaloezie. Bij mijn zoontje had ik extra veel vruchtwater en nu is mijn buik overduidelijk kleiner en toch vindt ze het nodig. De grap is dat zij juist een extreem grote buik had, dat zelfs de verloskundige twijfelde. Grapjes/opmerkingen terug maken helpen niet, dus ik reageer gewoon helemaal niet meer.
4 maanden geleden
Reactie op silvg
Wat goed! Ik denk dat ik dat er de volgende keer ook "perongeluk" uit uitfl ...
Ja, gewoon doen! Daar schrikt ze vast van en dan houden de opmerkingen wel op. Ik zou geen belediging terug geven maar echt erop wijzen dat je die opmerkingen niet leuk vind, en als ze niks leuk kan zeggen over je buik, dat ze maar beter niks zegt.
4 maanden geleden
Ohh ik zou hier zo strontziek van worden🙈
Als ik t netjes wil houden zou k iets zeggen van
‘Als ik nou eens een euro kreeg voor iedere keer dat je dat vroeg…’
Of gewoon een hele dode blik geven, ogen rollen en verder gaan met wat anders
Er zijn ook wel van die lijstjes online te vinden met ‘dingen die je niet tegen een zwangere vrouw moet zeggen’, die uitprinten (zorg ervoor dat die opmerking op #1 staat) en de volgende x dat ze het zegt aan de geven en niks zeggen
Heb nog wel andere opmerkingen die ik na zo vaak zou zeggen, maar die zijn minder netjes🥴
4 maanden geleden
Reactie op itisme01
Ohh ik zou hier zo strontziek van worden🙈
Als ik t netjes wil houden zou k ...
Nou gisteren op de verjaardag van m'n jongste zoontje zei ze het twee keer waar iedereen bij was. Ik had het te erg naar m'n zin om er iets van te zeggen dus lachte maar stom terug. Tijdens mijn eerste zwangerschap hebben we al ooit een dingetje gehad waardoor ik toen maanden lang het contact heb verbroken. Gelukkig is dat herstelt. Mijn eigen moeder is overleden in de week dat ik zwanger werd van het kindje waar ik nu zwanger van ben dus ik heb geen zin in een conflict met haar. Als ze het nog eens zegt, ga ik er wel wat van zeggen of mijn vriend streng aan kijken. Hij wil haar echter ook niet kwetsen omdat het nogal een gevoelige vrouw is 🫢
MOD
4 maanden geleden
Ik ben dan echt iemand die dan iets kleins maar wel grappig terug zegt/doet.
Naar de buik wijzen en vragen of ze ons niet iets te vertellen heeft.
Maar dat kan ook een gevoelige snaar raken🤣
4 maanden geleden
Lijkt wel of alle (schoon) moeders gefixeerd zijn op de groei van de buik. Ik heb geen schoonmoeder. Maar mijn eigen moeder maakte vandaag weer een opmerking. 'je buik is nog dikker geworden of niet' ik zei. Je kan ook zeggen goh wat ben jij toch mooi zwanger. 😅 Kreeg direct terug dat ze het niet zo bedoelde. Maar elke keer dat gezeur over hoe dik je bent. Denk dan eerst na en verwoord het anders.
4 maanden geleden
Ik zou denk ik, maar ik ben misschien te passive aggressive hoor, met heel serieuze interesse vragen waarom ze die vraag nou iedere keer blijft stellen of zo’n opmerking maakt. Zo van, goh dit heb je al een paar keer eerder gevraagd en toen heb ik geantwoord dat het er echt maar één is. Ik ben benieuwd waarom je die vraag blijft stellen? 😶
4 maanden geleden
Ik zou er wat van/over zeggen, voordat de frustratie verder oploopt, dan lukt het vaak nog om het op een rustige manier te doen. De manier waarop moet bij je passen, al of niet luchtig of gewoon wat serieuzer, zeggen dat je het niet zo leuk vindt of vragen waarom ze dit steeds zegt of vraagt. Sterkte ermee