13 Reacties
9 dagen geleden
Herkenbaar, als ik haar in bed weg leg of het nou ons bed is of dr eigen bedje slaapt ze Max 45 min. Als ik bij dr in bed ga liggen slaapt ze rustig 1,5/2 uur🙈 maar dat wil ze dan ook alleen in bed, niet meer op de bank of iets.
9 dagen geleden
Hier ook. Wat ik tegenwoordig doe is haar t eerste half uur in bedje gewoon laten slapen en dan zorg ik dat ik 5 minuten van te voren in haar kamer ben en als ze dan wakker wordt pak ik haar gelijk op het grote bed bij me en laat ik haar zo verder slapen. Ik hoop op die manier dat ze vanzelf een keer het slaapje zelf gaat koppelen in eigen bed. In die 25 minuten kan ik wel altijd zelf even rustig wat eten en een klein huishoudelijk taakje doen. Scheelt toch weer😂
9 dagen geleden
Ja heel herkenbaar hoor! Vanochtend weer 20 minuten in zijn eigen bedje.. niet meer in slaap te krijgen. Afgelopen dagen met de kinderwagen gaan lopen en dan valt hij in slaap en als we dan thuiskomen slaapt hij verder, nog 1,5 uur ofzo. Dus mn vriend is nu ook weer lopen haha. Als ik hem bij me in bed neem ook zo 2 uur en in onze armen ook. Wisselen het dus een beetje af: wel blijven proberen in zijn bedje maar soms ook kiezen voor meer slaap en dan dus bij/op ons. Heb wel de hoop dat het beter wordt maar wanneer...
9 dagen geleden
Fijn die herkenbaarheid. Mijn kleine valt ook niet in mijn armen op de bank in slaap maar vaak ook echt alleen in het donker op zijn kamer.
Vanavond was het helemaal drama want ook vanavond lukte het niet om te slapen in zijn bed. Heeft dus alleen maar in onze armen geslapen op de bank.
We hebben hem net weer overgelegd in zijn eigen bed. Maar ik gok zomaar dat het hem niet gaat lukken daar en weer bij ons in bed komt.
8 dagen geleden
Ja, hier alleen maar dutjes van 30 minuten in eigen bed. Je kan er de klok op zetten. In de middag pak ik hem dan direct als hij wakker wordt bij me voor een contact nap, en dan slaapt hij zo anderhalf uur verder.
We blijven wel iedere keer oefenen met inslapen in eigen bed, dat was namelijk eerst ook drama, maar gaat nu echt supergoed. Die langere dutjes komen ook nog wel denk ik.
8 dagen geleden
Reactie op MrsPoppie
Ja, hier alleen maar dutjes van 30 minuten in eigen bed. Je kan er de klok ...
Hoe heb je dat inslapen geoefend? Ik kan dat echt niet met huilen hoor.
Zit er ook aan te denken om slaapcoach misschien in te schakelen. Maar ik weet niet of het echt gaat bijdragen.
Tis nu ook steeds vaker dat we hem in bed leggen en dan meteen weer wakker wordt. Valt aan de fles meestal in slaap
8 dagen geleden
Reactie op Mrswit
Hoe heb je dat inslapen geoefend? Ik kan dat echt niet met huilen hoor.
Z ...
We hebben een duidelijk slaapritueel voor hem. We blijven hem vasthouden tot hij rustig is en/of bijna slaapt maar niet helemaal.
Dan leggen we hem in bed met zijn knuffeldoekje. Meestal is hij dan nog wakker. Zo lang hij rustig is gaan we weg en laten we hem liggen. Als hij gaag huilen gaan we terug en troosten hem meestal door op te pakken, soms lukt het om in bed te troosten. Meestal valt hij dan na een tijdje zelf in slaap.
8 dagen geleden
Hoi! Hier een kindje met alleen contact dutjes. Bedje lukt helemaal niet, overdag en ‘s nachts.
Of het beter wordt weet ik niet, ik hoop het. Wat ik wel weet, is dat het heel normaal is. En dat contactdutjes goed zijn voor de hechting. Sommige kindjes hebben het iets meer nodig denk ik
Dus niet echt tips maar wel herkenning en het is soms heel pittig maar ook heerlijk 🥰
8 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Hoi! Hier een kindje met alleen contact dutjes. Bedje lukt helemaal niet, o ...
Ik vind die contactdutjes stiekem ook echt genieten, zo knus!🥰
Hoe doe je dat snachts met contact slapen? Hier gebeurd het ook geregeld dat hij vanaf een uur of 3 bij mij in bed beland, meestal vallen wij allebei tijdens de voeding in slaap. Maar dan wordt ik dus zelf sochtends wakker met spierpijn door mijn hele lijf. Doordat ik dan uren in dezelfde houding blijf liggen, op mijn zij om hem heen gekruld zegmaar. Nog tips om dat te voorkomen?
8 dagen geleden
Reactie op MrsPoppie
Ik vind die contactdutjes stiekem ook echt genieten, zo knus!🥰
Hoe doe je ...
Hoi! Ik wissel best veel van houding want ze komt geregeld nog elke 2 uur
Ik begin altijd op mijn zij, zonder kussen, zij ligt dan ook op haar zij mijn kant op en ze heeft haar handjes in mijn gezicht (zo schattig!) mijn benen opgetrokken onder haar en mijn bovenste hand op haar billen. Als ze voor de voeding komt leg ik 2 kussens in mijn rug, en 1 onder elke arm. Ze slaapt dan op mij verder en ik ook. Als ze weer voor de voeding komt ga ik op mijn zij. En ik heb eigenlijk nergens last van maar had bijv ook geen klachten tijdens de zwangerschap dus misschien gewoon een goede rug…?
Wij zien nog regelmatig de kinderarts (ze had een pittige start helaas…) en die vertelde mij dat kindjes waarbij aan de slaap behoefte wordt voldaan en veel samen slapen later vaak juist beter gaan slapen! Ze krijgen een veilige associatie met slapen, dat het iets fijns is. En daar zou je dan later profijt van hebben, houd ik me maar aan vast nu!
En wat mij ook heeft geholpen is het boek zachte nachten, echt een aanrader
En een tip voor iedereen die het lastig vind, las ik gisteren op de Instagram van de schrijfster van het boek: als je je kindje slapend weglegt, zing dan een liedje en blijf dat liedje zingen terwijl ze in bed liggen! Ik heb het nog niet geprobeerd maar wellicht kan het iemand helpen 🥰
5 dagen geleden
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga het boek zachte nachten ook even aanschaffen om te lezen. En we blijven de dutjes maar samen doen. Slaap doet slapen zeggen ze vaak toch. Hoop gewoon dat hij het gaat leren.
Probeer met een schema te werken. Maar ja als hij maar half uurtje slaapt kom het nooit uit en denk dan maar weer go with the flow maar soms denk ik hij heeft kkk wel behoefte aan regelmaat denk ik..