6 Reacties

4 maanden geleden

Ik wou dit ook graag doen bij onze eerste. Mij werd het afgeraden omdat ik inderdaad ‘alles’ op gang zou brengen maar er uiteindelijk toch geen gebruik van wou maken.

4 maanden geleden

In sommige gevallen geven ze aan dat je het kunt opvangen maar in principe als de baby gezond is en je verder geen zwangerschapsdiabetes hebt is het niet nodig om op te vangen. Dit is bij ons gezegd op de voorlichtings avond van borstvoeding.

4 maanden geleden

Opvangen van colostrum stimuleert geen productie. Het hormoon wat er voor zorgt dat je borstvoeding gaat lopen, word pas aangemaakt op het moment dat de placenta is geboren. Mocht je willen opvangen wat je verliest, zou ik voor een opvangschaal gaan die niet vacuum zuigt, dan zou je hem ook nog na de bevalling kunnen gebruiken als je dan nog last hebt van lekkage

4 maanden geleden

Reactie op Chan98

In sommige gevallen geven ze aan dat je het kunt opvangen maar in principe ...
Nee t hoeft ook niet, maar t voelt zo zonde om het de wasmachine in te zien verdwijnen 😅

4 maanden geleden

Je kan opvangschalen lopen. Dan stimuleer je de productie niet, maar gaat de colostrum niet verloren. Je kan dit ook geven als je kindje bijvoorbeeld ziek is. Er zitten namelijk veel antistoffen in die goed zijn voor de baby. Je kan het tot een jaar bewaren in de vriezer. Ik doe het wel, maar ik heb mijn eerste ook een jaar lang borstvoeding gegeven. Maar het is niet bewezen dat als je nu bijvoorbeeld met de hand afkolft na douchen, dat je productie dan meer is als je bevallen bent. Maar ik zou zeggen vang het op in de schalen , want het kan altijd van pas komen 😉

4 maanden geleden

ik heb bij de 1e spuitjes besteld waarin je het kon invriezen. vaak als je online zoekt of bij apotheek vraagt kunnen ze je er goed mee helpen. ik had toen ook een speciaal dopje erbij om het makkelijker bij baby in te spuiten ivm kleine hoeveelheden in spuit