9 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben van plan om ook de speen te gaan gebruiken hoor, zeker als het helpt dat hij de speen heeft maar wel in m'n armen ligt. Alleen pakt hij die nu nog niet 😅 ik denk nog net te klein, daarom gaat hier aanleggen niet altijd even makkelijk

4 maanden geleden

Als een speen helpt rustig te worden en de BV goed loopt (je herkent wanneer het troost is of juist honger) zou ik zeker voor een speen gaan. Mij werd juist verteld dat na een paar weken je moet opletten dat je geen menselijke speen wordt want idd je tepels gaan naar de klote. Ik had soms met mijn dochter dat ze zo overstuur was (meestal rond avondeten) dat ik aan tafel zat met een kind aan mijn borst….. niet perse relaxed

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Als een speen helpt rustig te worden en de BV goed loopt (je herkent wannee ...
Hier zat de eerste ook altijd aan me vast 😅🤣

4 maanden geleden

Als je baby goed aanhapt en drinkt kan je gerust de speen geven! Bij de eerste durfde ik het ook niet aan haha. Maar bij de 2de nu wel gedaan en alles gaat net zo super🥰 heb de Philips avent new born ronde speen!

4 maanden geleden

Wel! Als de borstvoeding goed loopt kun je dit prima doen. Al valt je baby dan waarschijnlijk ook vaak in slaap aan de borst, maar voor zuigbehoefte is een speen wel fijn.

4 maanden geleden

Ik heb me bij de eerste gehouden aan de eerste 6 weken geen speen maar bij de rest niet. Als de borstvoeding goed loopt en de kleine komt goed aan kun je gewoon een speen geven, de jongste ging mij als speen gebruiken anders

4 maanden geleden

Hier was hij net even onrustig dus nog een keer speen gegeven, pakte m paar min en viel in slaap 🥳🥰

4 maanden geleden

Bij ons werd in het ziekenhuis gezegd dat je het beste gewoon een speen kan geven. Soms hebben ze gewoon een zuigbehoefte die een speen kan verlichten.

4 maanden geleden

Waarom werd dit afgeraden? Hier zei zelfs de gynaecoloog van als ze t wil (wat hier dus niet t geval is! Dus hier is t de borst of de pink) gewoon doen. Wel goed kijken welke speen je geeft. T kan zijn dat deze heel veel afwijkt van een tepelvorm maar perfect in de mond ligt van je kleintje. Dus helemaal tegen t gehemelte aan waardoor der kans is dat er tepelverwarring ontstaat. Dat was t enige advies. Maar die van mij valt ook gewoon zonder dat ik mijn borst als rust middel gebruik in slaap hoor. Gebeurde bij Maud ook met de fles, maar bedenk je goed hoe veel kracht en energie zn kleintje moet leveren om lekker aan die borst te drinken!