18 Reacties

één maand geleden

Wij lopen eigenlijk een beetje tegen hetzelfde aan met onze tweeling van 3 maanden. Ze krijgen dan rond 18:30 een voeding en gaan dan nr bedd en om 23/23:30 maak ik ze wakker. Dan komen ze meestal weer tussen 3 en 4. Laatst dus ook een keer de 23u fles vergeten (was in slaap gevallen, haha) En toen kwamen ze om 2u. Dus langer slapen kunnen ze wel. Ik ben nu begonnen met de fles van 23 steeds eerder te geven. Nu 2 avonden om 22/22:30 gegeven en vannacht kwamen ze om 4u. Mss een idee om het zo langzaam op/af te bouwen. 😅

één maand geleden

Hier hebben we eigenlijk nooit de voeding van 23.00 uur gegeven tenzij hij zelf wakker werd. Maar hij is deze zelf al snel gaan overslaan. Nu slaapt hij of inderdaad gewoon door van 8 tot 6/7 uur of hij word rond 2/3 nog een keer wakker maar dan geef ik meestal 120 want daar heeft hij dan genoeg aan om weer verder te slapen

één maand geleden

Ik had dit dilema eerst ook. Uiteindelijk toch voor gekozen om 23:00 wel te doen om de kans groter te maken dat hij doorslaapt en evengoed voldoende ml krijgt over de dag. Mijn zoontje kwam de eerste 2 weken elke nacht maar sliep toen wel ineens door. Hij is nu 11 weken. 2 maanden is sws normaal dat ze ‘s nachts nog komen :).

één maand geleden

Om 23:00 doe ik dan trouwens een ‘prikkel arme’ voeding. In het donker, niet gezellig tegen hem kletsen oid. Dan blijft hij slaperig/valt snel weer in slaap. Ik doe het als ik moe ben ook wel eens om 22:00 al.

één maand geleden

Wij maakten haar eerst niet wakker na de voeding van 19u, want dat werkte niet voor haar. Ze werd dan rest van de nacht vaker wakker. En kwam moeilijk weer in slaap. Laatst weer een keer geprobeerd en nu werkt het wel. Dus we maken haar nu wel wakker. Ze is 9 weken. Ze heeft al een aantal nachten doorgeslapen op de “juiste” tijden. Soms word ze alsnog een keer wakker, dan probeer ik eerst de speen en als dat niet helpt krijgt ze een klein flesje van 90cc (beetje afhankelijk van de tijd) Bij ons op het consultatiebureau gaven ze het advies wel wakker maken, zodat alle voeding overdag gegeven word. Op een gegeven moment vervalt dan die late voeding van 23u. Als je om 23u nog geeft heb je ip meer kans dat ze al door gaan slapen dan dat je om 19u al de laatste geeft. En die nachtvoeding een klein flesje is dan even “extra” tot ze overdag genoeg drinken en dus zonder kunnen ‘s nachts.

één maand geleden

Ik maak nooit een kindje wakker. Geloof meer in het volgen van het hongergevoel van het kind en z’n natuurlijke ritme. Maar geef ook borstvoeding, dus dat is wellicht anders. Ik hoef niet naar hoeveelheden te kijken.

één maand geleden

Reactie op JaimXO

Om 23:00 doe ik dan trouwens een ‘prikkel arme’ voeding. In het donker, nie ...
Zo doen wij dat ook. Ik geef dan zijn droomvoeding als dat zo heet. Al slapend en soms wordt hij een beetje wakker en drinkt half slapend, boeren en dan weer naar bed. Soms wordt hij in bed wakker en soms valt hij weer in slaap (dit kan dan wel even duren). Als we dit niet doen wordt hij eerder wakker in de nacht en soms komt hij alsnog met 3 uurtjes weer.

één maand geleden

Reactie op ROSAXX

Ik maak nooit een kindje wakker. Geloof meer in het volgen van het hongerge ...
Dit doe ik ook, rond 20.00 gaat ze slapen, de ene keer komt ze om 2 of om 3 of om 5. Maar maak haar nooit wakker, met de oudste ook nooit gedaan

één maand geleden

Reactie op Mandyr91

Dit doe ik ook, rond 20.00 gaat ze slapen, de ene keer komt ze om 2 of om 3 ...
En is jouw oudste toen op een gegeven moment de hele nacht door gaan slapen? Oftewel: komt er vanzelf een moment dat ze dan ineens vanaf 8 uur de hele nacht door kunnen trekken?

één maand geleden

Ik heb mijn dochtertje op een gegeven moment niet wakker gemaakt. Simpelweg omdat ik haar er niet gelukkiger van maakte. Ze dronk de fles van rond 23:00u ook amper op. Ze is een tijdje gekomen rond 4:00. Dit werd steeds later en nu slaapt ze van 20:00 tot 6:00/7:00. De kindjes komen vanzelf wanneer ze honger hebben en na mate ze ouder worden gaan ze een langere tijd ertussen laten.

één maand geleden

Hier ook nog nooit wakker gemaakt (kraamweek uitgezonderd). Ze krijgt de laatste fles ergens tussen 7 en 9 en komt dan tussen 3 en 5 in de nacht weer. Ik volg geen schema maar volg haar dus het wisselt qua tijden. Las van de week de uitspraak hoeveel kinderen van 18 ken je die nog een nacht voeding nodig hebben 😅 Beetje overdreven natuurlijk, maar zodra je kindje er aan toe is zal hij gaan doorslapen. In principe hoef je daar helemaal niks voor te doen 🙂

één maand geleden

Onze dochter is trouwens 10 weken, 6 kilo en 59 cm lang maar krijgt nog gewoon 6 a 7 flesjes van 120 en zo nu en dan 150. Cb adviseerde hier ook na 5x 150 te gaan maar merk dat zij hier nog helemaal niet aan toe is. Bij alle andere ophoging gaf zij het heel duidelijk aan dus wacht nu ook gewoon tot zij aangeeft dat 120 niet meer genoeg is.

één maand geleden

Reactie op AnneM90

En is jouw oudste toen op een gegeven moment de hele nacht door gaan slapen ...
Tuurlijk. Maar hou er wel rekening bij dat dit bij sommige kindjes wel tot een jaar/anderhalf jaar kan duren tot ze helemaal nooit meer een nachtvoeding nodig hebben.

één maand geleden

Herkenbaar… Helaas zijn babies niet altijd logisch hahahaa. Ik zou het gewoon een paar dagen uitproberen die 23:00 voeding, en als dat niet werkt gewoon lekker laten slapen. Bij onze dochter heeft het ‘eerder doorslapen’ nooit gewerkt met wakkermaken en had ze gewoon nog een nachtvoeding nadat ze om 19/20 naar bed ging.

één maand geleden

Laat ik voorop stellen dat ieder kindje anders is. Onze zoon is nu 11 weken (gecorrigeerd). Hij krijgt rond 22:45 nog een voeding. Hij slaapt nu sinds 1,5 week ongeveer door tot 7 u🎉 dit deed hij bij ons redelijk stapsgewijs. Eerst was het tot 4 uur slapen, daarna tot 5, daarna tot 6 en nu tot 7. Dit ging wel vrij vlot, denk een week of 3 a 4. Dit deed hij uit zichzelf. Wel savonds een vrij strikte routine. 19:00 de fles en daarna meteen op bed. Hij valt zelf in slaap. We merken nu ook aan hem dat hij tussen 18:00 en 19:00 zeurderig is en graag naar bed wil. Na z'n fles om 19:00 gaat hij dus lekker op bed en geven we hem om 22:45 nog een fles. Deze gaat er altijd goed in! Hij is nu (schat ik) zo'n 5,8 kg en 59 cm lang. Hij krijgt 5x 165ml.

één maand geleden

Onze baby is 9 weken. Wij geven ook 5 flessen per dag. De laatste is tussen 23.00 en 00.00. Ze is dan niet altijd wakker maar geven m wel alsnog. Ze wordt dan wel een aantal keer wakker in de nacht maar is altijd tevreden met het speentje. De volgende fles is dan altijd rond 07.00/7.30 soms wat eerder of later.

één maand geleden

Ons dochtertje is bijna 10 weken en wij geven dr elke avond rond 22/23u ook nog een fles van 120cc. Ze slaapt eigenlijk al weken door tot 7/7.30u en heeft dus met dat flesje toch een fijne buffer voor de nacht. Ik denk als we dat niet doen dat ze dan wel om 3u komt.. Zij gaat er in ieder geval goed op en mama ook.🥰 Ik zie wel wanneer we die fles gaan schrappen.. Voor nu werkt dit heel fijn.

één maand geleden

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Geprobeerd om te kijken wat het doet als we hem laten slapen. Eerste nacht kwam hij al om 1:45. Gisteren om 20 uur een fles op en om 20:30 gaan slapen en net om 5:30 kwam hij🥳 kan ook toeval zijn haha