Hoi allemaal!
Mijn zoontje is zondag 2 maanden oud en weegt 5.8 kg en is 61 cm lang. Daarom is er gisteren tijdens onze afspraak op het consultatiebureau geadviseerd dat hij naar 180 ml flessen mag. Inprincipe zou hij dan langzaamaan naar 5 flessen per dag gaan (hij zit nu op 6). Waar we eerst best een duidelijk 'ritme' hadden, loop ik nu een beetje vast. Het is namelijk zo dat hij ergens tussen 18:30 en 19:30 een voeding krijgt en vervolgens rond 20:00 uur naar bed gaat. Deze bedtijd wilt hij dan ook echt. Vervolgens valt hij in diepe slaap en begint voor hem de nacht.
Nu komt het dilemma; maak ik hem wakker s avonds rond 23:00 uur of laat ik hem slapen? Van de week hebben we gekeken wat er gebeurd wanneer we hem laten slapen. Toen kwam hij om 3 uur snachts. Dat betekende dat hij dus 8 uur zonder voeding heeft gedaan en dus ook 7 uur had geslapen. Super knap, maar eigenlijk op een verkeerde tijd.
Wanneer we hem wakker maken om 23;00 , net gisteravond, komt hij vannacht om 4 uur. Ik snap en verwacht niet dat hij al door gaat slapen als hij daar niet aan toe is, maar je gaat toch ergens naar toe werken. Mij lijkt het logischer dat hij eerder door zou gaan slapen namelijk als hij om 23 uur nog een voeding heeft ipv dat hij om 19 uur voor laatst heeft gedronken. Wat denken/vinden jullie? Consultatiebureau geeft hier helemaal geen duudelijk advies in en ook op internet lees ik verschillende dingen over deze droomvoeding.