13 Reacties
2 dagen geleden
50 woorden? Wow. Die van ons brabbelt ook als een gek. Maar woordjes kan hij: mama, papa, boekje, koekje, die dag dag etc
2 dagen geleden
50 hoeft echt niet hoor? Wie heeft je dat verteld?
Mijn dochtertje is nu ook 17 maanden en zegt er ongeveer 10 die verstaanbaar zijn (mama, koek, aaien, oma, eten, die, ja, coco, kat,oke,wauw,woewoe,miauw)e
n de rest brabbelt ze vanalles in haar eigen taal. Dierengeluiden tellen ook mee.
gisteren
Hier bijna 17 maanden en ook nog geen woord… hij begrijpt wel alles maar praten wil ie nog niet 😣
gisteren
Hier ook nog steeds niet echt woordjes (bijna 17 maanden). Wel "mama", maar echt iedereen is mama momenteel (bij wijze van spreken inclusief de postbode zeg maar). Ik begin wel het idee te krijgen dat er iets meer vorm begint te komen, "water" lijkt bijv inmiddels wel twee lettergrepen te omvatten, maar dus meer een soort "ah-eh". Maar als je hem niet kent, zou je er echt werkelijk geen enkel touw aan vast kunnen knopen.
Waar heb je gehoord dat ze 50 woorden moeten kennen? Dat lijkt me echt extreem, bij ons cb gaan ze uit van ongeveer 5 woordjes bij 18 maanden
19 uur geleden
Die 50 woorden, is wat ze inmiddels echt zouden begrijpen. Wordt vaak verward met wat ze ‘moeten’ kunne zeggen. Het is heel normaal als een kindje van anderhalf nog niet praat hoor en alleen maar brabbelt!
Hier een zoontje van bijna 18 maanden die heeeeeele verhalen brabbelt maar waar we niet veel van kunnen maken. Maar het mannetje begrijpt heeeel veel!!
19 uur geleden
Reactie op NMG1992
Die 50 woorden, is wat ze inmiddels echt zouden begrijpen. Wordt vaak verwa ...
Dit dus, idem dito. Echt leuk om te zien
17 uur geleden
Mijne zegt niet eens 'die' ;) ze heeft wel een specifiek woord/geluid als ze iets aanwijst. Zo heeft ze ook een geluid voor borstvoeding haha. Verder kan ze dierengeluiden voor poes, hond, varken en paard. That's it. Ze kan wel rennen, al 3 maanden. En ik weet dat ze me vaak verstaat, dus ik maak me niet zo druk. Ze vind het blijkbaar nog niet belangrijk of relevant. Komt vast wel.