27 Reacties
3 maanden geleden
Als jij om welke reden dan ook geen BV meer wilt geven is dat toch hartstikke prima!? Niemand hoeft daar verder wat van te vinden het gaat om jezelf en jouw kindje.
Het is ook zwaar en ja het wordt meestal makkelijker na 6 weken ongeveer. Ik heb bij de eerste gezegd een half jaar maar uiteindelijk vond ik het makkelijker dan fles voeding en heb ik het een jaar volgehouden(na 9 maanden gecombineerd want toen gestopt met kolven op werk).
Maar ik begrijp je gevoel heel goed want ook nu bij de tweede heb ik weer dat ik het nu de eerste weken weer zwaar vind. Ook al gaat het hartstikke goed. Ik ga het nu wel zien wat lukt. En heb geen verwachtingen aan mezelf gesteld.
En zoals andere al zeggen jij moet je natuurlijk wel goed voelen en goed voor jezelf zorgen.
Dus je hoeft je niet schuldig te voelen! En al helemaal niets van de moeder maffia aantrekken 😉.
3 maanden geleden
Lieverd, denk aan jezelf. Ik ben midden in de nacht na 3 dagen gestopt omdat ik er mezelf geen plezier mee deed ondanks de complimenten vanuit ziekenhuis/kraamzorg hoe goed het wel niet ging. Zelf had ik last, t gaf me geen geluk en na jaren fertiliteit/zwangerschap/bevalling was mijn lichamelijke grens bereikt. Ik heb genoeg gedaan fysiek. Maak de keuze voor en met jezelf, je bent niks en niemand uitleg verschuldigd.
3 maanden geleden
Hier ben ik ook aan het afbouwen, zoontje is nu 3 weken. Heeft soms wel moeite met aanhappen wat voor beide frustratie bezorgt.
Ik herken het heel erg wat je zegt, voeden in openbaar doe ik nu liever niet, want moet dan met tepelhoedje, ik kolf dan wel, maar ie mega tijd rokend, hij krijgt namelijk vaker een flesje dan de borst. Nachten vind ik ook zwaar idd, ook ivm nog 2 kids die energie opslurpen bij mij... ik mis mijn vrijheid om de deur uit te gaan zonder te hoeven denken ik moet om zo laat weer terug zijn om te voeden of kolven. En deze keer geniet ik niet van het geven van borstvoeding als dat ik bij mijn andere 2 kids wel deed.
Ik voel mij niet schuldig, hik heeft de eerste weken gehad en wordt ook groot met kv. Verloskundige gaf vandaag nog Compliment bij de nacontrole, dat ze het heel sterk en goed vind dat ik voor mijzelf kies en zo voelt het oom, want ik wil mijn lichaam weer terug.
Na mijn vorige zwangerschap heb ik een postnatale depressie gehad na een aantal maanden. Dat wil ik niet nog eens en kies ik nu voor mezelf.
Dus voel je niet schuldig, het is niet niks wat je van je lichaam vraagt door het geven van borstvoeding, zowel lichamelijk als mentaal!
3 maanden geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik snap je gevoelens helemaal! Toen ik zwanger was, dacht ik: “Borstvoeding ...
Ik had hetzelfde, maar eenmaal BV geven en dan stoppen voelt heel dubbel. Het contactmoment met je kleintje is zo speciaal, dat had ik van te voren niet kunnen bedenken!
Maar nog steeds, het moet niet ten koste gaan van jezelf.
Wel fijn om te lezen dat bij andere had na aantal weken wat beter ging
3 maanden geleden
Reactie op DiedeH94
Dat is fijn om te lezen! Wat maakt het dan voor jou nu makkelijker?
Bij mij ook wat makkelijker na 4 weken. Sneller aanhappen en korter drinken. Mijn eigen herstel is bijna rond en we zijn meer gewend. Moest ook zomaar in het openbaar voeden en ging goed. Gaf veel vertrouwen. Heb bij mijn eerste ook fulltime gekolfd en dat is echt killing na 8 maanden in combinatie met fles geven. Daar ging ik zelf aan onderdoor. Dus begrijp de gevoelens wel van jullie. Snap ook goed dat als je er al eentje of meer rond hebt lopen, dat je eieren voor je geld kiest. Mijn mening: doe wat goed voelt, dan ontspan je het meeste. En even rouwen of schuldig voelen dat is logisch. Laat je niet gek maken!
3 maanden geleden
Reactie op DiedeH94
Ik had hetzelfde, maar eenmaal BV geven en dan stoppen voelt heel dubbel. H ...
Klopt!
Ik wilde het niet opschrijven, maar nu anderen het ook gezegd hebben: ook ik vond het na 3-4 weken makkelijker worden. De aanhap/aanleg ging beter/sneller en we hadden allebei wat meer onze draai gevonden. M’n zoontje is nu zeven weken. Geen idee hoe lang ik ermee doorga. En hij is m’n eerste, dat maakt het ook makkelijker.