25 Reacties

één maand geleden

Ik kan je een kolfconsult bij een lactatiekundige aanraden! Zij kan met je meekijken en ook adviseren over de kolf. Ik bleek een veel te groot borstschild te gebruiken en dit kan veel invloed hebben op de productie. Lactatiekundigezorg kan in je aanvullende verzekering zitten, dan krijg je het nog (deels) vergoed ook. Ik heb nu een draadloze en dit gaat zoveel beter dan mijn vorige kolf. Kolven vond ik eerst ook verschrikkelijk, maar na het consult en nu een draadloze kolf heb ik er alle vertrouwen in.

één maand geleden

Ik zou heel graag contact hebben met een lactatiekundige echter in de buurt zitten er weinig en die er zitten verhuren geen kolf(consult hebben) die ik dus kan uitproberen, vind het veel geld er weer 1 extra aan te schaffen dus ook dat is weer lastiger (vind ik)

één maand geleden

Ik heb hier vandaag ook over gesproken met mijn lactatiedeskundige. Ik vind voeden fijn omdat het een momentje met mijn baby is maar buiten dat zie ik 4/5 maanden waarop ik weer ga werken echt geen voordelen. Ik heb precies hetzelfde probleem met kolven en ondanks haar advies lukt get me niet on meer te kolven. Zij zei dat het ook ern optie was oo tzt gewoon ‘d avonds en ‘s ochtends borstvoeding ye geven en de rest kunstvoeding. Ik ga zelf dat nu overwegen. Overigens doet mijn lactatiedeskundige ook veel via videobellen. Mocht je dr gegvens willen kun je me een vriendschapsverzoek sturen. Ze is geweldig en heeft enorm veel kennis!!

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Ik heb hier vandaag ook over gesproken met mijn lactatiedeskundige. Ik vind ...
Graag!

één maand geleden

Ik heb hierover ook gesproken met de lactatiekundige van het cb. Zij gaf aan dat het combineren met kunstvoeding lastig kan zijn, omdat de productie dan vaak teveel terugloopt. Zij adviseerde mij op de dagen dat ik werk toch 2 keer te kolven. Wat je wel kolft kun je dan aan je kindje geven en aanvullen met kunstvoeding. Op die manier heb je in ieder geval niet de stress dat je niet genoeg kolft. Neemt uiteraard niet weg dat het kolven zelf vervelend blijft, maar op de dagen dat je dan thuis bent kun je wel live blijven voeden.

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Ik heb hier vandaag ook over gesproken met mijn lactatiedeskundige. Ik vind ...
Ik vind het heel gek dat je lactatiekundige dit tegen je gezegd heeft. Het is namelijk zeker een optie. Maar als je dit met 4/5 maanden doet loopt je productie heel snel terug. Als je dat niet erg vindt is het prima natuurlijk, maar wil je nog even blijven voeden dan zal je echt op werk moeten kolven tot ongeveer 9 maanden. Daarna kun je kijken of het lukt om ermee te stoppen

één maand geleden

Ik vind kolven ook verschrikkelijk. Maar ik weet nog wel van de oudste 2 dat het weer beginnen met werken ook heel erg hectisch is. Stiekem vond ik het wel fijn om even 2 keer per dag in een hok te zitten en even niks anders te doen aan melk maken en aan m’n baby denken. Ik kolfde tot 6 maanden echt elke 2,5-3 uur. Daarna 2 keer per dag en na 9 maanden 1 keer in mn pauze. Maar toen was ik er wel echt klaar mee trouwens. Ik moest ook altijd vechten om genoeg bij elkaar te sprokkelen voor een voeding. Bij kindje nummer 2 ben ik vanaf 6 maanden gaan aanvullen met kv voor de opvang

één maand geleden

Ik zag hier ook erg tegenop, maar nu ik het doe geeft het me ook een trots gevoel: ook als ik werk kan ik voor de voeding zorgen voor onze kleine. Maar als het me tegenstaat dan stop ik. Geen stress! Kijk wel op tegen een zakelijke trip eind okt - heb genoeg voor de kleine in de vriezer en koelkast dan maar hoe dat te doen met vliegen en melk mee terug?! En afspraken en etentjes. Maar denk ook daar, gewoon doen. Overigens zou bij mij overdag niet kolven niet werken, de druk in mn borsten voel ik echt wel na 4 uur.

één maand geleden

Zeker kijken naar je schilden!!! Ik heb mij bij de eerste daar ook in vergist. Nu ben ik kleinere schilden (Tepel meten en alleen het hoge stuk, dat is de maat +2mm). Nu kolf ik veel meer met de zelfde kolf.

één maand geleden

Reactie op Mlisz88

Zeker kijken naar je schilden!!! Ik heb mij bij de eerste daar ook in vergi ...
Ja dit 100%! Kan echt een mega groot verschil maken. Wat ook een fijne tip is die ik ooit gehad heb: de handkolf van Medela. Ik voel me veel minder aan de melkmachine, en ik kolf veel meer en sneller. Doordat je de hendel vasthoudt als het nog stroomt, bepaal je zelf de snelheid en kolf ik een stuk efficiënter. Hoeveel kolf je nu per keer, en hoeveel geef je als voeding mee? Ik vond kolven ook altijd een noodzakelijk kwaad, maar ergens ook wel een fijn rustmoment in de dag. Inmiddels is de peuter ruim 2 en drinkt nog steeds, het is nog steeds een fijn moment. Voor mij is het het echt waard geweest.

één maand geleden

Reactie op Mlisz88

Zeker kijken naar je schilden!!! Ik heb mij bij de eerste daar ook in vergi ...
Mijn schild is wel goed, dit is gecheckt door mijn kraamhulp met lactatiekundige achtergrond.. dus ik vermoed dat het daar niet aan kan liggen maar zeker waard nog x te checken. Ik ga deze week eens contact opnemen met iemand voor ik echt de beslissing maak.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Ja dit 100%! Kan echt een mega groot verschil maken. Wat ook een fijne ti ...
Ik kolf tussen de 40ml en bij een goed dag max 100ml per borst, maar ze drinkt zeker tussen de 90ml en 120ml al op. Ze is 8 weken oud en drinkt nog ongeveer 6-8x per dag.

één maand geleden

Reactie op LindsayPV

Ik kolf tussen de 40ml en bij een goed dag max 100ml per borst, maar ze dri ...
Bedoel niet per borst, 2 borsten samen dus tussen de 40ml en 100ml

één maand geleden

Reactie op LindsayPV

Ik kolf tussen de 40ml en bij een goed dag max 100ml per borst, maar ze dri ...
Ah dat zijn idd geen gekke hoeveelheden in de fles. Ik weet nog dat ik namelijk bij de eerste dacht (te veel naar kv mensen geluisterd) dat er echt 160 in de fles moest, dus dikke kolfstress want dat kreeg ik nooit bij elkaar gekolfd natuurlijk 😅 Ik speelde trouwens wel eens vals. In de ochtend dezelfde borst geven als de laatste keer in de nacht. Dan had ik een mooie volle kolftiet.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah dat zijn idd geen gekke hoeveelheden in de fles. Ik weet nog dat ik name ...
Hahaha ja ik vond het ook lastig om de hoeveelheid te bepalen, ook omdat je niet wilt dat je kind zonder eten zit. Nu drinkt ze gelukkig wel als t moet ook kv. Ik had afgelopen zaterdag een feest daar heb ik gekolfd na 5u geen bv en toen kwam er dus links maar 20ml uit.. daar snap ik dan niks van want hij voelt vol en daarna echt leeg..

één maand geleden

Reactie op LindsayPV

Hahaha ja ik vond het ook lastig om de hoeveelheid te bepalen, ook omdat je ...
Ah dat klinkt bijna alsof je geen tsr hebt gehad. Lukt het goed om die op te wekken met de kolf?

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah dat klinkt bijna alsof je geen tsr hebt gehad. Lukt het goed om die op t ...
Zo klinkt dat voor mij ook. Wat bij mij altijd goed helpt is een huil filmpje kijken van onze dochter. Dan krijg ik echt meteen tsr. En als die eenmaal is lekker op je telefoon gaan winkelen etc. Iets waar je ontspannen van wordt.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah dat klinkt bijna alsof je geen tsr hebt gehad. Lukt het goed om die op t ...
Voor mijn gevoel wel.. na 1 minuutje voel ik die meestal wel aan beide kanten.. ik weet niet wat anders dat gevoel is. Daarna gaat t ook snel weer weg. Ik heb ook al verschillende standen geprobeerd op de kolf. En ik kijk inderdaad filmpjes en foto’s de eerste paar minuten.. omdat t minder goed lukt staat het me ook tegen, maar heb t idee dat dat ook niet mee werkt tijdens het kolven.

één maand geleden

Reactie op LindsayPV

Voor mijn gevoel wel.. na 1 minuutje voel ik die meestal wel aan beide kant ...
Ja je krijgt nu vicieuze cirkel. Want je bent met je hoofd bezig met kolven. Dat heb ik niet. Ik ga gewoon zitten op mijn telefoon en ga meestal vinted kijken of een spel spelen. In ieder geval proberen niet aan kolven te denken, maar aan een rust moment voor mezelf met een kopje thee.

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Ja dit 100%! Kan echt een mega groot verschil maken. Wat ook een fijne ti ...
Ik krijg geen tsr met de handkolf. Krijg een lamme duim maar het lukt me gewoon niet. 🤷‍♀️ ik gebruik hem wel ‘s ochtends tijdens het voeden als de baby de tsr opwekt. Het is idd een hele fijne kolf en gaat echt supersnel