16 Reacties

5 dagen geleden

Een beetje een combinatie? Ons zoontje gaat vaak wel rond dezelfde tijden naar bed maar hier zit wel flexibiliteit in afhankelijk van hoe goed hij slaapt en hoe happy hij nog is. Wij richten ons op de ochtend 3 uur wakker. Hij meestal om 7 wakker dus dan om 10 naar bed maar dit kan ook een half uur later zijn, eerder doen we eigenlijk meestal niet omdat we dan de rest van de dag niet uit komen. Hij slaapt dan vaak van 10 tot 11 maar soms ook tot 11.30 of 12. We houden dan 3 a 3.5 uur wakker, waarbij hij niet later dan 15.00 naar bed gaat. Beetje afhankelijk van zijn ochtend dutje slaapt hij tussen een uur of twee uur, maximaal tot 17.00. Dan is hij altijd tot max 19.00 en gaat altijd elke dag rond 19.00 naar bed. Helemaal sturen dat gaat niet maar beetje helpt wel voor ritme.

5 dagen geleden

Reactie op lyla105

Een beetje een combinatie? Ons zoontje gaat vaak wel rond dezelfde tijden n ...
Jullie houden dus bij laatste slaapje dan 2 uur wakkertijd aan? Hoe oud is jullie kindje nu? Onze dochter is nu bijna 10 maanden. Ik denk dat 2 uur wakkertijd weer te kort is. Ik vind het zo lastig ook om haar goed te lezen qua slaap
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Een vast schema, zoontje is 8 maanden Altijd 7:00 opstaan/ wakker maken 9:30-10:00 slapen, ook wakker maken als hij nog slaapt 13:00-15:00 slapen, maar als het ochtend dutje niet goed is gegaan eerder naar bed, maar niet eerder dan 12:00 Tussen 18:00 en 19:00 naar bed, afhankelijk hoe goed hij ‘s middags heeft geslapen en of we het middag dutje hebben vervroegd

5 dagen geleden

Reactie op TedereVuurvogel634724

Een vast schema, zoontje is 8 maanden Altijd 7:00 opstaan/ wakker maken 9:3 ...
Dat zou fantastisch zijn als we dat kunnen aanhouden. Ik ben alleen bang dat ze dan jengelig wordt omdat ze moe is. Hoe doet jullie zoontje het zo? En kan hij ook zelfstandig slapen? Daar hebben wij ook nog niet mee geoefend 🙈

5 dagen geleden

Reactie op Anoniem02072024

Dat zou fantastisch zijn als we dat kunnen aanhouden. Ik ben alleen bang da ...
Dit schema hebben we pas sinds 2 weken via een slaapcoach! Hij sliep bij ons in bed en had een slaapassociatie met aan de borst slapen en sliep overdag alleen in de kinderwagen. Dit schema icm een slaaptraining (waiting approach methode) heeft ervoor gezorgd dat hij na 1 dag goed ging slapen. De eerste nacht was wel een hel moet ik zeggen want toen heeft hij 3,5 uur gejammerd en hebben we hem uiteindelijk bij ons in bed genomen, de dag erna sliep hij binnen een half uur. Sindsdien slaapt hij de nachten door en overdag ook veel beter. Het is wel echt doorbijten de eerste 3 dagen en strak het schema aanhouden.

5 dagen geleden

Ik probeer het 2-3-4 schema aan te houden, maar uiteraard zijn er dagen dat dit niet helemaal lukt. Ik probeer haar tot 6.30/7.00 uur te laten slapen, als ze vroeg wakker word wieg ik haar weer in slaap. Dan is het eerste dutje rond 8.30/9.00 uur, daarna rond 12.30/13.00. Mocht ze 1 van beide niet goed slapen en alles wat vroeger zijn, dan laat ik haar nog even slapen in de wagen of auto rond 16.00 uur. Ze krijgt om 18.30 uur de laatste fles en gaat dan de nacht in.

5 dagen geleden

Jullie houden dus bij laatste slaapje dan 2 uur wakkertijd aan? Hoe oud is ...
9 maanden, maar meestal is het langer dan 2 uur, maar zoals vandaag had hij tot 17.00 geslapen en hij is 19.00 naar bed gebracht dus effectief sliep hij om 19.30 denk ik.

5 dagen geleden

Reactie op lyla105

9 maanden, maar meestal is het langer dan 2 uur, maar zoals vandaag had hij ...
Gemiddeld hebben we meer een 3-3.5-3 ritme

5 dagen geleden

Als je ritme wilt, dan begint het met dezelfde tijd opstaan. Desnoods wekker zetten. Dan 2 a 2,5 uur later weer naar bed en zo verder. Ze maken zo'n 12 a 13 uur per dag incl dutjes. Zo kun je het een beetje in een ritme krijgen (op de rustige dagen) 😁

5 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Als je ritme wilt, dan begint het met dezelfde tijd opstaan. Desnoods wekke ...
Ja alleen het lastige is. Dat ze dus bijna altijd om 5 of 6 uur al wakker is. Dus een wekker zetten is een dingetje 🙈

5 dagen geleden

Ik doe alles vooral op gevoel/kijken naar mijn dochtertje. Vaak is de wakkertijd ongeveer 2,5 a 3 uur. Maar ook weleens 2 (na een kort slaapje) en ook weleens 4. Bij ons begint de dag idd ook elke keer op een totaal ander tijdstip! Enige wat ongeveer hetzelfde is is de nacht in gaan. Ongeacht of ze haar laatste dutje doet bijvoorbeeld tot 15.30, of 17.30...ze gaat eigenlijk nooit later dan 19.30 naar bed (heel enkele keer iets later). De avond is ze gewoon moe na de dag, dus dan kan het weleens zijn dat ze na 1,5 of max 2 uur gewoon weer in bed ligt. Ene dag 2 dutjes, maar vaker 3. Dus niet heel erg een ritme, maar wel de nacht in gaan rond dezelfde tijd. Doet ze eens 2 dutjes, dan wil het weleens 18.15 worden. Maar meestal altijd ergens tussen 18.30 en 19.15 met een hele enkele keer een uitloper.

5 dagen geleden

Reactie op TedereVuurvogel634724

Een vast schema, zoontje is 8 maanden Altijd 7:00 opstaan/ wakker maken 9:3 ...
Dit doen wij ook. En in de ochtend nooit langer dan 07:00 laten slapen. Zo houd je tenminste goed een vast ritme. Reinheid, rust en regelmaat hè 😌

5 dagen geleden

Meer een vast tijdstip van opstaan tussen 7 en 7.30u. Verder kijken we naar wakker tijden (vaak 2.15-3-3/3,5).

5 dagen geleden

We houden ons meestal aan wakkertijden en hebben daarmee ook een relatief vast ritme. Dit komt omdat we een goede slaper hebben die standaard 1,5 uur slaapt (ik ken ook de andere kant…). Vanmiddag had ze er een keer geen zin in, dus toen moest ze opblijven van 14.15 uur tot 18.15/18.30 uur (als ik haar dan nog een keer op bed leg is het in de avond nog lang feest 🎉) Meestal ziet het eruit als: 07.00-07.30 uur wakker 09.15-09.30 uur naar bed 10.45-11.00 uur wakker 13.30-13.45 uur naar bed 15.00-15.15 uur wakker 18.30-19.00 uur naar bed

5 dagen geleden

Reactie op Frumpie89

We houden ons meestal aan wakkertijden en hebben daarmee ook een relatief v ...
Wat een heerlijk schema ☺️. Kan jullie kindje ook zelfstandig slapen? Bij ons is het zo lastig dat ze rond 6 uur altijd al wakker is. Alleen ze kan niet zelfstandig slapen misschien dat het daardoor komt

4 dagen geleden

Wat een heerlijk schema ☺️. Kan jullie kindje ook zelfstandig slapen? Bij o ...
Ja ze kan echt al vanaf 4 weken zelfstandig slapen, dus wat dat betreft echt een gelukje hier. De oudste heeft daar moeite mee gehad tot aan zijn 3e, dus dat was ook een heel ander verhaal😅 we waren destijds ook flink aan het zoeken naar iets van een ritme.