52 Reacties
één maand geleden
Ik moet officieel volgende week dinsdag alweer beginnen, baby is dan 10 weken. Ik zie dat alleen totaal nog niet zitten, twijfel alleen nog of ik vakantie inzet of me ziek moet melden (ben nog herstellende van de bevalling). Wanneer ik weer aan het werk ga dan is dat voor 3 dagen en op contract blijf ik fulltime werken. Ik heb ook nog eens geluk met een werkgever die het ouderschapsverlof 100% doorbetaald 😊
één maand geleden
Bij de oudste van 40 uur naar 24 uur gegaan en begonnen toen dochter 4 maanden was (1 maand onbetaald ouderschapsverlof na het reguliere verlof)
Nu werk ik 26 uur, heb de 9 weken betaald ouderschapsverlof volledig opgenomen en ga als de jongste 4,5 maand is weer werken. Neem dan 2 uur per week onbetaald ouderschapsverlof op.
één maand geleden
Ik werkte vóór mijn zwangerschap full time, dus 40 uur per week. Zo staat het ook in mijn contract. Ik begin 17 oktober weer met werken, dan is de baby 12 weken, maar ik ga eerst mijn overgebleven vakantiedagen opmaken door 2 dagen in de week vrij te nemen tot aan het eind van het jaar. Vervolgens neem ik ouderschapsverlof op, waarmee ik 3 dagen per week kan blijven werken tot mei/juni.
één maand geleden
Ik moet officieel 7 okt weer beginnen. Maar ik heb nog voor 6,5 week vakantie uren. Ik twijfel nog of ik daar 4 weken van pak en wat overhoudt of alles inlever. Krijgen januari toch weer nieuw.
Ik werk nu 26 uur in de kinderopvang . (Op ma,di en do.) Werkte eerst 36 uur maar ben naar de geboorte van de eerste 26 gaan werken . Ik wil op donderdag nog ouderschapsverlof opnemen. Alleen moeten ze kijken of dit gaat. Anders wil ik op dinsdag ouderschapsverlof opnemen. Aangezien mijn vriend maandags vrij is.
Wil wel een keer een andere baan aangezien het nu 24/7 hetzelfde is..
één maand geleden
Officieel 3 oktober starten na mijn zwangerschapsverlof.
Heb nog 4 weken vakantie van dit jaar en aanvullend nog 18 weken (9 weken tegen 70%; voor 50%van mijn uren vandaar 18 weken en de overige 50% vul ik aan met pbluren (ik heb dus 18 weken tegen 85% van mijn salaris)
Ik start ergens in maart weer....
één maand geleden
Ik begin pas 2 januari weer. Ik heb de 9 weken ouderschapsverlof eraan vastgeplakt + nog 2 vakantieweken.
Ik blijf 40 uur werken. Bewuste keuze om niet het ouderschapsverlof verspreid op te nemen. Anders ga ik hetzelfde werk doen in 4 dagen ivp 5. Ik werk overigens wel thuis, dus kan mijn tijd zelf indelen. De baby is op 2 van mijn werkdagen ook gewoon thuis bij mijn man, dus die zie ik gewoon.
één maand geleden
Ik begin eind oktober weer met werken. Mijn vriend en ik gaan beide 28 uur aan de slag. We hebben beide contract voor 36 uur en pakken dan 1 dag ouderschapsverlof (van 70 procent) zo doen we dan beide 3 om 4 dagen werken. We wilden eerst beide 4 dagen werken en dan 3 dagen kinderdagopvang doen maar financieel is het zoveel voordeliger om maar 2 dagen te doen dat we daarvoor hebben gekozen.
één maand geleden
Ik ben 23 oktober weer. Normaal werk ik fulltime 5 dagen p/w (40u), maar ik ga nu 3 dagen p/w werken en 2 dagen betaald ouderschapsverlof. Wanneer mijn ouderschapsverlof op is ga ik 4 dagen p/w werken en 1 dag onbetaald ouderschapsverlof.
één maand geleden
Reactie op hjans96
Dan moet je je zeker ziekmelden, dan krijgt je werkgever het 100% doorbetaa ...
Ja dat weet ik, alleen zit je dan nog wel met de reintegratieverplichting en gesprekken met de bedrijfsarts. Ik weet niet of ik daar al wel zin in heb of dat ik liever vakantie opneem en nog helemaal afstand houd van m'n werk 😊
één maand geleden
Ik ga weer 16u werken, vanaf eind november.
Heb gelukkig 9wkn betaald ouderschapsverlof opgenomen. Bij de andere 2 kids ging ik met 4mnd weer aan het werk en dat vond ik veel te snel.
Meer uren dan 16u wil ik niet, dat ga ik niet redden met 3kids 🙃
één maand geleden
Ik heb een contract van 36 uur en werkte voorheen 4x 9 uur. Nu zet ik 4 uur ouderschapsverlof in en werk ik 3,5 dag (3 dagen opvang) en begin ik na 16 weken verlof halverwege november weer met werken. Moet er nog eventjes niet aan denken om niet meer de hele dag met ons lieve kleine mannetje te zijn 😢, maar los daarvan wel veel zin om weer te werken! Heel dankbaar voor deze periode met ons kindje, daar ga ik voor altijd met heel veel liefde op terugkijken.
één maand geleden
Ik heb een contract van 25,5 uur pw. ik neem 6 uur pw ouderschapsverlof op, waardoor ik maar 2,5 dag pw hoef te werken totdat de kleine 1 jaar is.