12 Reacties
8 dagen geleden
Misschien zelf uwv even bellen? Zou inderdaad wel heel duidelijk zijn als je denkt dat het nog niet gaat dat je het niet moet doen. Ik ging na m'n eerste pas toen hij bijna 7 maanden was weer werken, dit kwam gewoon mooi uit met alle vakantieuren die ik nog had dus niet echt dezelfde situatie maar was wel heel fijn om goed te wennen en hem en mezelf prioriteit te geven.
Wel fijn dat je werkgever het wel begrijpt want lees vaak andere verhalen
8 dagen geleden
Kan je niet gewoon ouderschapsverlof opnemen?
Ik 16 weken gehad nu dat is zwanger en ouderschapsverlof in 1 volgensmij. Ik heb een vast contract maar wel wisselende uren dus kan de ene week meer uren werken als de andere. Hierdoor zou 1 dag minder werken voor eigen kosten zijn.
8 dagen geleden
Kun je via je werk niet gewoon de ziektewet in als het mentaal zo zwaar valt? Dan heeft het uwv er weinig van te vinden toch?
8 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Kun je via je werk niet gewoon de ziektewet in als het mentaal zo zwaar val ...
Het is zo dat uwv als je door zwangerschap thuis komt te zitten voor 100% uitbetaald gedurende 2 jaar dan moet je reïntegreren. Ziektewet betaald voor 70/80% dit zou inderdaad altijd een optie zijn mocht uwv niet willen helpen.
8 dagen geleden
Ik heb me ook ziek gemeld, waarop mijn baas mn contract niet verlengd heeft (te laat door gegeven). Dus fijn dat je werkgever het iig begrijpt. Als jij duidelijk aan geeft dat werken nu nog niet mogelijk is, door mentale klachten, kan uwv daar weinig van vinden denk ik. Tenzij ze denken dat het wel kan. Maar goed dat ligt eraan wat jij aangeeft denk ik
8 dagen geleden
Reactie op muamau123
Ik 16 weken gehad nu dat is zwanger en ouderschapsverlof in 1 volgensmij. I ...
Die 16 weken is zwangerschaps- en bevallingsverlof. Ik heb bij mijn werk recht op ouderschapsverlof 70% doorbetaald. Hier zou ik even op googelen als ik jou was en ook even vragen bij je werk, misschien de HR adviseur benaderen?
8 dagen geleden
Die 16 weken is zwangerschaps- en bevallingsverlof. Ik heb bij mijn werk re ...
Of heb je een 0-urencontract?
8 dagen geleden
https://www.managementsite.nl/tql/hrm/verlofregelingen/hoe-wordt-het-ouderschapsverlof-berekend-bij-een-min-maxcontract-of-nul-urencontract
https://www.sazas.nl/kennisbank/wettelijk/verlof-regelingen-en-subsidies/geboorteverlof-en-ouderschapsverlof#:~:text=Wie%20betaalt%20ouderschapsverlof%3F,de%20Wet%20betaald%20ouderschapsverlof%20ingegaan.
Misschien deze even lezen!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je hiermee de ziektewet in kan omdat er nu nog niks met je aan de hand is, behalve dan dat je er nog niet aan toe bent om te werken. Volgens mij is ouderschapsverlof hier het meest geschikt voor om in te zetten! Succes
8 dagen geleden
Reactie op muamau123
Het is zo dat uwv als je door zwangerschap thuis komt te zitten voor 100% u ...
Dit klopt niet helemaal hoor. Je komt in de ziektewet wat het uwv betaald als je echt aan kan tonen dat het door je zwangerschap komt en je moet vanaf dag één aan je re-integratie meewerken. En 70%/ 80% hangt af van je cao/ contract. In de meeste gevallen is het eerste jaar 100%