2 Reacties

4 dagen geleden

Ik geef geen flesvoeding maar borstvoeding en onze dame van 9mnd krijgt nog 4x borstvoeding en daarna vast voedsel, 3x dgs. Dus eerst borst en daarna vast voedsel. Het draait nu langzaam wat om want rond 17u krijgt ze eerst groenten en rond 18u, 18:30u de borst, voor het slapen gaan. Zo heb ik het ook bij mijn andere kindjes gedaan.

4 dagen geleden

Ik geef borstvoeding, dus geen idee hoeveel er precies in gaat. Ze drinkt sowieso (altijd al) vrij slecht, dus eerst voeden en dan vast voedsel kan hier vaak niet, omdat ze niet drinkt als ze niet wil of afgeleid is. Ik bied voedsel aan als ik zelf eet, en verder geeft ik bv als ze dat wil. Dus 3x per dag krijgt zij ook iets. Eerst kwam er maar weinig daadwerkelijk in haar maag terecht (vooral op de grond), maar opeens slikte ze alles vrij groot door, en daar kreeg ze weer obstipatie van, dus nu iets minder eten aan het aan bieden en vooral fruit en groente. Dus wel 3x op een dag, maar niet mega veel!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.