155 Reacties
5 maanden geleden
15 juli uitgerekend 🩵 volgende week donderdag mijn laatste werkdag 🙏 ben er wel aan toe, maar het is nog te doen. Heb regelmatig indalingsweeën denk ik? Buikpijn in m’n onderbuik en soms wat steken. Verder veel last van maagzuur, zit snel te vol van eten en wordt er dan misselijk van. En erg moe 😴 maar heb t nu rustig op m’n werk laatste week voor verlof, dus wil het nog even volhouden🙏
5 maanden geleden
18 juli hier. Ik werk nog 2 weken helaas, heb gekozen om tot 36 door te zetten. Ik werk volledig vanuit het huis dus het is vol te houden maar motivatie om door te werken is heel laag...Ik houd me met andere dingen bezig dan werk haha....Ik slaap gelukkig nog steeds goed en voel me iets beter dan ervoor qua kortademigheid, de baby is aan het indalen. Maar mijn energieniveau is laag en soms lage rugpijn. Ik probeer nog te wandelen en een lichte workout in de sportschool wanneer ik voel dat ik kan. Verder geen behoefde om sociale activiteiten te ondernemen in de weekenden maar gewoon lekker thuis dingetjes afronden en zo veel mogelijk ontspannen.
Vanaf deze week ga ik beginnen met perineum massage, frambozenblad thee, ananas en dadels eten. Hopelijk dat deze dame die zo veel ruimte in mijn buik neemt mij niet te lang laat wachten :).
5 maanden geleden
Voor mijn collega's morgen (met dank aan een topic in deze groep): KiKat voor iedereen en mijn team een foto, chocolade en tissues met een kaartje dat ik ze ga missen en mochten ze mij ook missen, dat ze dan de tissues moeten pakken, naar mijn foto kijken en chocolade eten. Voor ze het weten ben ik weer terug!
5 maanden geleden
Reactie op Mimi86
Voor mijn collega's morgen (met dank aan een topic in deze groep): KiKat vo ...
Nou, ik ga dus exáct hetzelfde doen! Ook morgen! Helaas wel eerder dan gepland (zou eigenlijk doorwerken tot 18 juni, nèt voor de 36 weken) maar gisteren werd een hoge bloeddruk gemeten dus op advies van de vk per direct gestopt. Ga morgen nog even langs om dit te brengen want ik vind het niet fijn dat het nu zo abrupt stopt
5 maanden geleden
19 juli hier! Morgen laatste werkdag, stop dus met 34 weken. Bij mijn 2 jongens doorgewerkt tot 36 weken en vervolgens met 36+1 en 36+5 bevallen, hoop nu toch echt een beetje verlof voorafgaand aan de bevalling te hebben 😅
5 maanden geleden
18 juli! Sinds mei al gestopt met werken, maar dat was niet mn eigen keuze helaas.. (zzp en er was maar werk tot midden mei) nu even rondkomen van 1 salaris helaas. Mijn verlof gaat morgen officieel in, alleen hoor je bij het uwv pas max. 2 weken na startdatum of je er recht op hebt, de hoogte etc. Dus dat is een beetje stressvol.. voor de rest gaat het opzicht wel. Wordt wel echt zwaarder nu; sneller buiten adem en regelmatig even moeten stoppen tijdens het wandelen ivm vermoeidheid en bekkenklachten die dan opkomen. Voornamelijk de nachten zijn het zwaarst of als ik te lang in 1 positie heb gezeten, dan krijg ik namelijk enorm veel last aan mijn bekken bij het opstaan en lopen. Hebben er naast ook een 2-jarige rondlopen, dus af en toe bek af haha. Voor de rest hoop ik eigenlijk nog een aantal weken lekker wel zwanger te kunnen zijn. Bij mijn eerste was ik rond dit termijn al echt aan het aftellen en afwachten tot het voorbij was, maar dit keer hoop ik juist dat het kindje lekker tot de uitgerekende datum blijft zitten🌼
5 maanden geleden
Reactie op WeS187
Verder heb ik overigens nergens last van (gehad). Soms een beetje maagzuur ...
Oh meid wat heerlijk!! Maar dan komt t idd des te harder aan dat je ineens met verlof moet om de redenen die je noemt... Spannend, ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan 🥰💙
5 maanden geleden
18 juli uitgerekend 🥳 ben ook al lekker met verlof. Zou met 34 weken met verlof gaan maar toch eerder thuis gebleven… 1,5 week in de ziektewet gezeten helaas. Werk zelf in de kinderopvang dit werd toch echt te zwaar, lange dagen en heel veel tillen. Eerste dagen thuis alleen maar in bed gelegen en goed uitgerust. Nú eindelijk weer wat energie om in huis aan de slag te gaan.
5 maanden geleden
Vandaag de box in de woonkamer gezet, en het geboortepakje uitgezocht 🥰
De babykamer is al helemaal af, alle kleertjes / beddengoed / hydrofiel is gewassen, commode ingericht, badje staat er. De kinderwagen & autostoel staan klaar in de woonkamer. De base voor de autostoel zit al in de auto..
Allemaal hartstikke vroeg maar ja.. Nesteldrang denk ik. 😅 En ongeduldigheid 🤭 Moeten jullie nog veel doen?
5 maanden geleden
Reactie op Mimi86
Wat ben je goed voorbereid! Ik moet alles nog doen😅
Maar eerst moet de kam ...
Wij hebben een huurwoning, en de woningcorporatie besloot de hele wijk te upgraden. Van de ene kant natuurlijk top (want nieuw dak, warmtepomp, nieuwe kozijnen, zonnepanelen) maar tot dat klaar was konden we niks (en ik wilde vanalles! 🥲)
De nieuwe kozijnen zitten er nu 3 weken in en we hebben al die tijd dus moeten wachten met het in orde maken van de babykamer e.d.
Pas toen die hele renovatie klaar was konden we de muren schilderen, laminaat leggen, gordijnen hangen en de rest van de babykamer aankleden. Misschien omdat ik zo ongeduldig heb moeten wachten, dat ik daarna een beetje ben doorgeslagen? 😅🤭
5 maanden geleden
Hier ook 19 juli uitgerekend, al met verlof.
Ben ik de enige die zulke slechte nachten heeft momenteel? 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Mimi86
Nee hoor! Verschrikkelijk, 😅
Veel wakker door dorst of draaien of moet ech ...
Daar heb ik dus ook last van! Ik zeg ook altijd wij hebben geen honger, maar trek.. tegenwoordig word ik wakker met het gevoel ik moet NU wat eten anders val ik flauw.
Ben ook maar gaan geloven aan de middagdutjes, nooit gekund, maar kan tegenwoordig niet meer zonder! De kleine is ook al volledig ingedaald, dus ook lekker die extra uitstapjes naar het toilet en vooral in de nacht.. 😅
We doen het voor een geweldig doel in ieder geval, anders had ik dit nooit volgehouden 🙈